Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Volvo FH Aero nyerte a Green Truck 2025 díjat

A Volvo eddigi legüzemanyag-hatékonyabb modellje – a Volvo FH Aero – nyerte a 2025-ös Green Truck (Zöld Teherautó) díjat.

Létrehozva:

|

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

A független teszt eredménye szerint a Volvo FH Aero aerodinamikus formatervezésének és hatékony hajtásláncának köszönhetően bizonyul rendkívül üzemanyag-hatékony és környezetbarát tehergépjárműnek. A Green Truck (Zöld Teherautó) egy átfogó és független sajtóteszt, amelynek során minden évben két német szaklap, a Trucker és a Verkehrs-Rundschau díjazza a leginkább üzemanyag-hatékony távolsági tehergépjármű modellt.

Büszke vagyok arra, hogy független tesztek is bizonyítják, hogy a Volvo FH Aero egy igazán üzemanyag-hatékony modell, amellyel minden nap költséget lehet megtakarítani a CO2-kibocsátás csökkentése mellett – mondja Jan Hjelmgren, a Volvo Trucks Termékmenedzsment osztályának vezetője.

Továbbra is törekszünk az üzemanyag-hatékonyság növelésére, hiszen ez nem csak a klímavédelem miatt fontos, de ügyfeleink számára is jelentős termelékenységi előnyökhöz vezet. Az üzemanyag-fogyasztás teszi ki az áruszállítási vállalatok működési költségeinek egyik legnagyobb részét, ezért a mi törekvéseink valóban kifizetődőek.

Advertisement

A független újságírói teszt 2025-ös nyertese a 13 literes, 420 lóerős motorral, és az I-Save gazdaságossági csomaggal felszerelt Volvo FH Aero, amelyet tükrök helyett kamerás monitorrendszerrel láttak el. Ez utóbbi az aerodinamikus kialakítása révén járul hozzá az üzemanyag-hatékonysághoz. A tesztelt jármű a szervező által kijelölt útvonalat 21,20 l/100 km átlagfogyasztással teljesítette. Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke így nyilatkozott: “A Green Truck díj elnyerésével a Volvo Trucks igazi mesterhármasra tett szert. Először is, a Volvo Trucks volt az egyetlen márka, amely a maximális, ötcsillagos értékelést érte el az Euro NCAP első teherautó-biztonsági tesztjén. Ezt követően elsők lettünk 2024-ben az európai tehergépjárművek piacán, és most pedig a Volvo FH Aero nyerte a független teszten a legüzemanyag-hatékonyabb modell díját! Nagyon büszke vagyok ezekre az eredményekre!”

A Volvo FH Aero modellt 2024. év elején mutatták be, és aerodinamikus fülke-kialakításának köszönhetően az egyenes homlokfalú FH modellhez képest akár 5% üzemanyag-megtakarítás is elérhető vele. Az újságírói teszten részt vevő modellt a Volvo megbízható és hatékony, 13 literes dízelmotorja hajtja, és I-Save gazdaságossági csomaggal szerelték fel, ami egy üzemanyag-hatékony hajtásláncot és szoftverezést takar.

Advertisement

Az új Volvo FH Aero modell négy változatban érhető el: FH Aero, elektromos FH Aero, gázüzemű FH Aero és FH16 Aero. A Volvo FH és FH Aero termékének dízel- és gázüzemű verziója akár megújuló energiaforrásokkal is üzemeltethető, úgy mint a biogáz, a biodízel és a HVO, ezzel jelentős CO2-kibocsátás-csökkenést érve el.

A Green Truck tesztről

Advertisement

A tesztben részt vevő járművek specifikációja: 32 tonna szerelvényössztömeg, magas fülke, 390 +/- 50 lóerős dízelmotor, új gumiabroncsok, 3-tengelyes, 24 tonnás félpótkocsi.
A tesztet egy 343 kilométeres, főutakból és autópályás szakaszokból álló tesztpályán bonyolították le Dél-Németországban.
A tesztben részt vevő Volvo tehergépjármű átlagsebessége 80,14 km/h volt.

Forrás: Volvo Trucks Hungary

Advertisement

Zöld Közlekedés

Magyar álláspont érvényesült a Műszaki Alkalmassági Csomag tárgyalásán

Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A közlemény szerint elfogadta az Európai Unió Közlekedési, Távközlési és Energiaügyi Tanácsa december 4-i ülésén a Műszaki Alkalmassági Csomagnál az időszakos műszaki vizsgálatokra vonatkozó tagállami megközelítéseket – írja az alternativenergia.hu. Az Európai Bizottság javaslata ellenére ezzel a tanács hivatalosan is elutasította a 10 évnél idősebb személy- és kisteherautók évenkénti vizsgáztatását, így lehetőség adódik arra, hogy megmaradjon a kétéves vizsgáztatási periódus. Mindez jelentős könnyebbséget jelent a magyar gépjárműtulajdonosoknak. Kiemelték, hogy Magyarország üdvözölte és támogatta a Műszaki Alkalmassági Csomag esetében az ülésre benyújtott általános megközelítéseket, amelyek jelentős előrelépést jelentenek a közlekedésbiztonság, a környezetvédelem és a digitalizáció terén azzal együtt, hogy a végleges tervezetből kikerültek a korábbiakban megfogalmazott aggályos részek. Magyarország számára sarkalatos pont volt, hogy az eredeti bizottsági javaslathoz képest, az “általános megközelítés” dokumentumában a szövegből törölték a 10 évnél idősebb személy- és kistehergépkocsik esetében az évenkénti jármű-műszaki vizsgálatok megkövetelését.

Az Európai Unióban jelenleg megkövetelt kétéves periódus helyett bevezetendő évenkénti időszakos vizsgálat jelentős költségeket rótt volna a polgárokra anélkül, hogy kellőképpen megalapozott közúti biztonságra vagy légszennyezésre vonatkozó előnyökkel járna. Így különösen megnyugtató Magyarország számára, hogy a szövegből törölték a kötelező éves vizsgálatokat a 10 évnél idősebb személy- és kistehergépkocsiknál, továbbá, hogy a kistehergépkocsikra vonatkozó kibocsátásvizsgálatok éves bevezetését elhagyták. Fontos ugyanakkor, hogy a mostani döntés a tanács álláspontja – ami Magyarország és a tagállamok szakmai álláspontját tükrözi –, a végleges jogszabályt azonban az Európai Parlament alkothatja meg, ebben a folyamatban a műszaki vizsgáztatás gyakoriságának kérdésköre ismételten előjöhet. Ebben az esetben az Építési és Közlekedési Minisztérium ugyanúgy képviseli a magyar álláspontot, ahogy eddig is – olvasható az ÉKM közleményében.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák