Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Az elektromos autót vezetők csupán 1 százaléka ülne vissza hagyományos autóba egy kutatás szerint

Az elektromos autót vezetők mindössze 1 százaléka tervezi a hagyományos, benzines vagy dízel üzemű autókhoz visszatérést, és a jelenleg tisztán elektromos autóval közlekedők 4 százaléka választana konnektoros hibridet (PHEV), ha holnap le kellene cserélnie autóját – derült ki egy nemzetközi kutatásból, amelynek eredményét a Magyar Elektromobilitás Egyesület (ELMOB) közölte az MTI-vel.

Létrehozva:

|

A globális eredménytől egyetlen százalékkal marad el Magyarország abban, hogy 91 százalék választana újra elektromos autót, ha holnap autócserére kerülne sor. Tölthető hibridre is az elektromos autót használók 4 százaléka váltana, benzinesre vagy dízelre azonban a magyarok 2 százaléka lépne vissza, szemben a globális 1 százalékos eredménnyel, és a globális 2 százaléknál magasabb (3 százalék) a bizonytalanok aránya is. A magyar válaszadók 95 százaléka nagyon elégedett vagy elégedett elektromos autójával, és csak 1-1 százalék mondta, hogy elégedetlen vagy különösen elégedetlen. Az elektromos autót vezetők legfontosabb hátrányként a gyorstöltő hálózat rossz lefedettségét jelölték meg, a második legnagyobb problémájuk a töltés nehézkes indítása vagy a töltés kifizetése. Amit legkevésbé éreznek problémának a magyarok, hogy az új technológia megszokást igényel, valamint nem érezik úgy, hogy villanyautóval közlekedni túl sok tervezést igényel – közölték.

A globális eredményekhez hasonlóan Magyarországon is az alacsonyabb üzemeltetési költségek motiválták leginkább a vásárlókat az elektromos autóra váltásban, a második szempont azonban nálunk nem a környezetvédelem, hanem a kisebb helyi zaj- és károsanyag-kibocsátás volt. A magyar villanyautósok 70 százalékban otthon töltenek, amely hajszállal alacsonyabb a globális 72 százalékos eredménynél – közölték.

A felmérést kitöltők 19 százaléka soha nem tapasztal sorakozást a gyorstöltő állomásoknál, ami lényegesen alacsonyabb a globális 28 százalékos eredménynél. A magyarok 46 százaléka ritkán, 23 százalék alkalmanként, 4 százalék pedig gyakran szembesül sorban állással. A kutatást az elektromos autót vezetők világszövetsége (GEVA – Global EV Drivers Alliance, amelynek az ELMOB a tagja) készítette, amelyben 23 000 autóst kérdeztek meg 18 országban.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A Mol töltőállomásai csatlakoznak Európa egyik legnagyobb hálózatához

A Mol közép- és kelet-európai elektromos töltőinfrastruktúrája teljes egészében elérhetővé válik.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A megállapodás értelmében a társaság Mol Plugee márkanév alatt hat régiós országban – Magyarországon, Romániában, Szlovéniában, Horvátországban, Csehországban és Szlovákiában – működő 480 töltőpontja a DKV Mobility ügyfelei számára hozzáférhető lesz – tudatta az alternativenergia.hu. A DKV Mobility jelenleg közel 938 ezer elektromos töltőpontot kínál Európa-szerte, így a Mol töltőhálózata mostantól a kontinens egyik legnagyobb elektromobilitási rendszerének részévé válik – írták. A töltőpontok a DKV Mobility leányvállalata, a GreenFlux által biztosított platformon keresztül lesznek elérhetők.

Az együttműködés illeszkedik a Mol Shape Tomorrow 2030+ stratégiájához, amelynek célja a közép-európai mobilitás átalakítása, és az alternatív energiaforrások elterjesztésének elősegítése – közölték. A vállalat az elmúlt években jelentős beruházásokat hajtott végre a régió elektromos töltőállomás infrastruktúrájába, és tovább bővíti szolgáltatásait a Mol Plugee márka alatt, valamint a Mol Move digitális platformon keresztül.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák