

Zöldinfó
Okoseszköz segíti a zöld energia elterjedését és a hálózati problémák kezelését
Az E.ON Hungária Csoport Letenyén telepítette Magyarország első középfeszültségű soros feszültségszabályozóját, amely stabilabb áramellátást biztosít és lehetővé teszi több napelemes rendszer csatlakoztatását.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Háromszázhúsz millió forint értékű beruházással telepített Magyarországon elsőként középfeszültségű soros feszültségszabályozót az E.ON Hungária Csoport Letenye térségében – írja az alternativenergia.hu. A fejlesztés közvetlenül mintegy 1200 ügyfél számára biztosít stabilabb áramellátást, és lehetővé teszi további napelemes rendszerek hálózatra csatlakoztatását – áll a közleményben. Az E.ON szerint az innovatív okoseszköz rugalmas, gyors és költséghatékony megoldást kínál a hálózati feszültségingadozások kezelésére, különösen a naperőművek napközbeni termeléséből adódó problémák esetén. A tájékoztatás szerint a Dunántúl, Pest vármegye és Budapest hálózatát üzemeltető vállalatcsoport szakemberei a Zala vármegyei Rigyác külterületén helyezték üzembe az IVR (Inline Voltage Regulator) típusú berendezést. A berendezés mobilitásának köszönhetően gyorsan telepíthető és áthelyezhető és nagy előnye, hogy új hálózat építése nélkül növelhető vele a hálózati kapacitás, vagyis nincs szükség több kilométernyi hálózatlétesítésre.
Az E.ON további IVR-eszközök beszerzését tervezi, és ahol a hálózatfejlesztés révén megszűnnek a feszültségingadozások, ott az eszközök áthelyezhetők más problémás térségekbe. A beruházás szorosan illeszkedik a vállalat fenntarthatósági stratégiájához is, mivel hozzájárul a megújuló energia elterjedéséhez és csökkenti az infrastrukturális fejlesztések ökológiai lábnyomát – közölték.

Zöldinfó
Mol újraírja a jövőt: fenntartható repülőgép-üzemanyag már Magyarországon is!
A magyar autóvezetők 83 százaléka számára fontos, hogy az autójához használt üzemanyag fenntartható forrásból származzon, különösen igaz ez a férfiakra.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az augusztus 10-i biodízel-világnap alkalmából publikált adatokból kiderült, hogy az alternatív üzemanyagokra váltás jelenlegi megítélése elsősorban a költségektől függ: a leghatékonyabb ösztönző az alacsony ár és a költséghatékonyság lenne, kiemelten az idősebb korosztály és az alacsonyabb iskolai végzettségűek körében – írja az alternativenergia.hu. Az elemzők jelezték ugyanakkor, hogy a fiatalok és a diplomások hajlandóak ártöbbletet fizetni a zöld üzemanyagokkal együtt járó tisztább környezetért. Az elemzés szerint a zöld átállásnál a második leggyakrabban említett motiváció maga a fenntarthatóság: a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, az ökológiai egyensúly megőrzése. Ezeket a környezeti-természeti szempontokat elsősorban a 18–39 éves válaszadók és a diplomások emelték ki a válaszaikban. A közlemény ismerteti: a lakosság 64 százaléka egyetért azzal az állítással, hogy szükség van az állami szerepvállalásra és a gyártó cégeket ösztönző, támogató jogszabályi környezetre az alternatív, fenntartható üzemanyagok elterjedése érdekében. Az életkor, az iskolai végzettség és a településméret növekedésével párhuzamosan nő az állami szerepvállalás iránti igény.
A vizsgálat alapján a 30-39 évesek körében 80 százalékot is meghaladó a bioüzemanyag-hajtású repülőgépen való utazási hajlandóság. Hasonlóan magas ez az arány a felsőfokú végzettségűek között – a 65 év felettieknek viszont csupán a 39 százaléka utazna olyan légi járművön, amit bioüzemanyag hajt. A közlemény idézte Zsótér Csabát, a Mol-csoport üzemanyag üzletágának ügyvezető igazgatóját, akinek tájékoztatása szerint a Mol már most is állít elő megújuló alapanyagokból dízel-, valamint fenntartható repülőgép-üzemanyagot, és készen áll ennek bővítésére. A vállalat – egyebek között a Szegedi Tudományegyetemmel és a Pannon Egyetemmel együttműködve – folyamatosan kutatja és fejleszti a bioüzemanyagok előállításának, illetve felhasználásának új lehetőségeit. A Budapest Airporttal, a Wizz Airrel és a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft.-vel együttműködve a Mol 2022-ben kezdte meg a fenntartható repülőgép-üzemanyag (Sustainable Aviation Fuel, SAF) kereskedelmi tesztelését. Erre alapozva a társaság már értékesíti a SAF-ot Magyarországon Szlovákiában és Horvátországban.
Hozzátették, hogy a SAF csak klasszikus megújuló (például növényi) alapanyagból vagy hulladékból készülhet, de ugyanúgy teljesítenie kell a műszaki és a környezetvédelmi előírásokat, mint a hagyományos kerozinnak. A kutatást a Mol megbízásából az Iránytű Intézet készítette idén májusban, 500 ember bevonásával.
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Sorra pattannak ki a földrengések: különös jelenség zajlik a Dél-Alföldön
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Kazah és azeri nyersanyaggal vált függetlenebbé a MOL – új kőolaj érkezett Horvátországba
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás óta
Teljes energetikai átalakuláson megy keresztül a bogácsi fürdő
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Hortobágyi halastavak megőrzése a cél
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Megkapta végleges engedélyét az SK On – zajcsillapítással reagálnak a lakossági igényekre