

Zöld Közlekedés
400 km/órás álomvasút és zöld technológia: így formálja át a jövőt az orosz vasútfejlesztés
Jövőre megkezdődik az első orosz hidrogénüzemű vonat menettesztelése a Szahalin félszigeten.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A TMH a héten mutatta be a nagy közönégnek az orosz járműipar első hidrogénüzemű személyvonat koncepcióját – írja az alternativenergia.hu. A TMH, az Oroszországi Vasutak (RZSD), a Roszatom állami nukleáris energetikai vállalat és a szahalini önkormányzat összefogásával fejlesztett vonatokat két- és háromkocsis változatban tervezik, ezek egymással összekapcsolhatók. A háromkocsis vonat menettávolsága a gyártó tájékoztatója szerint hidrogénnel 487 kilométer, az energiatárolókkal pedig további 40 kilométer, a kétkocsisé hidrogénnel 725 kilométer, az energiatárolókkal 80 kilométer lesz. “A tervek szerint januárra kell megkapnunk az egész rendszert. A vonat műszaki megoldásainak tervezői dokumentációja lezárult, hozzákezdtünk a karosszéria megépítéséhez. Számításaink szerint a tesztelését a következő év végéig megkezdjük” – mondta Lipa az MTI-nek a kipróbálás ütemezésére vonatkozó kérdésére.
Oleg Belozjorov, az RZSD vezérigazgatója a szentpétervári fórumon pénteken azt hangoztatta, hogy a Moszkva és az orosz “északi főváros” között kiépítendő nagysebességű vasúti pályán a vonatokat a jövőben mozdonyvezető nélkül fogják járatni, a vonatot mesterséges intelligencia fogja irányítani. Belozjorov bejelentette, hogy a napokban megkezdődik Belij Krecset (Fehér Vadászsólyom) névre keresztelt szerelvények összeszerelése a Szinara csoporthoz tartozó Uralszkije Lokomotyivi üzemében. Oroszország leendő leggyorsabb vonata a várakozások szerint elérheti az óránkénti 400 kilométeres csúcssebességet. Az expón a Nacprojektsztroj holding bemutatta a vonat közlekedéséhez szükséges NGP 4.0-s ballasztmentes pályarendszerhez készült, nagyszilárdságú, előfeszített vasbeton sínlemezét, amelynek gyártását jövő tavasszal kezdik, a sorozatgyártására a harmadik negyedévben térnek át.
A héten jelentették be, hogy az RZSD Novokuznyeckből megkapta az Jevraz bányászati és fémipari vállalattól az első, hétezer tonnányi szállítmányt lefektetendő sínekből. A Moszkva-Szentpétervár nagysebességű vasútvonal első szakaszához több mint 160 ezer tonna sínterméket terveznek felhasználni. Az első szakaszt 2028-ra tervezik üzembe helyezni. Az utazás Moszkva központjából Szentpétervárra két és egy negyed óra lesz. A leggyorsabb vasúti összeköttetést eddig a 2009 óta működő, 250 kilométeres sebességet meghaladni képes, a Siemens által legyártott Szapszan (Vándorsólyom) villamos motorvonat biztosította, amely a 650 kilométeres távolságot három és háromegyed óra alatt teszi meg.

Zöld Közlekedés
Tesla vezet, de jönnek a kínai márkák is a hazai használtautó-piacra
Az elektromos márkák egy-két év múlva jelennek meg nagyobb tömegben a használtautó-piacon.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A magyarországi használtautó-piacon a 2026-2027-es időszakban, a flottaautók kifutásával, második hullámként jelenhet meg nagyobb tömegben a használt elektromos autók kínálata – erre számít az egyik legjelentősebb piaci szereplő, az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező Das WeltAuto. Az alternativenergia.hu kifejti: az elektromos autók aránya a teljes használtpiacon még mindig elenyésző, a szegmens azonban látványosan élénkül. A használtautó-piac stabilan növekszik, miközben új korszak kezdődik: az elektromos és kínai márkák megjelenése átrajzolja a jövő kínálatát – hívja fel a figyelmet Tóth Péter, a Das WeltAuto értékesítési igazgatója. A közleményben idézik a Datahouse statisztikáját, amely szerint a Tesla továbbra is a legjelentősebb elektromos márka a magyarországi használtautó-piacon, 2655 tranzakcióval és 0,38 százalékos részesedéssel. A kínai újhullámos márkák (MG, BYD, Omoda, DFSK, Jaecoo, Lynk & Co, Aiways, NIO stb.) összesen 1155 jármű eladásával még csak 0,17 százalékos szeletet fednek le a piacból, de megjelenésük már jól látható. A kínai márkák mezőnyét az MG közel 800 autóval vezeti, ugyanakkor a BYD gyorsan növeli ismertségét – teszik hozzá.
A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a teljes magyarországi használtautó-piac 2025 első kilenc hónapjában lendületben maradt: közel 700 ezer tulajdonosváltás történt január és szeptember között, 2,8 százalékkal haladva meg az előző év azonos időszakának adatát. Szeptemberben ismét 80 ezer fölé emelkedett a havi tulajdonosváltás. A magyar használtautó-piacot változatlanul három márka – az Opel, a Volkswagen és a Suzuki – uralja. A piacszegmensre bontott szerkezet stabil: a kompakt (C-szegmens) és kisautó (B-szegmens) továbbra is a legnépszerűbb, eközben az SUV-láz a használt járművek esetében jóval visszafogottabb, mint az új autóknál. A tranzakciók közel ötöde (19,2 százalék) Budapesten zajlik, a főváros és agglomerációja az országos forgalom több mint harmadát (35,8 százalék) adja. Tóth Péter közölte, a Das WeltAuto hálózatában azt tapasztalják, hogy az ellenőrzött előéletű autók gyorsabban találnak gazdára, még a bizonytalanabb piaci környezetben is. A vásárlók ma sokkal tudatosabbak: a bizalom és az átlátható szerviztörténet felértékelődött – mutatott rá.
A Das WeltAuto a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága. A 30 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózatban a vevők állapotfelmérésen átesett, gondosan szervizelt autók közül választhatnak, a legjobb minőségű járművek esetében a cég garanciát is vállal.
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Életveszély és milliós károk: barnamedvék uralják a közép-erdélyi térséget
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Így verik át az MVM ügyfeleit hamis számlákkal és fenyegető levelekkel
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Aranysakálok jelzik a környezet mikotoxinszennyezését a dél-magyarországi térségben
-
Zöldinfó21 óra telt el a létrehozás óta
Egyszerű ügyintézéssel kínál korszerű klímát az MVM
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
A hálózattól az otthonig: a Swatten új szintre emeli az energiatárolást