

Zöld Közlekedés
Vitézy: zöldebb lesz a közösségi közlekedés Miskolcon is
Tíz új, hazai gyártmányú járművet pénteken adták át a társaság telephelyén.
Az eseményen Vitézy Dávid, a technológiai és ipari tárca közlekedésért felelős államtitkára az átadáson hangsúlyozta, hogy a környezetkímélő, elektromos meghajtású, fenntartható, komfortos buszok forgalomba állítása Budapesten és a vidék számos városában megkezdődött, a Zöld Busz Program keretében pedig az önkormányzatokkal közösen folytatódik. A most üzembe helyezett tíz elektromos autóbusznak köszönhetően évente 658 tonnával csökken a szennyezőanyagok kibocsátása Miskolcon, és az éves üzemanyag-megtakarítás is sokmillió forintot jelent. Vitézy Dávid elmondta azt is: a programban országszerte 127 ilyen autóbusz állt forgalomba eddig, erre 18,3 milliárd forintot biztosított a kormány pályázat keretében. Óriási jelentősége van annak, hogy a régi dízelmeghajtású buszokat ilyenekre cseréljék ki – fűzte hozzá. Kijelentette: a tömegközlekedés egyszerre lesz zöldebb, olcsóbb, és kényelmesebb az utasoknak.
Veres Pál (Velünk a város) polgármester arról beszélt: jelentős lépést tesz a város abba az irányba, hogy a település élhetőbb, jobb környezetű legyen mindenkinek. Ehhez hozzátartozik a levegő tisztasága, a légszennyeződés mérséklése, a korábban elindított zöld program – mondta. Közölte: a villamoshálózat fejlesztése, a járműpark cseréje befejeződött, vásároltak hetvenöt gázüzemű buszt, és most folytatódik a korszerűtlen, környezetszennyező, dízelüzemű autóbuszok cseréje. A most forgalomba álló környezetkímélő elektromos buszok 2,1 milliárd forintba kerültek, erre az összegre pályáztak. A kormányzat 1,5 milliárd, az önkormányzat pedig 600 millió forintot biztosított a beruházásra a Zöld Busz Program keretében. Szeretnék bővíteni ezt a járműparkot, csuklós buszokkal is – mondta a polgármester. A környezetkímélő, kényelmes, biztonságos és intelligens autóbuszokon 35 ülés található, és a kerekesszékeseknek is van hely.
Fotó: MTI/Vajda János

Zöld Közlekedés
Korszerű buszok érkeznek 17 vármegye közlekedésébe 2027 végéig
Év végéig 269 magyar gyártású autóbuszt szállít le a Kravtex-Kühne.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A MÁV-csoport megkezdte a Kravtex-Kühne buszgyártó 869 darab új, magyar gyártású, Credobus Econell 12 Next típusú autóbuszának átvételét, ebből 269 még idén forgalomba állhat 17 vármegyében – jelentette be Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára sajtótájékoztatón. Az alternativenergia.hu elmondta: az elmúlt évtizedek legjelentősebb tarifareformja után a közösségi közlekedés elérhetőbbé, olcsóbbá vált, és most kiemelt cél a magas szolgáltatási minőség biztosítása. Ezt a célt szolgája Lázár János Építési és Közlekedési Miniszter év eleji bejelentése, hogy a MÁV-Volán csoport 2027-ig ezer új járművet szerez be, ezzel még versenyképesebbé és korszerűbbé válik a társaság buszflottája, amely Európában az egyik legjobbnak, és legnagyobbnak számít – fogalmazott. A Kravtex-Kühne buszgyártó egy korábbi keretszerződés értelmében még a nyári szezon előtt leszállított 131 Credobus Econell 12 Next típusú buszt, amelyek a Balaton környéki régióban álltak forgalomban – mondta.
A szeptemberben megkötött, további 869 busz leszállítására vonatkozó szerződés értéke 76,5 milliárd forint, míg a korábbi 131 járművel együtt ennek értéke 84,9 milliárd forintot tesz ki. A gyártó vállalta, hogy 269 járművet fokozatosan még az év végéig leszállít, majd további 300-300 darabot 2026-ban és 2027-ben – tette hozzá. Tájékoztatása szerint az új járművek megfelelnek a legmodernebb műszaki elvárásoknak: Euro 6-os dízelmotorral, újgenerációs automata sebességváltóval, két utasajtóval, fűtő- és hűtő klímaberendezéssel, valamint utastájékoztató, kamera- és utasszámláló rendszerrel felszereltek. A buszok 93 személy és kerekesszékes utasok szállítására is alkalmasak. Megjegyezte: a vállalat március és október között 20 elektromos Ikarus buszt állított forgalomba, ezzel kiváltotta a régebbi járműveket több város helyi közlekedésben. Ezek a fejlesztések hozzájárulnak a közösségi közlekedés színvonalának javításához és a magyar járműipar megerősítéséhez – hangsúlyozta, megjegyezve, 2027-re a MÁV-Volán flottájának 60 százaléka hazai gyártású lesz, buszainak áltagéletkora 11,5 évről 9,5 évre csökkent.
Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a Győrben és Mosonmagyaróváron készülő járművek a hazai magyar járműipar legkorszerűbb termékei közé sorolhatók. A buszok gyártásában több mint 100 beszállító működik közre, hazai hozzáadott érték aránya 70-75 százalék, ami Európában is ritka. Úgy vélte, hogy az elmúlt 25 év fejlesztésének köszönhetően európai szinten is jelentős gyártókapacitást építettek ki, amiben szerepet játszott a 2016-ban elfogadott nemzeti buszstratégia is. Szólt arról is, hogy a kormánnyal kötött, ezer jármű szállítására vonatkozó megrendelés volumene a magyar piacon a rendszerváltás óta az egyik legnagyobb. Megjegyezte a termékük műszaki paraméterei, az alacsony üzemeltetési költségek szóltak a Kravtex-Kühne mellett a közbeszerzési eljárásban. A Credonell buszok egyik előnye, az alacsony önsúly, és ezzel a kisebb üzemanyagfogyasztás.
A fejlesztések folytatódnak, az új elektromos szóló és csuklós Econell autóbuszok tesztelése zajlik – tette hozzá. Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója elmondta: a vállalat 5800 autóbusza naponta több mint 3000 viszonylaton közlekedik, 61 városban szolgáltatóként vannak jelen és három kivételével az ország minden településére közlekednek járataik. A járműkorszerűsítés legnagyobb nyertesei az utasok – fogalmazott, majd megjegyezte, hogy az új, alacsonypadlós járművek a legkorszerűbb fedélzeti szolgáltatásokat biztosítják, a wifi mellet USB csatlakozóval, továbbá kétpontos biztonsági övvel felszereltek. A járműbeszerzési programmal 2027 végére a menetrendszerinti közlekedésben kizárólag klimatizált járművek közlekednek majd – fűzte hozzá.
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Életveszély és milliós károk: barnamedvék uralják a közép-erdélyi térséget
-
Zöldinfó8 óra telt el a létrehozás óta
Így verik át az MVM ügyfeleit hamis számlákkal és fenyegető levelekkel
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Aranysakálok jelzik a környezet mikotoxinszennyezését a dél-magyarországi térségben
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
A hálózattól az otthonig: a Swatten új szintre emeli az energiatárolást
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Holtágak, tározók és csatornák feltöltésével javul a vízpótlás az országban