

Zöld Közlekedés
Ennél jobb elektromos SUV-ot most keresve sem találni
A Rivian R1S utakra és terepre egyaránt tökéletes választás.
A Rivian R1S elektromos utcai terepjárójáról (SUV) írt ismertetőt az Inside EVs. A lap összességében nagyon megelégedett a kocsival, amely városi környezetben és terepen egyaránt jól szerepelt a teszteken. Mint írják, az autó egy Range Rover, a Mercedes G osztály és egy Lamborghini Urus legjobb tulajdonságait ötvözi. A SUV 135 kilowattórás lítium-ion akkumulátorral készül, hatótávja 508 kilométer. Az R1S a kezdetekben testvéréhez, az R1T-éhez hasonló 835 lóerős, négymotoros, összkerékhajtású rendszerrel lesz kapható. Ahogy az R1T esetében, úgy a gyártó a SUV-nál is 2024-ben egy olcsóbb, kétmotoros, 600 lóerős verziót is be akar vezetni.
Az Inside EVs a hosszú tesztelést követően arra jutott, hogy az új R1S még az R1T-nél is jobb választás a terepre. Ennek fő oka a rövidebb tengelytáv és teljes hossz, miközben a hajtáslánc és teljesítmény azonos. Az R1S könnyebben irányítható, ami off-road környezetben mindenképp komoly előny. A modellhez különböző vezetési módok is tartoznak, amelyek optimalizálják az egyes tényezőket, például a lengéscsillapítást. A vezetési élmény a tesztek alapján inkább egy sporszedánéra emlékeztet.
A Rivian szerint az R1S idővel kisebb akkumulátorcsomaggal is elérhető lesz, ennek teljes kapacitása 105 kilowattóra, ami 418 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Emellett ugyanakkor egy maxi típust is be akarnak vezetni, itt 180 kilowattórás, 643 kilométer feletti hatótávú akkumulátoros rendszerről beszélhetünk. Minden Rivian modell 32 amperes, hordozható töltőkábellel érkezik, ezzel töltve, 240 volt adapterrel óránként 24 kilométer hatótáv érhető el, de persze egyéb módszerek is adottak az akkumulátor töltésére.
Az Inside EVs szerint a teljesítménybeli tulajdonságok mellett az autó megjelenése és a kényelemérzete is kimagasló. A kezelőfelület, a saját operációs rendszer, a vakfoltokra néző kamerák, illetve a fejlett vezetősegítő rendszerek (ADAS) tovább fokozzák a vezetési élményt. A modell az Egyesült Államokban 84 500 dolláros (mintegy 34 millió forintos) ártól érhető el. Később az R1S olcsóbb, kisebb teljesítményű verzióit is bevezetik majd a piacra.

Zöld Közlekedés
Tovább folytatódik a hazai elektromos autóflotta bővítése
Továbbra is nagy sikerrel dübörög a cégeket az elektromos autók megvásárlásában támogató program.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Czepek Gábor kiemelte, beérkezett a 8000. gépkocsira vonatkozó kérelem, és már a kisteherautókból is több mint 1700-hoz igényeltek forrást a vállalkozások – írja az alternativenergia.hu. A 30 milliárd forintos keretösszegből már mintegy 26 milliárd forintra kötötték meg a szerződéseket. Hozzátette, lehet még pályázni, a vidéki cégeknek 1,5 milliárd forinttal több segítség jut. Az év első hónapjaiban a sikeres programnak is köszönhetően rekordszámú tisztán elektromos gépjármű állt forgalomba. A hazai zöldautó-flotta 2020 eleje óta a tízszeresére nőtt – írta közösségi oldalán az államtitkár.
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Zöld és barna titkok: hogyan készül az érett komposzt?
-
Otthon11 óra telt el a létrehozás óta
A könnyűszerkezetesek gyorsaságával épült a betontechnológiás mintaház
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Több mint kétmilliárd palack visszaváltva: Magyarország erősíti hulladékmentes jövőjét
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Miért ilyen hideg a tavasz? – Megváltoztak az évszakok!
-
Zöldinfó21 óra telt el a létrehozás óta
Medvék a tátrai lakókörnyezet közelében