Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Hidrogén hajtja Bécs új buszait – így fest a fenntartható közlekedés élőben

Károsanyag-kibocsátás nélkül, csendben és zölden haladnak az új E-H2 járművek a belvárosban.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Bécs újabb mérföldkőhöz érkezik a fenntartható közlekedés terén: Szeptembertől tíz hidrogénmeghajtású elektromos busz (E-H2) áll forgalomba a városban – írja az alternativenergia.hu. Ez az első alkalom, hogy ilyen járművek menetrendszerűen közlekednek az osztrák fővárosban. Bécs ismét fontos lépést tesz a klímasemleges jövő felé: 2025 szeptemberétől tíz modern, hidrogén- elektromos E-H2 busz áll szolgálatba Bécs közlekedési vállalata, a Wiener Linien üzemeltetésében, a 2A és 3A jelzésű belvárosi vonalakon. Az innovatív járművek ötvözik az elektromos hajtás tisztaságát a fenntartható, megújuló forrásból előállított hidrogén előnyeivel, így károsanyag-kibocsátás nélkül közlekednek Bécs belvárosában. A zéró emissziós buszok egy új korszak kezdetét jelentik a bécsi városi közlekedésben, ahol a környezetvédelem és az utaskényelmet biztosító technológia kéz a kézben jár.

Gudrun Senk, a Wiener Linien műszaki ügyvezetője így fogalmazott: A Bécsi Közművek, a Wiener Stadtwerke cégcsoport elkötelezetten dolgozik a klímavédelemért, és az új buszok bevezetése is ezt a célt szolgálja. Szeptembertől a bécsiek egy környezetbarátabb, csendesebb és biztonságosabb közlekedést élvezhetnek – mindezt a megszokott kényelemmel. Az új buszokat az olasz Rampini cég készítette, felépítésükben egy nagy akkumulátorral és egy hidrogénnel működő energiaforrással is rendelkeznek. Tetejükön három tartály található, amelyek összesen 15 kilogramm hidrogént tárolnak. A buszok ezzel az energiával legalább 250 kilométert tudnak megtenni újratöltés nélkül, vagyis egy egész napot közlekedhetnek anélkül, hogy meg kellene állniuk. A járművek egyszerre 42 utast tudnak szállítani, továbbá külön hely áll rendelkezésre babakocsi vagy kerekesszék számára.

Bécs célja, hogy 2040-re klímasemleges várossá váljon, amelyhez elengedhetetlen a környezetkímélő közlekedési megoldások folyamatos fejlesztése is. A Wiener Linien hosszú távon is elkötelezett amellett, hogy egyre több fenntartható járművet szerezzen be, és további vonalakon is bevezesse a korszerű technológiát. Ennek egyik lépése, hogy a mostaniak után még 2025-ben forgalomba állnak a tizenkét méteres, hidrogénmeghajtású Caetano buszok a 39A vonalon, amelyek a Leopoldauban kialakított új töltőállomáson tankolják majd a speciális üzemanyagot. Az E-H2-es buszok elindítása nemcsak a város zöld törekvéseit erősíti, hanem tovább növeli Bécs jelentőségét a fenntartható városi közlekedés terén – közelebb hozva a klímasemlegességi célok megvalósítását.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Zöldebb jövő: drámai növekedés az elektromos autók gyártásában Csehországban

Csehországban az első fél évben 747 428 személyautót gyártottak, ami 3,5 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az első fél év utolsó hónapjában, júniusban viszont 136 268 autó hagyta el a gyárakat, 11,4 százalékkal több, mint 2023 első felében, ami az autóipari szövetség szerint jelzi a pozitív változást – írja az alternativenergia.hu. Az elektromos autók gyártása az első hat hónapban 137 százalékkal 146 783-ra emelkedett, az össztermelés 19,6 százalékát tette ki. “A háromnegyed millió autó legyártása és a júniusi adatok azt jelzik, hogy optimistán tekinthetünk az idei második fél évre” – jelentette ki Martin Jahn, az autóipari szövetség elnöke. A legnagyobb csehországi autógyár, a Skoda Auto az első hat hónapban 480 771 személykocsit gyártott, éves szinten 1,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az új elektromos autói száma 108 116 darab, ami 229,5 százalékos növekedés.

Az észak-morvaországi Nosovicében működő Hyundai Motor Manufacturing termelése 14,6 százalékkal visszaesett, s a cég csak 150 240 kocsit gyártott. Az elektromos vagy hibrid meghajtású kocsik száma ebből 20 515 volt. A japán Toyota termelése 6,7 százalékkal 116 417 kocsira csökkent. Legyártott autói több mint felét a hibrid meghajtású Yaris HEV modell tette ki.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák