Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Jövőre érkezhet az Audi teljesen elektromos szedánja

A német luxusmárka modellje állítólag nagyon széles kerékívekkel, alacsony fekvéssel és a közelgő A6 e-trontól eltérő teljesítménnyel jelenik majd meg.

Létrehozva:

|

Az Audinál a végső szakaszba ért az első RS6-os teljesítményű, teljesen elektromos e-tron szedán tervezése – számol be az InsideEVs. Az Audi főtervezője, Marc Lichte a márka Activesphere koncepciójának bemutatása során a TopGearnek elmondta, hogy a vadonatúj elektromos RS6 e-tront egy belső égésű motoros változat mellett fogják létrehozni. A kocsi kialakításában hasonló lesz a 2021-ben bemutatott A6 e-tronhoz, de sokkal szélesebb nyomtávval és jobb teljesítménnyel tervezik.

A hamarosan megjelenő, teljesen elektromos Audi A6 a márka PPE (Premium Platform Electric) architektúráján alapul, és 100 kilowattórás akkumulátorral működik, amelynek a maximális becsült hatótávja körülbelül 700 kilométer. A sportos RS6 ugyanazon a platformon alapul, de ettől eltekintve a specifikációi továbbra is rejtélyesek, a részletekre tehát még várnunk kell.

„Az RS lényege a teljesítmény és a funkcionalitás kombinációja” – mondta Lichte a TopGearnek. „Szeretem az RS6-ot, mert kerékpárokat, síléceket és annyi mindent tudok belepakolni” – nyilatkozta, hozzátéve, hogy a kocsi mélyen fekvő jellegét, szélességét is kedveli. A 2021-es A6 e-tron koncepcióról a főtervező azt is elárulta, hogy ez a végső autó mintegy 90 százalékát adja. Lichte szerint a korábbi tervet kifejezetten vonzó, nagyon széles, sportos dizájn jellemezte, az RS6 e-tron külseje viszont más lesz, szélességében és kerékátmérőjében is különbözni fog.

A közelgő, teljesen elektromos RS6-ról, valamint az A6 e-tronról, a Q6 e-tronról és más jövőbeli modellekről készült képeket a főtervező egy ezerfős menedzseri csoportnak mutatta meg Berlinben. A tervek kifejezetten pozitív fogadtatásban részesültek.

Az Audi 2026-tól a világpiacra csak teljesen elektromos új modelleket fog bevezetni, 2033-ig pedig fokozatosan leállítja a belsőégésű motoros autók gyártását. A teljesen elektromos RS6 létrehozása így logikus lépésnek mondható.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Magyarország a világ egyik autóipari központja

Magyarország az európai kontinens szívében komoly autóipari múlttal, jól fejlett infrastruktúrával és kiforrott ipari alapokkal rendelkezik, a világ egyik autóipari központja.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

A BYD elnök-vezérigazgatója kiemelte: ez a lépés nemcsak a BYD fejlődésének egy fontos mérföldköve, de egyben az Egy Övezet Egy Út kezdeményezés keretében megvalósuló, gyakorlati kínai-magyar együttműködés kézzelfogható bizonyítéka. Felidézte, hogy a BYD-t 1994-ben alapították Kuangtung tartományban, “a reform és nyitás politikájának szárnyán”, az új energiával hajtott járművek fejlődési lehetőségét megragadva vált cégük az ilyen típusú járművek legnagyobb gyártójává a világon.

Kitért arra, hogy tavaly 4,27 millió, új energiával hajtott (NEV – new energy vehicle) járművet értékesítettek, ezzel a globális NEV piacon megtartották bajnoki címüket, míg a teljes járműértékesítést tekintve a hatodik helyen állnak. A cég az idei első negyedévben továbbra is gyorsan növekszik. Magyarország az európai kontinens szívében komoly autóipari múlttal, jól fejlett infrastruktúrával és kiforrott ipari alapokkal rendelkezik, a “világ egyik autóipari központja” – fogalmazott az elnök-vezérigazgató, megjegyezve, hogy az ország számos világmárkát vonzott, amelyek befektetéseikkel a világ legfejlettebb, legszínvonalasabb új gyártósorait építették meg az országban.

Értékelése szerint a BYD szerencsésnek mondhatja magát, hogy részt vehet a magyar gazdasági és társadalmi fejlődésben. A 2005-ben indult mobiltelefon-alkatrészgyártási tevékenységtől a 2016-ban megkezdett elektromosbusz-gyártásig, majd a mostani, új energiával hajtott járműgyártó bázis kiépítéséig a két fél közötti együttműködés folyamatosan mélyül és fejlődik. Az együttműködés újabb lépése, hogy a BYD Magyarországra helyezi európai központját. A központ mintegy 2000 új munkahelyet teremt és három fő funkciót lát majd el. Ezek az értékesítés és az értékesítés utáni szolgáltatás, a járműtanúsítás és -tesztelés, valamint a járműmodellek tervezése és funkciófejlesztése – ismertette Vang Csuan-fu.

Vang Vej-csung, Kuangtung tartomány kormányzója örömét fejezte ki, hogy Budapesten együtt lehetnek tanúi a BYD európai központja megvalósításának. A vállalat nemzetközi fejlődésében ez nagyon fontos lépés – húzta alá, kiemelve, hogy az új központ a tartomány és Magyarország gazdasági, kereskedelmi és beruházási együttműködésének egyik kiemelkedő eredménye.

Hangsúlyozta: az elmúlt években jelentősen felgyorsult Kína és Magyarország gazdasági és kereskedelmi együttműködése, éves szinten mintegy 10 százalékkal nőtt a két ország közötti külkereskedelmi forgalom, a kínai-magyar kétoldalú kereskedelemnek pedig mintegy 10 százalékát Kuangtung tartomány biztosítja. Az idei év első három hónapjában a tartomány több mint 8 milliárd kínai jüan értékben szállított Magyarországra.
Magyarországon a Kuangtung tartománybeli vállalatok több beruházást is megvalósítottak, ezzel mintegy tízezer embernek biztosítottak megélhetési lehetőséget – tette hozzá Vang Vej-csung.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák