Zöld Közlekedés
95 ezer forintos támogatás jár kerékpártúra szervezéséhez
Több mint 100 csoport bringázott már országszerte.
November 10-ig meghosszabbították a Tekerj a Zöldbe! programsorozatot, amelynek keretein belül idén eddig több mint 100 családbarát kerékpártúrát szerveztek már meg országszerte. A Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség gondozásában megvalósuló projekt vezetői továbbra is várják azok jelentkezését, akik vállalják, hogy közösségi biciklitúrát szerveznek. A szövetség túránként 95 ezer forintot biztosít a szervezők számára. A cél az, hogy minél több emberhez eljuttassák a kerékpározás élményét. 2022 februárjában indult hódító útjára hazánkban a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) égisze alatt a Tekerj a Zöldbe! túrasorozat, melynek nem titkolt célkitűzése, hogy népszerűsítse a kerékpározást mindenki számára teljesíthető, könnyű, vezetett, 30-40 fős kerékpártúrákkal. A távok teljesítéséhez nem kell sportolói múlt, kortól, és erőnléttől függetlenül bárki könnyedén végig tud tekerni a 30-60 kilométeres túrákon. Az eredetileg szeptemberig tartó projekt olyan népszerűségre tett szert alig néhány hónap alatt, hogy közkívánatra november 10-ig meghosszabbították azt. Ennek értelmében továbbra is várják olyan számlaképes vállalkozási formák jelentkezését, akik jogosultak a szolgáltatás nyújtására és vállalják, hogy szerveznek egy vagy több kerékpártúrát. Újdonság, hogy szeptember 1-től már magánszemélyek is pályázhatnak a túránként 95 ezer forintos támogatásra. Telek Hanna, a MAKETUSZ Tekerj a Zöldbe! projektjének vezetője elmondta, minden várakozást felülmúlt, hogy alig fél év alatt több mint 100 kerékpártúrát bonyolítottak le országszerte, aminek nagyon komoly közösségépítő ereje is van. „Kalocsán például egy, a közösségi élet aktív tagjaként ismert tanár a férjével közösen kezdett el túrákat szervezni. A városlakókat szólítják meg a programmal, ami rendkívül népszerűvé nőtte ki magát, és augusztus elején már az ötödik eseményt bonyolították le. Külön szakmai bravúr, hogy kerekesszékes résztvevője is volt annak a túrának, így a csapatot két részre szedték, hogy mindenki a saját tempójában tudjon haladni” – mondta.
Mint fogalmazott, sok iskola és sportegyesület is bekapcsolódott már a sorozatba. Most szeretnék rávenni a tanárokat arra, hogy a diákjaikat a szünidő után, a tanév alatt is vigyék el bringázni akár egy-egy napra is, hiszen a túrákat éppen azért álmodták meg, hogy a résztvevők felfedezzék környezetük rejtett kincseit, a helyi attrakciókat, valamint hogy elsajátítsák a közlekedésbiztonság alapjait, ami a gyermekek esetében hatványozottan is fontos és edukatív jellegű. Telek Hanna felhívta rá a figyelmet, hogy a jelentkezési felület egyszerű, a regisztráció során egy túravezetői profilt kell létrehozni a szerződéskötéshez szükséges adatokkal, majd a túravezetői profilon keresztül lehet feltölteni a túra tervezeteket, az események után pedig a túrabeszámolókat. Kikötés még, hogy minden Tekerj a Zöldbe! kerékpártúrához kapcsolódóan legyen egy Facebook-esemény is. „Az útvonal kijelölésénél szempont, hogy meg lehessen tenni utánfutóval és gyereküléssel is, valamint az is, hogy lehetőleg a kevésbé ismert útvonalakat is bemutassa, kerülje a kerékpárral amúgy is zsúfolt utakat. Emiatt a tókerülést például nem fogadjuk be. A túravezetőnek emellett tapasztalattal és helyismerettel kell rendelkeznie, és a túrába be kell vonni valamilyen kulturális programelemet, ami lehet egy műemlék, tájház, természeti vagy épített érték” – magyarázta. A MAKETUSZ Tekerj a Zöldbe! projektjének vezetője arról is szót ejtett, az eddigi túrák több mint fele teljesen ingyenes volt, de a részvételi díj maximum ezer forint lehet, amiből a legtöbbször egyébként valamilyen belépődíjat vagy kompozást fedeznek. További részletek és jelentkezés a tekerjazoldbe.hu oldalán.
Zöld Közlekedés
A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik
A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.
A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.
Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.
A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöld Energia1 nap telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
