Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

2035-ben véget ér belső égésű motorok története Kaliforniában

Kaliforniában 2035-től teljes egészében betiltják a belső égésű motorral szerelt új autók, terepjárók és teherautók forgalmazását – döntött a szövetségi állam szabályozó testülete.

Létrehozva:

|

 A Kaliforniai Légszennyezést Ellenőrző Testület (California Air Resources Board) döntése alapján ugyan 2035-ben az értékesített autók ötöde még lehet tölthető hidrid, amit részben belső-égésű motor működtet, ám a fennmaradó modelleknek teljesen elektromos, vagy hidrogén hajtásúnak kell lennie. A szabályozás alapján az első határidő 2026 lenne, amikorra az értékesített új autók harmadának úgynevezett nulla-kibocsátásúnak kell lennie – ez az arány idén az első negyedévben 16 százalék volt Kaliforniában, vagyis az előírás fele. Ha a határozatot végrehajtják, akkor annak hatására Kalifornia államban felére csökkenne a járművek károsanyag-kibocsátása, bár a döntés alapján a már üzembe helyezett benzin és gázolaj-üzemű autók további használata megengedett lesz, illetve a használtautó-piacot sem korlátozza. Kalifornia példáját más államok is követhetik, jelenleg az Egyesült Államok szövetségi államai közül már 17-ben fogadtak el a belső égésű motorok kivezetésére bizonyos intézkedéseket, de ezek közül messze a legambiciózusabb a csütörtöki kaliforniai döntés.

Zöld Közlekedés

Magyarország a világ egyik autóipari központja

Magyarország az európai kontinens szívében komoly autóipari múlttal, jól fejlett infrastruktúrával és kiforrott ipari alapokkal rendelkezik, a világ egyik autóipari központja.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

A BYD elnök-vezérigazgatója kiemelte: ez a lépés nemcsak a BYD fejlődésének egy fontos mérföldköve, de egyben az Egy Övezet Egy Út kezdeményezés keretében megvalósuló, gyakorlati kínai-magyar együttműködés kézzelfogható bizonyítéka. Felidézte, hogy a BYD-t 1994-ben alapították Kuangtung tartományban, “a reform és nyitás politikájának szárnyán”, az új energiával hajtott járművek fejlődési lehetőségét megragadva vált cégük az ilyen típusú járművek legnagyobb gyártójává a világon.

Kitért arra, hogy tavaly 4,27 millió, új energiával hajtott (NEV – new energy vehicle) járművet értékesítettek, ezzel a globális NEV piacon megtartották bajnoki címüket, míg a teljes járműértékesítést tekintve a hatodik helyen állnak. A cég az idei első negyedévben továbbra is gyorsan növekszik. Magyarország az európai kontinens szívében komoly autóipari múlttal, jól fejlett infrastruktúrával és kiforrott ipari alapokkal rendelkezik, a “világ egyik autóipari központja” – fogalmazott az elnök-vezérigazgató, megjegyezve, hogy az ország számos világmárkát vonzott, amelyek befektetéseikkel a világ legfejlettebb, legszínvonalasabb új gyártósorait építették meg az országban.

Értékelése szerint a BYD szerencsésnek mondhatja magát, hogy részt vehet a magyar gazdasági és társadalmi fejlődésben. A 2005-ben indult mobiltelefon-alkatrészgyártási tevékenységtől a 2016-ban megkezdett elektromosbusz-gyártásig, majd a mostani, új energiával hajtott járműgyártó bázis kiépítéséig a két fél közötti együttműködés folyamatosan mélyül és fejlődik. Az együttműködés újabb lépése, hogy a BYD Magyarországra helyezi európai központját. A központ mintegy 2000 új munkahelyet teremt és három fő funkciót lát majd el. Ezek az értékesítés és az értékesítés utáni szolgáltatás, a járműtanúsítás és -tesztelés, valamint a járműmodellek tervezése és funkciófejlesztése – ismertette Vang Csuan-fu.

Vang Vej-csung, Kuangtung tartomány kormányzója örömét fejezte ki, hogy Budapesten együtt lehetnek tanúi a BYD európai központja megvalósításának. A vállalat nemzetközi fejlődésében ez nagyon fontos lépés – húzta alá, kiemelve, hogy az új központ a tartomány és Magyarország gazdasági, kereskedelmi és beruházási együttműködésének egyik kiemelkedő eredménye.

Hangsúlyozta: az elmúlt években jelentősen felgyorsult Kína és Magyarország gazdasági és kereskedelmi együttműködése, éves szinten mintegy 10 százalékkal nőtt a két ország közötti külkereskedelmi forgalom, a kínai-magyar kétoldalú kereskedelemnek pedig mintegy 10 százalékát Kuangtung tartomány biztosítja. Az idei év első három hónapjában a tartomány több mint 8 milliárd kínai jüan értékben szállított Magyarországra.
Magyarországon a Kuangtung tartománybeli vállalatok több beruházást is megvalósítottak, ezzel mintegy tízezer embernek biztosítottak megélhetési lehetőséget – tette hozzá Vang Vej-csung.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák