Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

A magyar startupok 80 százaléka hisz saját nemzetközi sikereiben

Létrehozva:

|

A magyar startupok 80 százaléka hisz saját nemzetközi sikereiben – közölte a Startup Hungary az MTI-vel a magyarországi startup világot feltérképező átfogó jelentés, a Hungarian Startup Report alapján. A Startup Hungary által indított kutatás 232 magyarországi startup válaszára épül. A tájékoztatás szerint a magyar startupok 80 százaléka nemzetközi sikereket jósol a cégének, és csak tízből egy gondolja úgy, hogy esélyes a bukás. A kutatásból kiderült az is, hogy az átlagos magyar startup-alapító harminc év feletti, diplomás férfi, legtöbbjük korábban külföldön folytatott tanulmányokat, vagy szerzett munkatapasztalatot. A jelentés rámutatott arra, a globális sikerek iránti vágynak némileg ellentmond, hogy a startupok 72 százaléka szeretne ugyan új piacok felé nyitni, ám legtöbben a közép- és kelet-európai régiót szemelték ki maguknak, és csak 30 százalék kacsingat az Amerikai Egyesült Államok felé.

A helyben maradás oka elsősorban az, hogy helyi viszonyok között kívánják tesztelni terméküket. Pedig az eddigi magyar startup sikerek elengedhetetlen összetevője az volt, hogy a vállalkozások alapítói eleve nagy nemzetközi piacokra fókuszáltak – írják a közleményben. A közleményben ismertetik, hogy a legtöbb magyar startup a SaaS (Software as a Service) területén működik, vagyis szoftverszolgáltatást nyújt B2B ügyfeleknek, illetve deep tech-ben – AI, Big Data, Fintech, Medtech – is erősek.

A válaszadók a legnagyobb kihívásnak az értékesítést, az ügyfélszerzést és szakemberhiányt határozták meg. A Covid-válság ugyanakkor nem rengette meg a szektort, harmaduk nyilatkozott úgy, hogy negatív hatással volt rájuk a pandémia, és 11 százalék kényszerült üzleti modelljének változtatására. A kutatás szerint az induló vállalkozások 75 százaléka helyi kockázati befektetőtől von be tőkét, ezek 80 százaléka pedig állami hátterű alappal állapodott meg. Nagyvállalatokkal is szívesen üzletelnek a startupok, 44 százalékuknak van stratégiai megállapodása ilyen cégekkel.

Advertisement

A Startup Hungary érdekképviseletet tizenkét ismert magyar startup alapította a Google, az IVSZ és a Design Terminal támogatásával 2020 nyarán, annak érdekében, hogy több nemzetközileg is sikeres startup jöjjön létre, működjön, növekedjen Magyarországon. Az alapítók a szervezet fő tevékenységeként a közösségépítést, a szemléletformálást és az érdekképviseletet határozták meg. Az idén új partnerek csatlakoztak a szervezethez, a Microsoft és a PortfoLion stratégiai partnerként támogatja a célkitűzéseket, támogató partnerként pedig a LeadVentures, a Day One Capital és a Citibank vesz részt a szervezetben.

Advertisement

Zöldinfó

Felújított vásártér, pásztormúzeum és új kenyér – így ünnepel a Hortobágy augusztus 20-án

A kilenclyukú híd mellett, a megújult vásártéren kedden megkezdődött az idei hortobágyi hídivásár.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A hatvanéves, idén kétnapos országos hírű kirakodóvásárban több mint száz árus kínálja portékáját. Jelen vannak a Hortobágy folyó partján olyan régi mesterségek mai művelői, mint a kalaposok, csontfaragók, gyertyaöntők, bőrösök és szűrkészítők is – írja az alternativenergia.hu. Jakab Ádám emlékeztetett arra, hogy megújult környezetben várják a látogatókat: nem csupán a vásárterületet korszerűsítették, hanem 2023-ban felújították a pásztormúzeumot, a körszínt, és megújult a Hortobágyi Nemzeti Park látogatóközpontja is. A vásár két napján színes kulturális és gasztronómiai programokkal is várják az érdeklődőket – tette hozzá. Jakab Ádám polgármester elmondta azt is, hogy augusztus 20-án a hagyományoknak megfelelően a helyi Jó pásztor ökumenikus templomban megszentelik az új kenyeret, majd a kilenclyukú híd mellett megkoszorúzzák a Pásztorfiú szobrát.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák