Zöldinfó
Hazai fejlesztésű okospadok hódítják a világot
Köztéri okosbútorokat fejlesztő vállalkozásba fektetett a Hiventures.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. 600 millió forintos tőkebefektetést nyújt a köztéri okosbútorokat fejlesztő Kuube Hungary Kft-nek a Divat & Design Tőkealapból – írja az alternativenergia.hu. A közleményben ismertették: a Kuube Hungary magyar alapítású technológiai vállalkozás, amely napenergiával működő off-grid, vagyis a közüzemi elektromos hálózattól független köztéri okosbútorok fejlesztésével és nemzetközi piaci értékesítésével foglalkozik. A 2020-ban alapított cég termékei – okospadok, valamint buszmegállók és közösségi terek okos utcabútorai – már több mint 15 országban vannak jelen, számos európai és ázsiai nagyvárosban, például Tokióban, Bangkokban és Manilában is megtalálhatók. A Kuube okosbútor egy moduláris kültéri infrastruktúra-megoldás, amely közterületi padként működik. Az újrahasznosítható anyagokból készült termék dizájnja úgy készült, hogy funkcionálisan és esztétikailag is a környezetbe illeszthető legyen.
A fokozott igénybevételnek és az időjárásnak is ellenálló bútorok számos digitális és fenntarthatósági funkciót egyesítenek: például USB és vezeték nélküli eszköztöltést, ingyenes Wi-Fi hotspotot és opcionális környezeti – hőmérsékletet, levegőminőséget, UV indexet érzékelő – szenzorokat. Emellett érintőkijelzők és profi audiorendszer segítik a városi tájékoztatást, a turisztikai és közszolgáltatási tartalmak megosztását. A termékcsalád jelenleg hat típusból áll. A Hiventures 600 millió forintos befektetését kiemelten piacnyitásra, értékesítésre, márkaépítésre, új modellek fejlesztésére fordíthatják.
A befektetés nagyban támaszkodik a Kuube és a világ egyik legnagyobb elektronikai gyártócége, a Foxconn között 2024-ben megkötött gyártási megállapodásra. A gyártás a Foxconn komáromi üzemében történik, ahol kifejezetten a Kuube termékeire összpontosítva új gyártósort is kialakítottak. A befektetés a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szakmai partnersége mellett, a Hiventures által kezelt Divat & Design Tőkealapból valósul meg. A tőkealap a hagyományos, akár több éve működő márkák mellett kimondottan keresi a feltörekvő, technológiai újításokat tartalmazó designipari befektetési lehetőségeket. A Hiventures és a MDDÜ stratégiai megállapodása a magyarországi divat- és designipari ágazat fellendítését, valamint egy értékteremtő kreatívipari startup ökoszisztéma kialakítását célozza – közölték.
Zöldinfó
A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek
Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.
A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.
A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöld Energia1 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor
