Zöld Energia
Napelemes rendszer: az energiaátolás jövője lehet egy új fejlesztés!
Az új, ALFRED nevű otthoni energiatároló-rendszer egyelőre Németországban érhető el.
A Strong Energy bejelentette, hogy októbertől megkezdi ALFRED nevű, minden egyben akkumulátoros tárolórendszerének értékesítését Németországban – számol be a PV Magazine energiatárolásra szakosodott aloldala. A kölni székhelyű vállalat, amely a kínai Skywoth tulajdonában áll, már bemutatta a terméket a müncheni Intersolar kiállításon, most pedig a berlini IFA-n is. A Strong Energy új lítium-vas-foszfát akkumulátoros energiatároló-rendszere 12 kilowattóra és 24 kilowattóra közötti névleges kapacitással rendelkezik, attól függően, hogy öt vagy tíz akkumulátoros modult építenek-e be. A fotovoltaikus tárolórendszer névleges teljesítménye 10 kW. A termék adatlapján az olvasható, hogy a maximális töltési-kisütési teljesítmény 12,5/11,3 kilowatt, illetve 15/11,3 kilowatt, az európai standard hatásfok pedig 97 százalék. Az akkumulátorrendszer két MPP (maximum power point) követővel és IP65 védettségi osztállyal büszkélkedhet. A maximális fotovoltaikus bemeneti feszültség 1000 volt, a termék teljes inverterteljesítménnyel is rendelkezik vészhelyzeti üzemmódban. Az árral kapcsolatban a Strong Energy nem adott konkrét információkat, a pontos ár a megrendelések számától is függ. A PV Magazine kérdésére a cég szóvivője azt mondta, hogy az akkumulátoros rendszer rendkívül versenyképes megoldás a piacon.
Mint felhívta a figyelmet: a technológiának köszönhetően az energiatároló beépítésekor a telepítési idő jelentősen lecsökken, Németországban pedig alapos tesztelések és tanúsítások alá vetették a terméket.
A Strong Energy tíz év garanciát vállal az akkumulátorra és öt év garanciát az inverterre. A vállalatnak Németországban vannak raktárai, és német nyelvű elő- és utóértékesítési támogatást is nyújt az ügyfeleknek. Az otthoni tárolórendszer előrendelését már megnyitották az érdeklődők előtt. A Strong Energy a termék nevét a Nobel-díjas feltalálóra, Alfred Nobelre utalva választotta meg. A jövőben más eszközöket is piacra fognak dobni e márkanév alatt.
Zöld Energia
A vasúti sínek közé napelemeket telepítenek Svájcban
A Sun-ways 18 kW-os napelemes rendszert telepít Svájcban egy vasúti szakaszon, kihasználva a sínek közötti teret az energiatermelésre.
Svájc Szövetségi Közlekedési Hivatala (FOT) engedélyt adott az ország első napelemes erőművének, amely vasúti vonalon kerül telepítésre. A projektet a Sun-ways fejleszti, és terveik szerint jövőre kezdik meg a rendszer kiépítését a 221-es vasútvonal 100 méteres szakaszán, amelyet a Neuchâtel kanton közlekedési vállalata, a transN üzemeltet, írja a pv-magazine.com. A kísérleti rendszer 48 panelből áll majd, amelyek egyenként 380 W teljesítményűek, összesen 18 kW kapacitással. A projekt költsége 621 800 euró, és az általa termelt energiát a helyi hálózatba fogják táplálni. A helyi áramszolgáltató Viteos és a vasúti elektromos telepítésekre szakosodott DG-Rail vállalat partnerei lesznek a Sun-waysnek a projekt megvalósításában. 2023 nyarán a Szövetségi Közlekedési Hivatal kezdetben óvintézkedésként elutasította a kérelmet, mivel nem álltak rendelkezésre technikai referenciák a javasolt technológiával kapcsolatban. Ipari partnereik támogatásával a Sun-ways két mechanikai professzort kért fel a Vaud kanton Műszaki Főiskolájáról (HEIG-VD), hogy végezzenek független értékelést a kifejezetten erre a célra tervezett prototípusokon. Ezt követően a Geste Engineering, egy svájci, nagy vasúti projektekkel foglalkozó mérnöki cég műszaki és biztonsági elemzést végzett. Céljuk az volt, hogy igazolják, a rendszer teljes mértékben megfelel a FOT biztonsági kritériumainak, mivel a kísérleti telepítés olyan vasútvonalon működik majd, amely nyitva áll a vasúti forgalom számára.
“Miközben az Alpokban egyre több vita övezi a napelemes erőművek telepítését, a Sun-ways technológiája releváns válasz lehet, és hozzájárulhat a napenergiával termelt villamosenergia mennyiségének növeléséhez” – mondta a cég. “Valójában egy kihasználatlan területet hasznosít, anélkül, hogy megzavarná a vonatforgalmat vagy a sínek karbantartási és ellenőrzési munkáit.”
A vállalat kifejtette, hogy a napelemeket kézzel vagy egy, a vasúti karbantartásra szakosodott Scheuchzer SA által tervezett speciális vasúti géppel lehet telepíteni, amely akár napi 1000 m² napelemet is képes felhelyezni.Emellett a napelempark eltávolítható, így lehetővé válik a karbantartási munkák elvégzése. A FOT által kiadott engedély számos technikai feltételhez kötött, beleértve az üzemelés során végrehajtandó további teszteket és méréseket, amelyek biztosítják, hogy ne legyen káros hatás a vasúti infrastruktúrára.
Hasonlóképpen, eltávolítási és telepítési teszteket is végre fognak hajtani, hogy bebizonyítsák, a Sun-ways kísérleti telepítése tökéletesen alkalmazkodik a karbantartási munkák és a vasútvonal működésével kapcsolatos követelményekhez.
Kép: Sunways
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Egyszerűsítették a napelemek telepítését, bárki megcsinálhatja!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Napelem: hatékony energiatároló megoldást dobtak piacra
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Mezőgazdasági területek kerülhetnek veszélybe a naperőmű telepítések miatt?
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás óta
Miért telepítenek fóliát a napelemes rendszerekre?
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Szabad-e újat építeni? Átadták az első FENNTARTHATÓ ÉPÜLETBUROK pályázat díjait!