

Zöld Közlekedés
Közlekedés zöldebb és kényelmesebb jövője: 75 milliárdos buszbeszerzés a MÁV-nál
További 869 darab új autóbuszt szállíthat a Kravtex-Kühne csoport a Volán-flottába.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A tájékoztatás szerint a 869 darab új Credobus Econell 12 Next típusú autóbusz szállításáról a szerződést Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója és Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója írta alá – írja az alternativenergia.hu. A szerződés aláírására azt követően került sor, hogy az idei főszezonban már megérkezett és szolgálatba állt 131 új Credobus a Volán járatain – emelték ki a közleményben. Az új járművek közül 269 darab még az idén forgalomba állhat, 2027 végéig pedig az utolsó is megérkezik. Ezzel teljesül az év elején megfogalmazott 10 miniszteri vállalásból az a pont is, amely 1000 vadonatúj autóbusz beszerzésére vonatkozott – írták a közleményben. Hangsúlyozták, a két beszerzéssel a MÁV-csoport Volán-flottája Közép-Európa legnagyobb és legfiatalabb közúti közszolgáltató flottájává válik, az állomány kétharmadát hazai gyártású járművek adják, így a flottafejlesztés hozzájárul a magyar munkahelyek megteremtéséhez és megőrzéséhez is.
Részletezték, az idén nyáron – elsősorban a Balaton térségében – forgalomba állt 131 darab új autóbusz után a nemrég lezárult közbeszerzési eljárásnak köszönhetően további 869 darab korszerű, Credobus Econell 12 Next típusú jármű fiatalíthatja a MÁV-csoport autóbuszállományát 2027-ig. A nagyságrendileg 75 milliárd forint értékű közbeszerzési eljárás során az egyetlen érvényes ajánlatot a Kravtex Kereskedelmi Kft. nyújtotta be, így ezúttal is Kravtex gyártmányú, Credobus Econell 12 Next típusú járművek érkezhetnek a MÁV-csoporthoz. Az ütemezés szerint az első 269 darab jármű még idén forgalomba állhat, további 300-300 autóbusz érkezése pedig 2026-ban és 2027-ben várható, illetve a kapcsolódó szakmai oktatás, valamint a diagnosztikai eszközök beszerzése is biztosított. A közleményben Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója kiemelte, a jelenlegi beszerzés keretében érkező, alacsony fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, korszerű flotta az ország teljes területén emeli a szolgáltatás színvonalát, és érdemben hozzájárul a környezetterhelés csökkentéséhez is.
A beszerzéssel a buszállomány átlagéletkora a regionális és országos járatokon 2027 végére 9,5 évre csökkenhet – mondta, hozzátéve, hogy a jelzett szegmensben kizárólag klímás autóbuszok fognak közlekedni. Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója a közleményben rámutatott arra, hogy a Kravtex-Kühne csoport 25 év alatt az alapoktól építette újra a magyar buszgyártást és ma már európai összevetésben is jelentős gyártókapacitással rendelkezik. Ennek köszönhetően kevesebb mint 3 év alatt 1000 új busz átadását tudják teljesíteni. Azzal, hogy a MÁV-csoport új buszait Mosonmagyaróváron és Győrben gyártják, több tíz milliárd forint értékű importot váltanak ki, miközben 500 magyar munkahelyet őriznek meg és több mint 100 hazai beszállítónak adnak munkát. Büszkék arra, hogy a beszerzéssel 2027 végére a jelenlegi 45 százalékról megközelítően 60 százalékra nőhet a magyar Credobus-ok aránya a Volán-flottában. A MÁV ismerteti, hogy a járművek megfelelnek a legmodernebb műszaki elvárásoknak, növelt teljesítményű, Euro 6-os dízelmotorral, újgenerációs automata sebességváltóval, két utasajtóval, fűtő- és hűtő klímaberendezéssel, valamint utastájékoztató, kamera- és utasszámláló rendszerrel felszereltek. Emellett automatikus tűzelfojtó berendezéssel, fedélzeti wifi-vel és USB csatlakozó aljzatokkal is rendelkeznek. Az egy járművel szállítható személyek száma 93 fő, valamint minden busz kerekesszékes utas szállítására is alkalmas.

Zöld Közlekedés
Tesla, BYD, Volvo a dobogón – tarol a vállalati elektromosautó-program Magyarországon
Több mint ötezer elektromos gépjármű után fizettek ki támogatást a vállalkozásoknak.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az alternativenergia.hu bejegyzése szerint a hazai cégek tisztán elektromos hajtású személyautó, tehergépkocsi vagy kisbusz beszerzéséhez kaphatnak állami hozzájárulást. Mostanáig 4467 pályázónak utaltak el 19,4 milliárd forintot 5002 környezetkímélő jármű megvásárlásához – emelték ki, hozzátéve, hogy a lehetőség decemberig még elérhető, a nyertesek flottájuk zöldítésével üzemeltetési költségeket takaríthatnak meg. Mint írták, a vállalati e-autó program 30 milliárd forintos keretösszegéből 28,2 milliárd forintra kötöttek eddig támogatási szerződéseket. A kifizetéseknél a BYD után a második márka, a Tesla is elérte az ezres darabszámot; a típusok kedveltségi rangsorában a két gyártó termékei (Tesla Model Y (622 darab) és Model 3 (378), BYD ATTO 3 (416), Seal (287) és Dolphin (222) mellé csak a Volvo EX30 fért be az első hatba (339) – fejtették ki.
Közölték azt is, hogy a leginkább klímabarát gépkocsik hazai állománya 2020 óta a tízszeresére nőtt Magyarországon, és a céges vásárlások ösztönzésének is köszönhető, hogy idén februártól júliusig minden hónapban több kizárólag elektromos jármű kapott zöld rendszámot, mint bármikor korábban. Az időarányos előrehaladás alapján jó eséllyel megdől a tavalyi 22 ezres éves forgalomba helyezési rekord – vélte a tárca a közösségi oldalán olvasható bejegyzésében.
-
Otthon2 nap telt el a létrehozás óta
Épületeink energiahasználata a technológiai szemléletváltáson múlik
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Ősi kőzetek árulták el: 410 millió éve vált oxigéndússá a Föld légköre
-
Zöld Közlekedés5 nap telt el a létrehozás óta
400 km/órás álomvasút és zöld technológia: így formálja át a jövőt az orosz vasútfejlesztés
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Elektromos járművek és szigorú szabályok: így lett Hollandia uniós zöldpélda
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Erdőtüzek után: Spanyolország hadat üzen a klímavészhelyzetnek