Zöldinfó
Társadalmi problémákat célzó reklámok, melyeket látnod kell!

Mert van olyan reklám, amelyiknek fontosabb az üzenete a megszokottnál és felkapod rá a fejed. Vagy épp leszeged. De megállít és elgondolkodtat.
Reklámok, melyeket szavak nélkül is értünk. Reklámok, melyeket nem kell magyarázni. Reklámok, melyeket nem felejtesz el. Reklámok, melyek hatással vannak ránk. Vagy mégsem?
Te elfordítod a fejed, elmész mellette vagy elgondolkodtat és ha tudsz, teszel ellene? Érdekes témák…
Erőszakmentesség; környezetvédelem; egészségmegőrzés; állatvédelem; munkanélküliség, rasszizmus, gyermekbántalmazás, gyűlöletkeltés megszüntetése; balesetvédelem; háborúellenesség, stb…
A többi képeket itt találod.

Zöldinfó
Több mint kétmilliárd palack visszaváltva: Magyarország erősíti hulladékmentes jövőjét
Magyarország elkötelezett a környezetvédelem és a fenntartható gazdálkodás iránt- közölte a MOHU az MTI-vel.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Több mint kétmilliárd PET-palackot, fémdobozt és üveget váltottak vissza a tavaly júliusi indulás óta a MOHU REpont rendszerén keresztül, ez jól példázza azt, hogy Magyarország elkötelezett a környezetvédelem és a fenntartható gazdálkodás iránt – írja az alternativeneriga.hu. Kiemelték, becslések szerint a koncessziót megelőzően Magyarországon az italcsomagolások mindössze nagyjából 30 százalékát hasznosították újra. A már nemzetközi szinten is bizonyított visszaváltási rendszernek, azaz DRS-nek köszönhetően a visszagyűjtés mértéke jelentősen megnőtt, ami nemcsak a környezetre gyakorol pozitív hatást, hanem lehetővé teszi az értékes nyersanyagok hatékony újrahasznosítását is. Több mint 3000 ponton automata, 1700 ponton pedig kézi visszaváltó pont áll a fogyasztók rendelkezésére. A visszaváltási díjat továbbra is a boltokban levásárolható kupon formájában kérik a legtöbben. Több mint 80 százalék ezt a lehetőséget választja, így eddig több mint 80 milliárd forintot kértek úgy vissza a vásárlók, hogy azt akár rögtön a boltban levásárolhassák. A MOHU saját fejlesztésű REpont applikációján keresztül a felhasználók mintegy 15-20 százaléka utalja a bankszámlájára a palackokért járó összeget, jótékony célokra pedig már közel kétszázmillió forintot ajánlottak fel – ismertették a közleményben.
Kitértek arra, hogy a MOHU a boltoknak minden visszaváltott palack után kezelési díjat fizet. A boltok feladata az üzletekben a visszaváltás működtetése, így például az automaták üzemeltetése, tisztítása és ürítése. A MOHU célja, hogy Magyarország elérje az EU által előirányzott 65 százalékos újrahasznosítási arányt, valamint 10 százalék alá szorítsa a hulladéklerakás mértékét. E célok elérése érdekében a visszaváltási rendszeren túl több beruházást is indít, többek közt új, korszerű hulladékudvarokat épít országszerte, fel fog építeni egy 360 ezer tonna kapacitású hulladékhasznosító üzemet, megnégyszerezi a textilgyűjtő konténerek számát, és egymillió szelektív kukát oszt ki ingyen – tájékoztatott a MOHU.
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Zöld és barna titkok: hogyan készül az érett komposzt?
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Miért ilyen hideg a tavasz? – Megváltoztak az évszakok!
-
Zöldinfó21 óra telt el a létrehozás óta
Magyarország tisztán karbonmentes energiaforrásokból fedezi igényeit
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás óta
Erkélytől az ipari méretig: új, moduláris energiatároló megoldások érkeztek
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Hogyan fejlődött 2024-ben a magyar napelemes piac?
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés