Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Nagyon nem mindegy, milyen gumikon fut egy elektromos autó

Az elektromos modellek nagyon más kerekeket igényelnek, mint egy hagyományos kocsi.

Létrehozva:

|

Nagyobb féktáv, gyorsabb kopás, eltérő hatótáv: ez csak néhány tényező azok közül, amelyek miatt érdemes körültekintően gumit választani elektromos autónk számára. Egy elektromos modell esetében nagyobb terhelés éri a gumikat, ezért érdemes körültekintően választani. Az elektromos és alacsony kibocsátású hibrid autók látványosan átalakítják a közlekedést. Az ilyen járművek sokkal kisebb terhelést jelentenek a környezet számára, halkabbak, fosszilis hordozók helyett áramot használnak, olcsóbb fenntartásuk miatt ráadásul vásárlásuk is hamar megtérül. Nem csoda, hogy egyre többen döntenek mellettük.

Népszerűségük dacára a fogyasztók még mindig viszonylag kevéssé ismerik az ilyen modelleket. Azt például kevesen tudják, hogy az elektromos kocsikhoz egyedi gumikat kell használni: az efféle autóknak számos olyan vonása van, amely nélkülözhetetlenné teszi a speciális kerekeket. A téma megértésében a Continental összefoglalója segít.

Általánosságban elmondható, hogy az elektromos autók akkumulátoruk miatt nehezebbek a hagyományos járműveknél, ami további terhelést jelent a kerekek számára. Ez egyrészt segíti a gyorsulást, ugyanakkor további nyomás alá helyezi az abroncsot. Ennek következtében az elektromos autók gumijai hamarabb elhasználódnak, hacsak nem erősebb szerkezetet, strapabíróbb alapanyagot használnak a gyártás során.

Advertisement

A nagyobb tömeg azzal is jár, hogy nő a féktáv, az elektromos modellek esetében éppen ezért különösen fontos, hogy a kerekek tapadása kimagasló legyen. Közben a gyártóknak arra is figyelniük kell, hogy a gumik segítsék a kocsi energiahatékony használatát és hatótávját. A kényelmességet tovább fokozhatják az alacsony zajszintű kerekek, amelyeknek köszönhetően az utastérben tapasztalható zaj még enyhébbé válhat. 

Az e-autóknál tehát a tulajdonosnak a gumi megválasztásakor is gondosan kell eljárnia. Első körben elengedhetetlen, hogy az ember eleve ilyen modellek számára készült termékek közül válogasson a fenti szempontokat mind figyelembe véve. Végezetül arról sem szabad megfeledkezni, hogy az elektromos kocsik kerekei ugyanúgy ellenőrzéseket, odafigyelést igényelnek, mint a hagyományos autók gumijai. A vásárlással, illetve a használattal kapcsolatban érdemes szakértő véleményét is kikérni.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Tesla vezet, de jönnek a kínai márkák is a hazai használtautó-piacra

Az elektromos márkák egy-két év múlva jelennek meg nagyobb tömegben a használtautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A magyarországi használtautó-piacon a 2026-2027-es időszakban, a flottaautók kifutásával, második hullámként jelenhet meg nagyobb tömegben a használt elektromos autók kínálata – erre számít az egyik legjelentősebb piaci szereplő, az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező Das WeltAuto. Az alternativenergia.hu kifejti: az elektromos autók aránya a teljes használtpiacon még mindig elenyésző, a szegmens azonban látványosan élénkül. A használtautó-piac stabilan növekszik, miközben új korszak kezdődik: az elektromos és kínai márkák megjelenése átrajzolja a jövő kínálatát – hívja fel a figyelmet Tóth Péter, a Das WeltAuto értékesítési igazgatója. A közleményben idézik a Datahouse statisztikáját, amely szerint a Tesla továbbra is a legjelentősebb elektromos márka a magyarországi használtautó-piacon, 2655 tranzakcióval és 0,38 százalékos részesedéssel. A kínai újhullámos márkák (MG, BYD, Omoda, DFSK, Jaecoo, Lynk & Co, Aiways, NIO stb.) összesen 1155 jármű eladásával még csak 0,17 százalékos szeletet fednek le a piacból, de megjelenésük már jól látható. A kínai márkák mezőnyét az MG közel 800 autóval vezeti, ugyanakkor a BYD gyorsan növeli ismertségét – teszik hozzá.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a teljes magyarországi használtautó-piac 2025 első kilenc hónapjában lendületben maradt: közel 700 ezer tulajdonosváltás történt január és szeptember között, 2,8 százalékkal haladva meg az előző év azonos időszakának adatát. Szeptemberben ismét 80 ezer fölé emelkedett a havi tulajdonosváltás. A magyar használtautó-piacot változatlanul három márka – az Opel, a Volkswagen és a Suzuki – uralja. A piacszegmensre bontott szerkezet stabil: a kompakt (C-szegmens) és kisautó (B-szegmens) továbbra is a legnépszerűbb, eközben az SUV-láz a használt járművek esetében jóval visszafogottabb, mint az új autóknál. A tranzakciók közel ötöde (19,2 százalék) Budapesten zajlik, a főváros és agglomerációja az országos forgalom több mint harmadát (35,8 százalék) adja. Tóth Péter közölte, a Das WeltAuto hálózatában azt tapasztalják, hogy az ellenőrzött előéletű autók gyorsabban találnak gazdára, még a bizonytalanabb piaci környezetben is. A vásárlók ma sokkal tudatosabbak: a bizalom és az átlátható szerviztörténet felértékelődött – mutatott rá.

A Das WeltAuto a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága. A 30 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózatban a vevők állapotfelmérésen átesett, gondosan szervizelt autók közül választhatnak, a legjobb minőségű járművek esetében a cég garanciát is vállal.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák