Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A rugózásával is energiát termel a jövő autója

Létrehozva:

|

Az Audi kutatás és fejlesztési főnöke árulta el, hogy már nagyon közel járnak a szériamegoldáshoz. Az Audi A3 konnektorról is tölthető hibrid változatának bemutatóján a német márka kutatásért és fejlesztésekért felelős igazgatója, dr. Ulrich Hackenberg elárulta, hogy sikeresen kifejlesztettek egy olyan futóműmegoldást, amellyel energiát lehet termelni.

“A legtöbben nincsenek tisztában azzal, hogy a járművek lengéscsillapítója mennyire fel tud forrósodni menet közben. Egy göröngyös úton akár 100-125 fokosra is melegedhetnek a gátlók, és ez az értékes energia hő formájában szabadon távozik. Ezért találtuk ki azt, hogy a hagyományos futóműelemeket generátorokkal helyettesítjük, így hasznosítva a mozgási energiát” – árulta el a brit Autoexpressnek Hackenberg, hozzátéve, hogy ez a megoldás nem csupán az energia-visszanyerés miatt lehet hasznos, hanem az autó vezethetőségét is nagyban befolyásolja majd. „Nem csupán energiát tudunk kivenni majd a futóműből, hanem vissza is tudunk majd küldeni, így gyakorlatilag mind a négy gátló feszességét külön-külön tudjuk állítani.”

Az Audi szakembere további részleteket nem árult el, így nem lehet tudni, hogy a futómű-generátorok által termelt áram a hibrid rendszer akkumulátorába kerül, így növelve a hatótávolságot, vagy az autó elektromos fogyasztóit (például rádió, navigáció, szellőzés stb.) látja el energiával, ezzel is tehermentesítve a hagyományos, belső égésű motort. Az mindenesetre biztos, hogy ha megjelenik a szériautókban, akkor a hazai úthálózat minősége remek energiaforrás lesz.

forrás: origo.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Zöldebb jövő: drámai növekedés az elektromos autók gyártásában Csehországban

Csehországban az első fél évben 747 428 személyautót gyártottak, ami 3,5 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az első fél év utolsó hónapjában, júniusban viszont 136 268 autó hagyta el a gyárakat, 11,4 százalékkal több, mint 2023 első felében, ami az autóipari szövetség szerint jelzi a pozitív változást – írja az alternativenergia.hu. Az elektromos autók gyártása az első hat hónapban 137 százalékkal 146 783-ra emelkedett, az össztermelés 19,6 százalékát tette ki. “A háromnegyed millió autó legyártása és a júniusi adatok azt jelzik, hogy optimistán tekinthetünk az idei második fél évre” – jelentette ki Martin Jahn, az autóipari szövetség elnöke. A legnagyobb csehországi autógyár, a Skoda Auto az első hat hónapban 480 771 személykocsit gyártott, éves szinten 1,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az új elektromos autói száma 108 116 darab, ami 229,5 százalékos növekedés.

Az észak-morvaországi Nosovicében működő Hyundai Motor Manufacturing termelése 14,6 százalékkal visszaesett, s a cég csak 150 240 kocsit gyártott. Az elektromos vagy hibrid meghajtású kocsik száma ebből 20 515 volt. A japán Toyota termelése 6,7 százalékkal 116 417 kocsira csökkent. Legyártott autói több mint felét a hibrid meghajtású Yaris HEV modell tette ki.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák