

Zöld Közlekedés
Hazai fejlesztésű zöldbusz érkezett Hajdúszoboszlóra – már szállítja az utasokat az Ikarus 120e
Új elektromos autóbuszt helyeztek üzembe Hajdúszoboszlón.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Megérkezett Hajdúszoboszlóra a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld Busz Programjának támogatásával beszerzett új Ikarus 120e típusú, tisztán elektromos meghajtású autóbusz, amely szombattól szállítja az utasokat a fürdővárosban – olvasható az alternativenergia.hu oldalon. Kovács Kornél, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) gépjármű-közlekedési és vasúti szabályozási főosztályvezetője azt mondta, Keszthely és Komárom után Hajdúszoboszló a harmadik város, ahol a zöld busz program keretében tisztán elektromos meghajtású autóbuszt helyeznek üzembe. Idén hat vidéki városban 4,4 milliárd forint támogatással húsz elektromos buszt adnak át, amelyek évi 800 tonna szén-dioxidot váltanak ki. A hajdúszoboszlói elektromos autóbusz egy töltéssel mintegy 350 kilométert tesz meg, egy év alatt csaknem negyvenezer kilométer megtételével 38 tonna szén-dioxid-kibocsátást vált ki – fűzte hozzá. Kovács Kornél jelezte azt is, hogy a MÁV autóbuszparkjának jelenleg 1,7 százaléka elektromos, 2032-re ez az arány eléri a 25 százalékot. Nagy Attila, a hajdúszoboszlói buszközlekedést üzemeltető MÁV Személyszállítási Zrt. autóbuszos műszaki főigazgatója azt mondta, 2019 óta vállalatuknál több mint 2800 korszerű, környezetkímélő autóbuszt helyeztek üzembe, ezek közül 104 elektromos meghajtású.
Utóbbiak száma szeptember végéig eléri a 120-at – fűzte hozzá, megjegyezve, hogy Hajdúszoboszlón öt vonalon több mint 17,5 ezer járatot közlekedtetnek évente. Kunfalvi Gábor, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. zöld mobilitási irodavezetője szerint a közlekedés a teljes szén-dioxid-kibocsátás 25 százalékáért felel Magyarországon. Hozzátette: a HUMDA eddig 35 milliárd forint értékű buszbeszerzést valósított meg eredményesen, és már 141 olyan korszerű busz van az országban, amelyet a HUMDA közreműködésével helyeztek üzembe. Kelemen János Hunor, az Ikarus cégcsoport kereskedelmi igazgatója kiemelte: az Ikarus 120e típusú, tisztán elektromos meghajtású autóbusz jelzi, hogy “a magyar mérnöki tudás helyben van”. Emlékeztetett rá, hogy az Ikarus a legrégibb, ma is magyar tulajdonban lévő autóbuszgyár. A fenntarthatóság csak akkor lehet sikeres, ha nem kötnek kompromisszumokat, “kényelmes, tisztább életet biztosító” járműveket fejlesztenek. Czeglédi Gyula (Fidesz-KDNP-Hajdúszoboszlói Gazdakör-MI Hajdúszoboszlóért Egyesület), Hajdúszoboszló polgármestere azt mondta, a fürdővárosnak különösen fontos, hogy a levegőt nem terhelő elektromos autóbuszt állthatnak üzembe. Emlékeztetett rá, hogy néhány hétig már járt Hajdúszoboszlón próbaüzemben egy elektromos autóbusz, amely hamar közkedveltté vált. Meggyőződésének adott hangot, hogy hasonlóan sikeres lesz az új Ikarus is.

Zöld Közlekedés
34%-kal több használt elektromos autó a magyar piacon egy év alatt
Egy év alatt 34%-kal nőtt a használt elektromos autók kínálata a magyar piacon, miközben a benzines és dízel modellek aránya csökkent.

A használt autók piacán a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg júniusban: a Magyarországon megjelent hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,4 százaléka 2,5-5 millió forint közötti, 20,5 százaléka 5-10 millió forint közötti és 12,9 százaléka 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu a júniusi adatokból nyert második közös statisztikájuk alapján hétfőn az MTI-vel. A KSH tájékoztatása szerint az összes hirdetést figyelembe véve idén júniusban a kínálati átlagár 5 millió 400 ezer, az előző év azonos időszakában pedig 5 millió 200 ezer forint volt. Hozzátették, hogy a használt autók internetes piacán megjelent hirdetések alapján júniusban csaknem 50 százalékban (53 910 darab) benzinmeghajtású, 41,6 százalékban (45 420 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibrid meghajtású gépjárművek (benzin és dízel együttesen) 3,7 százalékban (4080 darab), az elektromosok 5 százalékban (5440 darab), az egyéb meghajtásúak pedig 0,2 százalékban (250 darab) szerepeltek a kínálatban. 2024 júniusához képest 5650-nel kevesebb használt gépjármű volt elérhető.
A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 5,6 százalékkal, a dízelmeghajtásúaké 7,6, míg a hibrid meghajtású autók száma 3,8 százalékkal csökkent. Rámutattak, hogy a meghirdetett benzines autók átlagosan 157 ezer, a dízel autók 222 ezer kilométert tettek meg. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 14,1, a dízeles autók 12,3 évesek voltak, előbbiek átlagéletkora egy év alatt 2,2 százalékot, míg a dízeleseké 4,2 százalékot nőtt.
Arra is kitértek, hogy a leggyakrabban előforduló márkák a Használtautó.hu oldalon meghirdetett gépkocsik között 2025 júniusában a Volkswagen, a BMW, majd az Opel volt. Mindhárom esetén 8 ezer és 11 ezer közötti hirdetésszám található a honlapon. Az első három márkát sorrendben a Ford, a Mercedes-Benz, az Audi, a Škoda, a Toyota, a Renault és a Suzuki követte.
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Sorra pattannak ki a földrengések: különös jelenség zajlik a Dél-Alföldön
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Kazah és azeri nyersanyaggal vált függetlenebbé a MOL – új kőolaj érkezett Horvátországba
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Szúnyoggyérítés országszerte: így védekeznek a katasztrófavédők az esőzések után
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Napelemek és legelő juhok: így valósítja meg Bécs a klímabarát városi jövőt
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Megkezdődött a vízpótlás a gemenci erdőben a Duna árhulláma nyomán