

Zöld Közlekedés
BKK: pénzügyi szankció is jöhet, ha nem működik a járművek klímaberendezése
Fokozottan ellenőrzi a nyári időszakban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a klímák működését a közösségi közlekedés járművein.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Közleményük szerint a nyári időszakban az ellenőrzések során kiemelt szempont a klímaberendezéssel felszerelt az autó- és trolibuszok, valamint a villamosok és metrószerelvények klímájának megfelelő működése, ezért a BKK júliustól megduplázta az ellenőrzések számát. A társaság hetente több száz ellenőrzést végez azért, hogy jobb körülmények között utazhassanak a fővárosban közlekedők – írja az alternativenergia.hu.
Mint olvasható, a Budapesten közlekedő troli- és autóbuszok 98 százaléka klímával ellátott, a villamossal utazók pedig több mint 60 százalékban vehetnek igénybe klímával felszerelt járműveket. Továbbá 2-es és a 4-es metró vonalán is csak légkondicionálóval ellátott szerelvények közlekednek. A BKK közölte: az ellenőrzések során kalibrált, hitelesített hőmérőket használnak, és, ha valamit nem találnak rendben, arról tájékoztatják a társaság szolgáltatóit. Továbbá minden rendelkezésükre álló szerződéses eszközt kihasználnak a további javulás érdekében, beleértve a pénzügyi szankciók kiszabását is. Azokon a járműveken, ahol hibát tapasztalnak, “visszaellenőrzéseket” is kezdeményeznek. A társaság ellenőrei májusban és júniusban közel ezer ellenőrzést végeztek – írták a kommünikében.

Zöld Közlekedés
400 km/órás álomvasút és zöld technológia: így formálja át a jövőt az orosz vasútfejlesztés
Jövőre megkezdődik az első orosz hidrogénüzemű vonat menettesztelése a Szahalin félszigeten.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A TMH a héten mutatta be a nagy közönégnek az orosz járműipar első hidrogénüzemű személyvonat koncepcióját – írja az alternativenergia.hu. A TMH, az Oroszországi Vasutak (RZSD), a Roszatom állami nukleáris energetikai vállalat és a szahalini önkormányzat összefogásával fejlesztett vonatokat két- és háromkocsis változatban tervezik, ezek egymással összekapcsolhatók. A háromkocsis vonat menettávolsága a gyártó tájékoztatója szerint hidrogénnel 487 kilométer, az energiatárolókkal pedig további 40 kilométer, a kétkocsisé hidrogénnel 725 kilométer, az energiatárolókkal 80 kilométer lesz. “A tervek szerint januárra kell megkapnunk az egész rendszert. A vonat műszaki megoldásainak tervezői dokumentációja lezárult, hozzákezdtünk a karosszéria megépítéséhez. Számításaink szerint a tesztelését a következő év végéig megkezdjük” – mondta Lipa az MTI-nek a kipróbálás ütemezésére vonatkozó kérdésére.
Oleg Belozjorov, az RZSD vezérigazgatója a szentpétervári fórumon pénteken azt hangoztatta, hogy a Moszkva és az orosz “északi főváros” között kiépítendő nagysebességű vasúti pályán a vonatokat a jövőben mozdonyvezető nélkül fogják járatni, a vonatot mesterséges intelligencia fogja irányítani. Belozjorov bejelentette, hogy a napokban megkezdődik Belij Krecset (Fehér Vadászsólyom) névre keresztelt szerelvények összeszerelése a Szinara csoporthoz tartozó Uralszkije Lokomotyivi üzemében. Oroszország leendő leggyorsabb vonata a várakozások szerint elérheti az óránkénti 400 kilométeres csúcssebességet. Az expón a Nacprojektsztroj holding bemutatta a vonat közlekedéséhez szükséges NGP 4.0-s ballasztmentes pályarendszerhez készült, nagyszilárdságú, előfeszített vasbeton sínlemezét, amelynek gyártását jövő tavasszal kezdik, a sorozatgyártására a harmadik negyedévben térnek át.
A héten jelentették be, hogy az RZSD Novokuznyeckből megkapta az Jevraz bányászati és fémipari vállalattól az első, hétezer tonnányi szállítmányt lefektetendő sínekből. A Moszkva-Szentpétervár nagysebességű vasútvonal első szakaszához több mint 160 ezer tonna sínterméket terveznek felhasználni. Az első szakaszt 2028-ra tervezik üzembe helyezni. Az utazás Moszkva központjából Szentpétervárra két és egy negyed óra lesz. A leggyorsabb vasúti összeköttetést eddig a 2009 óta működő, 250 kilométeres sebességet meghaladni képes, a Siemens által legyártott Szapszan (Vándorsólyom) villamos motorvonat biztosította, amely a 650 kilométeres távolságot három és háromegyed óra alatt teszi meg.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Minden háztartást érint az új szabályozás, ahol napelem működik!
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Mérnöki csoda, természetes megoldás: 40 éves a Balaton védőbástyája
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Ősi kőzetek árulták el: 410 millió éve vált oxigéndússá a Föld légköre
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Téli rezsicsúcs helyett fix havi díj – változás jön a villanyszámlák elszámolásában
-
Zöldinfó24 óra telt el a létrehozás óta
Erdőtüzek után: Spanyolország hadat üzen a klímavészhelyzetnek