Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Ezzel a készlettel elektromos biciklivé alakíthatjuk kerékpárunkat

Az elektromos kerékpárok meglehetősen drágák, bizonyos termékekkel ugyanakkor egészen olcsón átalakíthatjuk meglévő modellünket.

Létrehozva:

|

Az Európai Unióban egyre többen döntenek a kerékpár használata mellett – ki spórolási, ki környezetvédelmi okokból. A biciklizésnek ugyanakkor megvan a nagy hátulütője: esetenként, például dimbes-dombos településeken, a tekerés kifejezetten fárasztóvá válhat. Ilyen helyzetekben egy elektromos kerékpár kínálhat megoldást, csakhogy a hasonló modellek meglehetősen költségesek, így nem mindenki engedheti meg magának a beruházást. Számukra jelenthetnek segítséget azok az átalakító készletek, melyek révén viszonylag olcsón e-kerékpár születhet egy hagyományos bicikliből. Ezen a téren az egyik legjobb megoldás egy új termék, a Swytch lehet – írja az ökodrive.hu. 

A Swytch mindössze 449 dollárba, azaz nagyjából 176 ezer forintba kerül. Noha ez sokak számára még mindig magas árnak számít, az összeg eltörpül egy igazi e-bicikli ára mellett, amelyért akár milliós tételt is kifizethetünk. Sőt, a Swytch valójában még egy-egy csúcskategóriás kerékpár-alkatrésznél, például egy igazán jó minőségű hajtásláncnál is olcsóbb.

A termék további előnye, hogy telepítése hihetetlenül egyszerű, és ha jól szerelik fel, elég strapabíró is. A telepítés lényegében az első kerék teljes cseréjével jár, tehát egy elsőkerék-hajtású elektromos kerékpárt kaphat az, aki megveszi az átalakító készletet. A Swytch 13 különböző kerékméretben érhető el, vagyis nagyjából minden típusú kerékpárral kompatibilis, beleértve néhány összecsukható modellt is.

Advertisement

A rendszer egy 250 wattos hajtóműves agymotort használ, amely a kerékpáron elülső részére szerelhető fel. A berendezés a tárcsa- és a felnifék-beállításokkal egyaránt kompatibilis, így a telepítés rendkívül egyszerű. Az akkumulátorcsomagot a kormányra illesztett tartóban kell elhelyezni, aminek köszönhetően a vezetékek rövidek, és a telepítés sem bonyolult. Az aksi egy 36 voltos, 98 wattórás lítium-ion AIR berendezés. Érdemes hozzátenni, hogy Swytch alap hatótávolsága meglehetősen szerény, 14,4 kilométer, de elérhető nagyobb, 30,5 kilométeres csomag is. Komoly pozitívum, hogy a töltési idő alig több mint egy óra. A készlethez egy pedálszenzor is tartozik, ami a pedálrásegítő miatt fontos.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Villanyautók előretörése megállíthatatlan – a benzinesek kiszorulóban

A júliusi forgalomba helyezési adatok alapján továbbra is a hibrid-elektromos hajtáslánc a legnépszerűbb kivitel az új autók piacán az Európai Unióban.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Júliusban 914 ezer új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban a júniusi 1,010 millió után. A júliusi forgalomba helyezés 7,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a június pedig 7,4 százalékkal maradt el attól – írja az alternativenergia.hu. Az év eleje óta a júliusig halmozott értékesítések még 0,7 százalékkal maradnak el az előző évi bázistól. Januártól júliusig az akkumulátoros elektromos autók az EU piaci forgalmának 15,6 százalékát tették ki, ami növekedést jelent a 2024 júliusi 12,5 százalékhoz képest. A hibrid elektromos autók regisztrációi továbbra is növekednek, a piac 34,7 százalékát teszik ki, és továbbra is a legnépszerűbb kategóriát jelentik az unió piacán. Ugyanakkor a benzin- és dízelautók együttes piaci részesedése 37,7 százalékra esett vissza, szemben a 2024 azonos időszakában mért 47,9 százalékkal.

2025 első hét hónapjában 1,011 millió új akkumulátoros elektromos autót regisztráltak, ami 15,6 százalékos EU-piaci részesedésnek felel meg az egy évvel korábbi 12,5 százalék után. Az EU akkumulátoros-elektromos autó piacának hatvan százalékát adó négy legnagyobb nemzeti piacából háromban nőttek az elektromos autók eladásai. Németországban 38,4 százalékkal, Belgiumban 17,6 százalékkal, Hollandiában 6,5 százalékkal. Franciaországban viszont 4,3 százalékkal csökkentek az eladások éves bázison, míg az előző hónapban, júniusban 14,8 százalékos volt a növekedés éves bázison.

Az idei év első felének adatai szerint az EU-ban az új hibrid-elektromos autók regisztrációi 16,7 százalékkal 2,255 millióra emelkedtek 1,932 millióról, ami a négy legnagyobb piac növekedésének köszönhető: Franciaországban 30,5 százalékos, Spanyolországban 30,2 százalékos, Németországban 10,7 százalékos és Olaszországban 9,4 százalékos volt a növekedés. A hibrid-elektromos modellek az EU teljes piacának 34,7 százalékát teszik ki, szemben az egy évvel korábbi 29,6 százalékkal.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák