Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Első alkalommal hirdették ki a kontinens legzöldebb vállalatát

Az első helyen végzett a Corporate Knights „Europe 50” rangsorában a Schneider Electric, ezzel Európa legfenntarthatóbban működő vállalatának bizonyult a cég.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A listán szereplő társaságokat számos ESG-teljesítménymutató – mint például a szén-dioxid-kibocsátás kezelése, az igazgatótanácsok sokszínűsége, a fenntarthatósággal kapcsolatos befektetések – alapján értékelték – olvasható az alternativenergia.hu oldalon. Idén első alkalommal állította össze a Corporate Knights kanadai média- és kutatócég a legfenntarthatóbban működő európai társaságok rangsorát, a „Europe 50”-et, amelyen a Schneider Electric , az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat végzett az első helyen. A cég idén januárban már elnyerte a világ legfenntarthatóbban működő vállalata címet, miután első helyen végzett a Corporate Knights „Global 100” rangsorában. Ezek az elismerések együttesen megerősítik a Schneider Electric megingathatatlan elkötelezettségét a fenntarthatóság mellett, valamint vezető szerepét az iparágakon és földrajzi régiókon átívelő jelentős változások előmozdításában.

„A Schneider Electricnél a fenntarthatóság nem csak egy prioritás a többi között – mélyen beépült a céljainkba és küldetésünkbe. Az, hogy elnyertük az Európa legfenntarthatóbban működő vállalata címet, erőteljes elismerése erőfeszítéseinknek, melyek keretében az innováció, az átláthatóság és az együttműködés révén törekszünk arra, hogy pozitív hatást fejtsünk ki. Büszkék vagyunk arra, hogy példát mutathatunk, és továbbra is elkötelezettek vagyunk amellett, hogy még jobban felgyorsítjuk hozzájárulásunkat egy fenntarthatóbb és befogadóbb világ létrehozásához” – mondta el Esther Finidori, a Schneider Electric közelmúltban kinevezett fenntarthatósági igazgatója. A „Europe 50” rangsor ugyanarra a szigorú módszertanra épül, amelyet a „Global 100” esetében is alkalmaztak, és a vállalatokat az ESG-teljesítménymutatók széles skálája alapján értékelik. Olyan szempontokat vesznek figyelembe, mint például a szén-dioxid-kibocsátás kezelése, a környezeti szempontból tisztának számító bevételek aránya a forgalomban, az igazgatótanácsok sokszínűsége és a fenntarthatósággal kapcsolatos befektetések. A rangsor összeállításához a STOXX Europe 600 Index-ben szereplő cégek, valamint a piaci kapitalizáció alapján a 100 legnagyobb, európai székhelyű tőzsdei társaság teljesítményét vizsgálták meg. Ez a kettős elismerés – mind globális, mind regionális szinten – kiemeli a Schneider Electric által kifejtett pozitív hatást. A vállalat innovatív technológiáival és megoldásaival támogatja ügyfeleit és partnereit abban, hogy csökkentsék környezeti lábnyomukat, javítsák az energiahatékonyságot és előmozdítsák fenntarthatósági céljaik megvalósulását.

Advertisement

Zöld Közlekedés

34%-kal több használt elektromos autó a magyar piacon egy év alatt

Egy év alatt 34%-kal nőtt a használt elektromos autók kínálata a magyar piacon, miközben a benzines és dízel modellek aránya csökkent.

Létrehozva:

|

Szerző:

A használt autók piacán a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg júniusban: a Magyarországon megjelent hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,4 százaléka 2,5-5 millió forint közötti, 20,5 százaléka 5-10 millió forint közötti és 12,9 százaléka 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu a júniusi adatokból nyert második közös statisztikájuk alapján hétfőn az MTI-vel. A KSH tájékoztatása szerint az összes hirdetést figyelembe véve idén júniusban a kínálati átlagár 5 millió 400 ezer, az előző év azonos időszakában pedig 5 millió 200 ezer forint volt. Hozzátették, hogy a használt autók internetes piacán megjelent hirdetések alapján júniusban csaknem 50 százalékban (53 910 darab) benzinmeghajtású, 41,6 százalékban (45 420 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibrid meghajtású gépjárművek (benzin és dízel együttesen) 3,7 százalékban (4080 darab), az elektromosok 5 százalékban (5440 darab), az egyéb meghajtásúak pedig 0,2 százalékban (250 darab) szerepeltek a kínálatban. 2024 júniusához képest 5650-nel kevesebb használt gépjármű volt elérhető.

A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 5,6 százalékkal, a dízelmeghajtásúaké 7,6, míg a hibrid meghajtású autók száma 3,8 százalékkal csökkent. Rámutattak, hogy a meghirdetett benzines autók átlagosan 157 ezer, a dízel autók 222 ezer kilométert tettek meg. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 14,1, a dízeles autók 12,3 évesek voltak, előbbiek átlagéletkora egy év alatt 2,2 százalékot, míg a dízeleseké 4,2 százalékot nőtt.

Arra is kitértek, hogy a leggyakrabban előforduló márkák a Használtautó.hu oldalon meghirdetett gépkocsik között 2025 júniusában a Volkswagen, a BMW, majd az Opel volt. Mindhárom esetén 8 ezer és 11 ezer közötti hirdetésszám található a honlapon. Az első három márkát sorrendben a Ford, a Mercedes-Benz, az Audi, a Škoda, a Toyota, a Renault és a Suzuki követte.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák