Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Energiahatékonyság-növelő beruházás

Létrehozva:

|

Európai uniós forrásból valósul meg az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő belvárosi székhelyének és telephelyének energiahatékonyságát célzó rekonstrukciója. A KEOP-5.6.0/12-2013-0044 számú projekt az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, valamint a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság konzorciumi projektjeként valósul meg.

A beruházás hozzájárul ahhoz, hogy növekedjen a központi kormányzat energiatakarékossági irányelvek alapján felújított épületeinek száma. E szellemben újul meg a Támogatáskezelő székhelyeként szolgáló, 1054 Budapest, Alkotmány utca 25. szám alatt található ingatlan, valamint a projekt konzorciumi partnerének kezelésében az 1054 Budapest, Akadémia u. 3. (1051 Budapest, Arany János u. 5.) szám alatti ingatlan.
Az Alkotmány utca 25. sz. alatti ingatlan energiahatékonyságot szolgáló fejlesztésének keretében felújításra kerülnek a külső nyílászárók és korszerűsítik a fűtési rendszert. A beruházás 2015. február hóban kezdődik és várhatóan 2015. április havában zárul.

A konzorciumvezető Emberi Erőforrás Támogatáskezelő az Alkotmány utcai épület energetikai korszerűsítéséért felelős, míg az Akadémia utcában található, műemlékvédelem alatt álló ingatlan rekonstrukcióját. és a hozzá kapcsolódó tervezési feladatokat a projekt konzorciumi tagja, a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság valósítja meg.

A projekt vissza nem térítendő, 100 százalékos intenzitású támogatást nyert a Környezet és Energia Operatív Program által meghirdetett, „Központi költségvetési szervek energiahatékonysági beruházásai” című pályázaton. A 260 millió forintos támogatási összeget a Kohéziós Alap, valamint Magyarország Kormánya társfinanszírozásban (85-15% arányban) biztosítja.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!