Kapcsolatfelvétel

Utazás

Felmérés: az online rendelők többsége is inkább a bolti vásárlást részesíti előnyben

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből.

Létrehozva:

|

Az MTI-hez kedden elküldött összefoglaló szerint a 60-79 évesek háromnegyede szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, míg a 18-29 éves korosztályban már tízből hatan az online vásárlást preferálják. Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya kissé visszaesett. A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt e mellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint egyes más alternatívák. A csomagautomatát választók 21 százalékánál szempont volt, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert. A 18-79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.

A 18-79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Az online rendelők háromnegyede inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát, de összességében még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak. Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. A Reacty Digital 2022. november 10-22. között végezte 1000 fős kutatását a VeVa online kutatási közösségben, az eredmények kor, nem, iskolai végzettség, illetve a lakóhely régiója szerint reprezentatívak a 18-79 éves magyar lakosságra.

Utazás

Kevesebben utaznak idén karácsonykor

Jóval kevesebben indulnak útnak az idei ünnepi szezonban, mint amennyien otthon maradnak – a válaszadók közel 70 százaléka egyáltalán nem megy sehová karácsonykor – derül ki az Oszkar.com Telekocsi felméréséből.

Létrehozva:

|

Szerző:

A kutatás rávilágított arra is, hogy azok, akik mégis elhagyják otthonukat, saját vagy ismerősök autójában teszik ezt. A hatósági benzinárak eltörlésével az autózás költségei jelentősen megnőttek, ezért aki nem akar lemondani a négy kerékről, annak érdemes megtöltenie utasterét – javasolja az Oszkar.com Telekocsi. A hazai karácsonyi utazási szokásokat mérte fel idén decemberben az Oszkar.com Telekocsi. A kutatás során megkérdezettek 70 százaléka egyáltalán nem tervez utazni, 89 százalékuk pedig családjával tölti az ünnepeket. Míg a 18-34 éves korosztály egyharmada útnak indul, addig a 35-44 éves korosztály 75 százaléka felelte azt, hogy sehova sem megy karácsonykor. 45 év felett azonban ismét növekszik az utazási kedv, a felmérés szerint ennek a korosztálynak közel fele tervezi elhagyni otthonát ebben az időszakban.

Saját autó vagy telekocsi: fő a biztonság!

Azok, akik nem otthon töltik a karácsonyt, 55 százalékban saját vagy ismerősük autójával indulnak útnak. Azok körében pedig akik 150 kilométernél messzebbre utaznak, a saját jármű után a telekocsi a második legnépszerűbb alternatíva. Ennél rövidebb távra azonban többen választják a tömegközlekedést, elsősorban vonattal és busszal kelnek útra. A közlekedési eszköz kiválasztásánál a válaszadók 21 százalékának a biztonság a legfontosabb szempont, ami nem meglepő, hiszen a megkérdezettek több mint fele családdal, 44 százalékuk pedig párjával utazik a karácsonyi időszakban. A jármű kiválasztásakor fontos tényező még, hogy az utazás egy pozitív és kényelmes élmény legyen, valamint sokan a környezetvédelmi szempontokat is szem előtt tartják.

Csak pár napra előre tervezünk

A válaszadók egyharmada karácsonykor csupán pár nappal indulás előtt tervezi meg az utazást, 32 százalékuk pedig maximum pár héttel gondolkodik előre. Szinte egyáltalán nem jellemző, hogy valaki több mint 2-3 hónappal az utazás előtt már összeállítsa ünnepi programját. Általában a hosszúhétvégékkel kapcsolatban azonban ettől eltérő vélemények születtek: a válaszadók 46 százaléka egyáltalán nem szokta észben tartani ezeket a munkaszüneti napokat, 32 százalékuk azonban már az adott év elején ezekhez igazítva tervezi meg utazásait. A megkérdezettek ötöde 30 000 és 50 000 forint közötti összeget szán az idei karácsonyra, azonban ami az utazásra szánt keretet illeti, nagyon eltérő válaszok érkeztek. Erre a válaszadók 20 százaléka 3-5000 forintot költene, 19 százalékuk azonban 15 000 forint felett kalkulál.

Advertisement

„December 6-án este 11 órától véget ért az üzemanyagok hatósági árkorlátozása Magyarországon, így az autósoknak azzal kellett szembesülniük, hogy az eddigi 480 Ft-os literenkénti ár helyett benzin esetében 650 forint, míg a gázolaj esetében 700 forint körüli összeget fizetnek. Ez a hirtelen áremelkedés sokakat az utazási szokások megváltoztatására kényszeríthet. Egy 400 km-es oda-vissza út üzemanyagköltsége egy 7 l/100km fogyasztású dízelautóval eddig 13 440 forint volt, most egyik napról a másikra 19 600 forintra emelkedett. Ha a sofőr meghirdeti az alapvetően üres üléseit egyenként 2500 forintért, az utazási költség máris a felére csökken” – mondta Prácser Attila, az Oszkar.com Telekocsi társalapítója.

A kutatásról 

Az Oszkar.com Telekocsi a kutatást online kérdőívvel valósította meg, a kérdőívet 2022. november 24. és december 8. között összesen 329-en töltötték ki. Az Oszkar.com Telekocsi Kft.-ről. Az Oszkar.com Telekocsi szolgáltatást 2007. november végén indította el két egyetemista, Gyürüs Máté és Prácser Attila. Az Oszkár mára közel 1 millió felhasználóval Magyarország kedvelt telekocsi szolgáltatása. Évente, átlagosan 32-33 ezer autós és 220-240 ezer utas veszi igénybe az Oszkár rendszerének szolgáltatását. A rendszer célja, hogy összehozza az egy irányba tartó autósokat és utasokat. A hosszabb útra induló autósok meghirdethetik az autóban lévő szabad helyeiket, így csökkentve útiköltségüket, míg az utasok egy megfizethető, gyors és rugalmas utazási formát választhatnak. Az utazás élményét a közösség sokszínűsége teszi maradandóvá. A szolgáltatás folyamatos fejlesztésének középpontjában a felhasználói igények gyors kiszolgálása, a biztonság, a bizalom, valamint az áttekinthetőség és könnyű kezelhetőség áll.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!