

Zöld Közlekedés
Akár 4 millió forint járhat, ha elektromos autóra váltanál
A kormány 30 milliárd forintról 40 milliárd forintra emeli a vállalati e-autó támogatás keretösszegét.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Czepek Gábor elmondta, a tízmilliárd forint pluszforrásból közel 7 milliárd forint vidéki pályázatokra megy, és ezzel elérhetővé válik, hogy 2020-hoz képest tízszeresére emelkedik a tisztán elektromos meghajtású autók száma – írta meg az alternativenergi.hu.
Eddig 7700 pályázat érkezett be, amely tovább emelkedhet, így akár 4 millió forint támogatáshoz is juthat egy sikeres pályázó – jegyezte meg. A pályázat a kormány zöldpolitikájának újabb jelentős eleme, amelyre decemberig várják a jelentkezőket – tette hozzá.

Zöld Közlekedés
Közlekedés zöldebb és kényelmesebb jövője: 75 milliárdos buszbeszerzés a MÁV-nál
További 869 darab új autóbuszt szállíthat a Kravtex-Kühne csoport a Volán-flottába.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A tájékoztatás szerint a 869 darab új Credobus Econell 12 Next típusú autóbusz szállításáról a szerződést Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója és Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója írta alá – írja az alternativenergia.hu. A szerződés aláírására azt követően került sor, hogy az idei főszezonban már megérkezett és szolgálatba állt 131 új Credobus a Volán járatain – emelték ki a közleményben. Az új járművek közül 269 darab még az idén forgalomba állhat, 2027 végéig pedig az utolsó is megérkezik. Ezzel teljesül az év elején megfogalmazott 10 miniszteri vállalásból az a pont is, amely 1000 vadonatúj autóbusz beszerzésére vonatkozott – írták a közleményben. Hangsúlyozták, a két beszerzéssel a MÁV-csoport Volán-flottája Közép-Európa legnagyobb és legfiatalabb közúti közszolgáltató flottájává válik, az állomány kétharmadát hazai gyártású járművek adják, így a flottafejlesztés hozzájárul a magyar munkahelyek megteremtéséhez és megőrzéséhez is.
Részletezték, az idén nyáron – elsősorban a Balaton térségében – forgalomba állt 131 darab új autóbusz után a nemrég lezárult közbeszerzési eljárásnak köszönhetően további 869 darab korszerű, Credobus Econell 12 Next típusú jármű fiatalíthatja a MÁV-csoport autóbuszállományát 2027-ig. A nagyságrendileg 75 milliárd forint értékű közbeszerzési eljárás során az egyetlen érvényes ajánlatot a Kravtex Kereskedelmi Kft. nyújtotta be, így ezúttal is Kravtex gyártmányú, Credobus Econell 12 Next típusú járművek érkezhetnek a MÁV-csoporthoz. Az ütemezés szerint az első 269 darab jármű még idén forgalomba állhat, további 300-300 autóbusz érkezése pedig 2026-ban és 2027-ben várható, illetve a kapcsolódó szakmai oktatás, valamint a diagnosztikai eszközök beszerzése is biztosított. A közleményben Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója kiemelte, a jelenlegi beszerzés keretében érkező, alacsony fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, korszerű flotta az ország teljes területén emeli a szolgáltatás színvonalát, és érdemben hozzájárul a környezetterhelés csökkentéséhez is.
A beszerzéssel a buszállomány átlagéletkora a regionális és országos járatokon 2027 végére 9,5 évre csökkenhet – mondta, hozzátéve, hogy a jelzett szegmensben kizárólag klímás autóbuszok fognak közlekedni. Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója a közleményben rámutatott arra, hogy a Kravtex-Kühne csoport 25 év alatt az alapoktól építette újra a magyar buszgyártást és ma már európai összevetésben is jelentős gyártókapacitással rendelkezik. Ennek köszönhetően kevesebb mint 3 év alatt 1000 új busz átadását tudják teljesíteni. Azzal, hogy a MÁV-csoport új buszait Mosonmagyaróváron és Győrben gyártják, több tíz milliárd forint értékű importot váltanak ki, miközben 500 magyar munkahelyet őriznek meg és több mint 100 hazai beszállítónak adnak munkát. Büszkék arra, hogy a beszerzéssel 2027 végére a jelenlegi 45 százalékról megközelítően 60 százalékra nőhet a magyar Credobus-ok aránya a Volán-flottában. A MÁV ismerteti, hogy a járművek megfelelnek a legmodernebb műszaki elvárásoknak, növelt teljesítményű, Euro 6-os dízelmotorral, újgenerációs automata sebességváltóval, két utasajtóval, fűtő- és hűtő klímaberendezéssel, valamint utastájékoztató, kamera- és utasszámláló rendszerrel felszereltek. Emellett automatikus tűzelfojtó berendezéssel, fedélzeti wifi-vel és USB csatlakozó aljzatokkal is rendelkeznek. Az egy járművel szállítható személyek száma 93 fő, valamint minden busz kerekesszékes utas szállítására is alkalmas.
-
Otthon3 nap telt el a létrehozás óta
Épületeink energiahasználata a technológiai szemléletváltáson múlik
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Ősi kőzetek árulták el: 410 millió éve vált oxigéndússá a Föld légköre
-
Zöld Közlekedés6 nap telt el a létrehozás óta
400 km/órás álomvasút és zöld technológia: így formálja át a jövőt az orosz vasútfejlesztés
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Elektromos járművek és szigorú szabályok: így lett Hollandia uniós zöldpélda
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Erdőtüzek után: Spanyolország hadat üzen a klímavészhelyzetnek