

Zöld Közlekedés
Az elektromos autót vezetők csupán 1 százaléka ülne vissza hagyományos autóba egy kutatás szerint
Az elektromos autót vezetők mindössze 1 százaléka tervezi a hagyományos, benzines vagy dízel üzemű autókhoz visszatérést, és a jelenleg tisztán elektromos autóval közlekedők 4 százaléka választana konnektoros hibridet (PHEV), ha holnap le kellene cserélnie autóját – derült ki egy nemzetközi kutatásból, amelynek eredményét a Magyar Elektromobilitás Egyesület (ELMOB) közölte az MTI-vel.
A globális eredménytől egyetlen százalékkal marad el Magyarország abban, hogy 91 százalék választana újra elektromos autót, ha holnap autócserére kerülne sor. Tölthető hibridre is az elektromos autót használók 4 százaléka váltana, benzinesre vagy dízelre azonban a magyarok 2 százaléka lépne vissza, szemben a globális 1 százalékos eredménnyel, és a globális 2 százaléknál magasabb (3 százalék) a bizonytalanok aránya is. A magyar válaszadók 95 százaléka nagyon elégedett vagy elégedett elektromos autójával, és csak 1-1 százalék mondta, hogy elégedetlen vagy különösen elégedetlen. Az elektromos autót vezetők legfontosabb hátrányként a gyorstöltő hálózat rossz lefedettségét jelölték meg, a második legnagyobb problémájuk a töltés nehézkes indítása vagy a töltés kifizetése. Amit legkevésbé éreznek problémának a magyarok, hogy az új technológia megszokást igényel, valamint nem érezik úgy, hogy villanyautóval közlekedni túl sok tervezést igényel – közölték.
A globális eredményekhez hasonlóan Magyarországon is az alacsonyabb üzemeltetési költségek motiválták leginkább a vásárlókat az elektromos autóra váltásban, a második szempont azonban nálunk nem a környezetvédelem, hanem a kisebb helyi zaj- és károsanyag-kibocsátás volt. A magyar villanyautósok 70 százalékban otthon töltenek, amely hajszállal alacsonyabb a globális 72 százalékos eredménynél – közölték.
A felmérést kitöltők 19 százaléka soha nem tapasztal sorakozást a gyorstöltő állomásoknál, ami lényegesen alacsonyabb a globális 28 százalékos eredménynél. A magyarok 46 százaléka ritkán, 23 százalék alkalmanként, 4 százalék pedig gyakran szembesül sorban állással. A kutatást az elektromos autót vezetők világszövetsége (GEVA – Global EV Drivers Alliance, amelynek az ELMOB a tagja) készítette, amelyben 23 000 autóst kérdeztek meg 18 országban.

Zöld Közlekedés
Megjelent a kínai Geely haszonjármű-márka a magyarországi autópiacon
Megjelent a magyarországi autópiacon a kínai Geely járműgyártó kisteherató-márkája, a Farizon, két modell értékesítését kezdte meg az első márkakereskedőjük, a Duna Autó – jelentette be a kizárólagos importőr AutoWallis és a Duna Autó kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

Napelem, akár 3 millió Ft vissza nem térítendő támogatással a Vidéki Otthonfelújítási Program keretében. Kalkuláljon itt. (x)
A kínai Geely autóipari holdinghoz számos autómárka tartozik, közöttük a Volvo és a Lotus. A nemzetközi piacokon már jelen van haszonjármű-üzletága is a Farizon márkával, amely európai terjeszkedését 2024-ben kezdte meg. A Farizon a nulla kibocsátású közlekedés támogatására törekszik, termékportfoliójában a zöld és intelligens járművekre összpontosít. Célkitűzése, hogy a következő időszakban évi 300 ezer elektromos könnyű haszonjárművet értékesítsen. A Geely Auto Group a Farizon közép- és kelet-európai importőri feladatainak ellátására az Autowallis Csoporttal kötött megállapodást, a magyar cég márkakínálata ezzel 24-re bővült – hangzott el a sajtótájékoztatón. Az AutoWallis már korábban is nagy üzleti lehetőséget látott a kínai márkákban, az elsők között lett például a BYD és az MG partnere. Az AutoWallis Csoport a közép- és kelet-európai régió 16 országában van jelen, nemrégiben kiadott beszámolója szerint 2024-ben 48 386 járművet értékesített, ez 8 százalékos bővülés az előző évhez képest. Regionális szerepe folyamatosan nő, tavalyi 398 milliárd forintos árbevételének több mint 60 százaléka külföldről származott. A cég vezetése további potenciált lát még a régió autópiacában, ahol innovatív és népszerű márkákkal próbálja szélesíteni a kínálatot.
A Farizon értékesítésében az AutóWallis első márkakereskedői partnere a Duna Autó, de a tervek szerint további kereskedések is csatlakoznak. A Duna Autó cégcsoport dinamikusan növekedő, szélesebb értékesítési és márkaszervíz-portfólióval rendelkező márkakereskedő a kelet-közép-európai régióban, konszolidált éves árbevétele 2023-ban meghaladta a 45 milliárd forintot. Folyamatosan bővülő kínálatában jelenleg 27 márkát képvisel, 2024-ben több mint 7000 járművet értékesített. Az eladott járművek 18 százaléka már elektromos meghajtású volt. A Duna Autó folyamatosan növeli jelenlétét az autókereskedelemben, azonban új üzletágak felé is tekint. Növekedési lehetőséget lát az autóalaktrész-logisztikában, amelyet tavaly átadott 10 millió eurós budakalászi beruházásával alapozott meg. Ezen a helyszínen kishaszonjármű centrum kialakítását is tervezi, a hasznonjárművek széles kínálatával. Markó Zoltán üzletfejlesztési igazgató szerint a Farizon modelljeiből az első évben pár száz kelhet el Magyarországon. Megjegyezte azonban, hogy az értékesítést nagyban befolyásolja az elektromos járművekre vonatkozó állami támogatás. Az elektromos haszonjárművek szegmensében akár 20 százalékos részesedést is reálisnak tart a Farizon márka számára.
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
7 jel, amiből tudhatjuk, hogy macskánk boldog
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás óta
Jó hírt kaptak a napelemes rendszerrel felszerelt háztartások!
-
Zöld Energia10 óra telt el a létrehozás óta
200 ezres napelemes rendszert dobtak piacra, a kerítésre szerelhető!
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás óta
Szélviharok és napelemek: Ezzel a megoldással csökkenthetők a károk!
-
Zöld Energia1 nap telt el a létrehozás óta
Jó hír annak, aki olcsó és egyszerű napelemekre vágyott!