Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Tízből három a BYD-é – száguld a kínai elektromos autómárka a magyar piacon

A BYD kínai autómárka részesedése a magyarországi elektromos járművek piacán az idén már megközelíti a 14 százalékot.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A márka, amely 2023-ban jelent meg Magyarországon, az idén az első nyolc hónapban 1180 személyautót és kisteherjárművet értékesített a magyar újautó-piacon – írja az alternativenergia.hu. Augusztusban 141 eladott autóval már a BYD volt legnépszerűbb márka az elektromos járművek között, a legtöbbet vásárolt modellek tízes listáján pedig három BYD modell szerepelt – ismertették, kiemelve, hogy az európai kínálat a héten egy új modellel, a gyártó Super Hybrid hajtásláncát alkalmazó SEAL 6 DM-i modellel bővült. A magyarországi újautó-piacon az elektromos járművek részesedése az idén már 10 százalék fölé emelkedett. A BYD az év hátralévő részében is intenzíven terjeszkedik, az év végéig 4 új partnerrel bővül a hálózata, nyolc magyarországi városban lesz elérhető márkakereskedés.

A kínai márka Európában 2025 folyamán 12 új piacon jelent meg, a tervek szerint az európai márkakereskedések száma ezer fölé emelkedik. A BYD Auto célja az, hogy ott gyártson, ahol értékesít, ezért megerősítették, hogy 2025 végén Magyarországon megkezdik a termelést a szegedi gyárban, korábbi bejelentés szerint a Dolphin modell gyártásával. A BYD Magyarország beszámolt arról is, hogy az idei első félévben a kínai gyártó 23 százalékos növekedést ért el az előző év hasonló időszakához viszonyítva, az árbevétel elérte a 47 milliárd eurót. A márka részesdése az új energiával hajtott járművek globális piacán már 21 százalékos, ezzel piacvezető, ahogy az elektromos szegmensben is.

A BYD elkötelezett résztvevője a globális felmelegedés elleni küzdelemnek, célkitűzése, hogy 2030-ra 50 százalékkal csökkentse energiaintenzitását, 2045-re pedig tevékenysége karbonsemlegessé váljon – tájékoztattak. A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális high-tech cég autóipari leányvállalata, amely tisztán elektromos és plug-in hibrid járművek fejlesztésére összpontosít. A BYD márka 2023 októberében jelent meg konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid járműveivel Magyarországon, fejlődése azóta töretlen. A BYD Auto magyarországi gyártóhely építését kezdte el Szegeden több milliárd eurós beruházással, nemrégiben pedig bejelentette, hogy Budapestre telepíti európai vállalati és fejlesztési központját.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Elektromos roham és kínai nyomulás – az autópiac jövőjéről vitáztak Budapesten

Az autósok döntésére kell bízni a technológia kiválasztását a márkakereskedők szerint.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A nemzetközi autókereskedői szövetségek szerint a vásárlók döntésére kell bízni, hogy milyen technológiát választanak, a megfizethető, minőségi járművek gyártására kell összpontosítani, a piaci folyamatokba pedig nem mesterségesen, hanem pozitív motivációval lehet beavatkozni – írja az alternativenergia.hu. A sajtótájékoztatón Gablini Gábor a gazdasági és technológiai kihívások közül egyebek mellett kiemelte: az európai autógyárakat nehéz helyzet elé állította, hogy a kínai ipar már ugyanolyan jó minőségű elektromos autókat gyárt, de jelentősen olcsóbban, így egész Európában robbanásszerűen bővül a kínai autók piaca. Amit az európai gyártók vesztenek a piacrészükből, azt már nem, vagy csak nagyon jelentős költséggel lehet visszafordítani – hívta fel a figyelmet.

Hozzátette ugyanakkor, hogy egyes elektromos autókat gyártó cégek a hibrid technológia felé is fordulnak. A kínai a világ legnagyobb autópiaca, ma már megkerülhetetlen, ezért az ott zajló folyamatok tanulságosak a világ autóipara számára – jelezte. A GÉMOSZ elnöke a technológiai változások kapcsán kitért arra: még nem jött el az önvezető autók ideje, további komplex fejlesztésekre van szükség, hogy ezek a járművek teljesen biztonságossá váljanak. Felidézte azt is, hogy az Amerikai Egyesült Államokban készült felmérés szerint a következő tíz évben az emberek több mint 95 százaléka továbbra is szeretne saját maga autót vezetni. A Magyar Lízingszövetség elnöke szintén úgy látja, hogy az európai elektrifikációs átállás kapcsán a jelenlegi szabályozás, valamint a költségvállalás európai szintű összehangolására van szükség.

Zs. Nagy István elmondta: a 2023. évi mélypont után tavaly mintegy 121 ezer új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon. Az idei első nyolc hónapban is folyamatos a növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. A piac bővülését a hibrid meghajtású járművek generálják, a benzines járművek piaci részt veszítenek, míg a dízelek pozíciója stagnál. Az elektromos meghajtású járművek száma 90 százalékkal bővült, de aránya még így is csak 8 százalék. Mára az új személygépjárművek piacának közel 5 százaléka kínai márka, és nem az elektromos meghajtás dominál. A magyar piacon jellemzően a beszerzések 70 százaléka céges, 30 százalékban magánszemélyek a vásárlók – ismertette. A lízingelt autók aránya 2024 májusában elérte a 33,5 százalékos csúcsot, idén kis visszaesés után ismét növekedést tapasztaltak, augusztusban 30,65 százalék volt az arány. A sajtótájékoztatón Gablini Gábor elmondta: megalakult Európa egységes autókereskedelmi szövetsége Budapesten.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák