Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Szélenergiából termelt árammal működik a Microsoft szerverközpontja

Létrehozva:

|

Az Amszterdamtól északra lévő middenmeeri centrum a jövőben 100 százalékban zöldenergia segítségével üzemel. 

A Microsoft szerződést kötött a Vattenfall céggel, amelynek lényege, hogy a szerverközpont ezentúl a Wieringermeerben lévő onshore szélerőműparkból kap majd áramot a következő 10 évben. A Vattenfall adatai alapján ez a legnagyobb ilyen jellegű szerződés, amelyet a vállalat a Microsofttal kötött. Jelentősen megkönnyítette a megállapodás megkötését, hogy a wieringermeeri szélerőműpark és a Middenmeer egymás szomszédságában van, így lehetőség van közvetlen áramellátásra.

Wieringermeerben – a projekt jövőre kezdődő első szakaszában – a Vattenfall 50 új, nagy teljesítményű berendezést fog felépíteni. A 50 berendezés teljes teljesítménye 180 megawatt lesz és várhatóan 2019-től kezdődhet el az áramtermelés. A Microsoft szerverközpontja már 2015 óta működik, s az európai, a közel-keleti és az afrikai ügyfeleknek kínál felhőkörnyezeti szolgáltatásokat. Brian Janous, a Microsoft energiaügyekért felelős ügyvezetője kijelentette, hogy elkötelezték magukat amellett, hogy a jövőben több megújuló energiát használnak majd a számítógépcentrumaikban és ezáltal elősegítik ebben a szegmensben az új létesítmények építését. Azzal, hogy helyi projektekre összpontosítanak, hozzájárulhatnak a regionális gazdaság fejlődéséhez és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez. Ráadásul egy lépéssel közelebb kerülhetnek ahhoz a globális kötelezettségvállalásukhoz, hogy növelni tudják a Microsoft Cloud kapcsán a zöldenergia arányát. A Microsoft egyébként együttműködik a General Electric szakembereivel az írországi Tullahennelben (Kerry megye) létrehozandó szélerőműpark kapcsán. Ott szintén megújuló forrásból származó árammal biztosítanák a helyi felhőkörnyezeti szolgáltatások működését.

forrás: alternativenergia.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!