Zöldinfó
Boyan Slat az óceánok vizének megtisztításáról beszél a Sziget fesztiválon
A Sziget nem hisz a kulturális embargóban. Elítélik az orosz háborús agressziót, kiállnak a béke mellett, ugyanakkor orosz és ukrán fellépők is lesznek a fesztiválon – mondta Kádár Tamás, a rendezvény főszervezője a Sziget pénteki budapesti sajtótájékoztatóján.
Mint elhangzott, a pandémia miatti két év kihagyás után visszatérő Szigeten augusztus 10-től 15-ig koncertet ad például Dua Lipa, Justin Bieber, az Arctic Monkeys, a Tame Impala, Calvin Harris, a Kings of Leon, a friss Grammy-díjas ausztrál Rüfüs du Sol és Stromae. Számos programhelyszín más helyen várja a látogatókat, és lesznek újak is. “Az elmúlt két évet az egész hazai zeneipari és fesztiválszervező szakma megszenvedte, néhány változás az idei Szigeten emiatt is van. Ezentúl nem lesz mínusz egyedik és nulladik nap, ugyanakkor a hatnapos fesztivál valamennyi programhelyszíne végig aktív lesz” – jelentette ki Kádár Tamás. Hozzátette, hogy a korábbi hét fesztiválnap csökkentése eggyel a III. kerületben élők igényeinek figyelembevételével is történt, illetve “óvatosabbak és kimértebbek” a kockázatvállalás terén is.
A főszervező szólt arról, hogy jól fogynak elővételben a jegyek és a bérletek, így több teltházas nap is lehet. Kádár Tamás beszámolt arról, hogy a beléptetési rendszer a K híd belső oldalára kerül át és újratervezték a belső forgalmat is, a távozáskor a lehető legbiztonságosabb módon oldják meg a forgalomirányítást. A Buda felé eső oldal természetvédelmi területét idén lezárják a vendégek elől. 52 országból érkeznek fellépők, mintegy ezer program lesz. Marad a Sziget zöldügyi elkötelezettsége, tovább javul a hulladékgazdálkodás, csökken a környezeti teher, és telepíteni kezdenek egy széndioxid-kompenzációs erdőt. A fesztivál jövőjét a fővárossal kötött 5+5 éves megállapodás biztosítja. Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója elmondta: a Sziget a főváros egyik legmenőbb turisztikai attrakciója, jó hírünket viszi a világba. “Létrehoztuk közösen a Budapest-kártya Sziget Edition-jét, amely ingyenes tömegközlekedést, fürdőlátogatást biztosít a vendégeknek, emellett felhívja a figyelmet a főváros felfedezésre váró pontjaira”.
Csiszár Virág, a fesztivál nemzetközi booking menedzsere kitért arra, hogy a nagyszínpad utáni második legnagyobb programhelyszínen, a FreeDome (korábban A38) sátorban például Caribou, Jungle, a Fontaines DC vagy Princess Nokai ad koncertet, az elektronikus zene két fő állomása a Samsung Colosseum és a Party Aréna, utóbbi a hivatalos nyitóbuli helyszíne lesz a holland Q-Dance-szel, illetve a záróbulijé is az Elrow-val. “A magyar zenei kínálat koncepciója megváltozik, a hazai zenekaroktól azt kértük, hogy máshol nem látható, egyedi produkciót hozzanak a Szigetre” – tette hozzá Csiszár Virág. Kardos József programigazgató megjegyezte, hogy két nagyszínpados koncert között ismét lesz Love Revolution Special-program, amelynek keretében performanszok, előadások láthatók és hallhatók: Boyan Slat az óceánok vizének megtisztításáról beszél, énekel a Superar gyerekkórus, a zárónapon a katalán Kamchatka társulat a menekültek problémáira hívja fel a figyelmet.
Új színpad lesz a dropYard (a hiphop, a break és az urban style helyszíne), az Európa Színpadon a feltörekvő zenekarok lépnek fel, világzene pedig a Global Village-ben lesz hallható: az itteni fellépők között lesz mások mellett az Amsterdam Klezmer Band, a Volosi, Mamani Keita, de naponta kétszer itt lesz látható a vietnámi vízi bábszínház műsora is. A tánc- és színházprogram külső helyszíneken, két szabadtéri színpadon lesz elérhető, a Magic Mirror sátor számos különleges produkciója között lesz Scott Maidment Szigetre készült show-ja, a Nagy Utcaszínház előadásait esténként a katalán Sacue társulat adja.
Újságírói kérdésre válaszolva Kádár Tamás hangsúlyozta: a programban számos orosz fellépő lesz, közülük is kiemelkedik Nina Kraviz, aki a Samsung Colosseumban lép fel. Kádár József arról beszélt egy másik kérdésre, hogy a Sziget történetében először idén palesztin fellépő is lesz, a ramalláhi cirkusziskola csapata, amely a Cirque du Sziget helyszínen mutatja be előadását másik négy társulattal együtt.
A főszervező végül arra is kitért, hogy korlátozásmentes fesztiválszezonban bíznak. “Jelenleg nincsenek érvényben a koronavírus-járványra vonatkozó hatósági előírások, és reméljük, hogy a fesztivál idején utazási korlátozások sem fognak minket érinteni”.
Kép: Sandor Csudai
Zöldinfó
Fenntarthatóság a pályán és azon kívül: Az Ausztrál Open hivatalos partnere lett a Waterdrop
A waterdrop a világ egyik legnevesebb teniszversenyével és a „Summer of Tennis” eseménysorozattal való együttműködés révén bizonyítja elkötelezettségét a teniszsport iránt, és bemutatja exkluzív Player kulacsát.
Az ausztriai waterdrop vállalat többéves partnerséget jelentett be az Ausztrál Opennel. Az eseménysorozat Hivatalos Kulacs Partnereként a vállalat újrahasználható rozsdamentes acélkulacsokat biztosít a játékosoknak, a csapataiknak és a Grand Slam torna alkalmazottainak, ezzel fontos lépést téve a fenntartható folyadékfogyasztásért folytatott küzdelemben. Januárban minden szem Melbourne-re szegeződik, amikor az Ausztrál Open, az év első Grand Slam tornájaként elindítja a teniszévet. A bécsi székhelyű Microdrink italkocka- és italkiegészítő-gyártó márka, a waterdrop ezúttal a torna Hivatalos Kulacs Partnereként vesz részt az eseményen. A játékosoknak és a személyzetnek biztosított kulacsok mellett a waterdrop a különböző helyszíneken a szurkolók számára is lehetővé teszi a személyre szabott kulacsok beszerzését, a legújabb Microdrink italkockák megkóstolását, illetve számos programmal is készül, például közönségtalálkozók szervezésével a waterdrop nagykövetekkel.
2025. január 12. és 26. között az Ausztrál Open nemcsak a kiemelkedő sportteljesítmények színtere lesz, hanem a fenntarthatóságra is összpontosít, mivel a waterdrop újrahasználható rozsdamentes acélkulacsai jelentős mennyiségű egyszer használatos műanyag palackot váltanak ki. A fenntartható folyadékfogyasztás köztudatba emelésének és gyakorlatának megerősítése érdekében a waterdrop a „Summer of Tennis” eseménysorozattal is együttműködik, köztük a perthi és sydney-i United Cuppal, a Brisbane International, Canberra International, Adelaide International és Hobart International tornákkal. 2024-ben az Austral Open 99%-os csökkenést ért el az egyszer használatos műanyag palackok használatában a versenyzők által használt területeken, ahol több mint 5600 liter vizet (1452 gallon) töltöttek fel fenntartható módon a waterdrop Player Kulacsok segítségével. Közvetlenül a pályán közel 800 játékosnak volt lehetősége újratölteni a kulacsát kiváló minőségű szűrt melbourne-i csapvízzel. Emellett a helyszínen több mint 280 vízadagolót helyeztek ki, így minden látogató éjjel-nappal ingyenesen hozzáférhetett az ivóvízhez.
„Amikor 2016-ban megalapítottuk a waterdrop-ot, soha nem álmodtunk arról, hogy egy nap partnerséget köthetünk a világ egyik legnagyobb teniszeseményével. Az Austral Open kultikus státuszt foglal el a sportolók és a rajongók szívében, hiszen nemcsak a legmagasabb szintű teniszt testesíti meg, hanem egy nagyon különleges légkört is biztosít, amely méltó a »Happy Slam« becenévre. Rendkívül megtisztelő, hogy csatlakozhatunk ehhez a rangos eseményhez, és a tenisz világában is kulacsról kulacsra haladva hozzájárulhatunk a fenntarthatósághoz” – nyilatkozta Martin Murray, a waterdrop alapítója és vezérigazgatója.
„Izgatottan várjuk a waterdrop márkával való együttműködést, amely mind a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége, mind pedig a magas minőségű termékei miatt nagyszerűen illeszkedik az Austral Open és a »Summer of Tennis« világába. A meglévő erős alapokra építve izgatottan várjuk, hogy a szélesebb körű klímamentő stratégiánk részeként milyen pozitív hatást érhetünk el együtt a következő években” – fejtette ki Cedric Cornelis, a Tennis Australia kereskedelmi igazgatója. „Az Austral Open a waterdrop együttműködésével volt az első olyan Grand Slam, amely a pályára kihelyezett újratöltő pontokkal lehetővé tette a játékosok számára, hogy a helyi csapvizet használják, ezzel jelentős mértékben csökkentve az egyszer használatos műanyagok mennyiségét. Több száz vízállomás áll rendelkezésre a versenyzők által használt területeken – például az edzőtermekben és társalgókban, valamint a torna teljes helyszínén –, amelyekből kiváló minőségű melbourne-i ivóvizet biztosítunk a tornaszemélyzet és a rajongók számára is, és bátorítjuk őket, hogy hozzanak magukkal újratölthető palackokat.”
A hidratálás jövője a teniszben
„Drink More Water” – a waterdrop a vízfogyasztás növelését a mindennapi életben és az élsportban egyaránt küldetésének tekinti. Az ausztriai hidratációs vállalat régóta jelen van a tenisz világában. 2023-ban a teniszlegenda, Novak Djokovic befektetőként és márkanagykövetként csatlakozott a vállalathoz. A Microdrink-gyártóhoz további hat versenyző csatlakozott befektetőként: Elina Svitolina, Taylor Fritz, Andrey Rublev, Hubert Hurkacz, Sebastian Korda és Cameron Norrie személyében. A hidratálás kulcsfontosságú a teniszben, hiszen közvetlen hatással van a játékosok koncentrációjára, állóképességére és teljesítményére. A waterdrop elkötelezett a sportág iránt, és sportolókkal és szervezetekkel együttműködve népszerűsíti a fenntartható folyadékfogyasztás gyakorlatát. Idén az ATP „Hydration and Gold Partnereként” a waterdrop kulcsszerepet játszott abban, hogy a Stuttgartban megrendezett ATP Boss Open lett az első ATP-torna, amely teljesen mentessé vált az egyszer használatos műanyag palackoktól a játékosok és a rajongók által elfoglalt területeken egyaránt. Az együttműködés keretében a waterdrop újrahasználható kulaccsal támogatja az ATP legjobb 200 játékosának optimális folyadékpótlását, miközben a fenntarthatóságot is népszerűsíti.
A vállalat elkötelezettsége globális szinten is megmutatkozik, hiszen olyan nemzetközi eseményeken is képviselteti magát, mint például a hamburgi, rotterdami és washingtoni ATP-tornák, amelyek mind a tenisz fenntarthatóságáért tett pozitív környezeti változást hirdetik. 2024-ben a vállalkozás bemutató partnere volt az „ATP Mallorca Championships presented by waterdrop” tornának is. De ez még nem minden: hidratációs partnerként a cég támogatja a Rafa Nadal Akadémiát, valamint a Patrick Mouratoglou által vezetett Mouratoglou Akadémiát is.
Igyál úgy, mint egy bajnok: Exkluzív AO Player Kulacs
A Grand Slam torna a legmagasabb szintű koncentrációt és atlétikai teljesítményt követeli meg a játékosoktól. Minden részletnek tökéletesnek kell lennie, beleértve a felszerelést és a felkészülést is. Ilyen helyzetekben a megfelelő hidratálás is elengedhetetlen. A waterdrop „All-Purpose” palackjai tökéletesen alkalmasak mindezek támogatására. A kifejezetten az AO 2025-re tervezett kulacs az ikonikus teniszpálya kék színét viseli, és 1 literes/34 unciás kapacitással rendelkezik. A duplafalú rozsdamentes acélkulacs akár 24 órán keresztül hűvösen tartja a vizet még az ausztráliai napsütésben is, így biztosítva a hűsítő felfrissülést.
A Official Player Kulacs hagyományos szájnyílással rendelkező kupakkal elérhető, amely gyors és kényelmes folyadékpótlást biztosít, de kompatibilis az All-Purpose kollekció más kupakjaival, így szívószálas, kiszélesített szájrésszel ellátott és sportkupak is elérhető hozzá. Emellett ez a waterdrop® kulacs egy új praktikus tulajdonsággal is rendelkezik: egy skála került a belsejébe, amely segítségével pontosan követhetjük az elfogyasztott folyadékmennyiséget.
Ez a sportos és stílusos kulacs nemcsak a pályán gondoskodik a játékosok hidratálásáról, hiszen a nézők az Austral Open helyszínén is megvásárolhatják, október közepétől pedig előrendelhető lesz az AO Ticket Store-ban. A palackok november közepétől lesznek elérhetőek az AO Shopban és a waterdrop webáruházában Ausztráliában és Új-Zélandon, világszerte pedig 2025 januárjától.