Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Íme a Hummer elektromos kerékpárja

Akárcsak a már-már legendás terepjárók, az új Hammer e-bicikli is brutálisan erős.

Létrehozva:

|

A Hummer terepjáróihoz tökéletesen passzoló elektromos bicikli már előrendelhető – olvasható az Ökodrive oldalán. Vaskos kerekeivel és lenyűgöző teljesítményével a Hummer elektromos biciklije éppen olyan lett, mint amit elvárnánk a gyártótól. Összkerék-meghajtás, robosztus megjelenés, elképesztő erő: a Hummer e-biciklije éppen olyan, mint híres terepjárói.

Lerántotta a leplet a GMC a Hummer EV-ről – számol be az InsideEVs. Az extravagáns modell hihetetlen méretű, technológiái pedig valódi szuperterepjáróvá teszik. A gigantikus elektromos kocsi mellett a GMC a Recon Power Bikesszal együttműködve egy új, limitált szériás e-biciklit is létrehozott. A Hummer EV All-Wheel-Drive e-Bike egy összkerékhajtású elektromos kerékpár.

Maga a koncepció nem újdonság, a biciklik és a motorok világában egyaránt előálltak már összkerékhajtású modellekkel, igaz, egyik terv sem vált be igazán. A probléma az, hogy nincs valójában szükség összkerék-meghajtású kerékpárokra. A Hummer esetében ugyanakkor nem mindig a ráció a szempont, az új elektromos terepjáró például 112 500 dollárba, azaz nagyjából 44 millió forintba kerül.

A Hummer EV összkerékhajtású e-bike keményfaros vázzal rendelkezik, és vaskos abroncsokon gurul. A meghajtásért egy pár Bafang agymotor felel. Összességében a kerékpár maximális fojtószelep-használat mellett 2,4 kilowatt teljesítményre képes, mindkét motor állandó teljesítménye 750 watt, csúcsteljesítményük pedig 1200 watt. A nagy erő ellenére az elektromos kerékpárokra vonatkozó jogszabályok miatt ezen termék működtetését is korlátozzák, az Egyesült Államokban például legfeljebb 45 kilométer per órás sebesség érhető el. A motorokat egy 1 kilowattórás akkumulátor táplálja, amely levehető, hogy a kerékpáron kívül is tölthesse a felhasználó.

A bicikliben több energiamód is elérhető, ez lehetővé teszi, hogy a teljesítmény a tulajdonos igényeihez igazodjon. Aktiválható például külön-külön az első, illetve a hátsó motor is, de természetesen mindkettő egyszerre is használható. A biciklihez két négydugattyús hidraulikus tárcsafék tartozik, amelyek szükség esetén segítik a lassítást. A vaskos abroncsoknak és az első felfüggesztési villának köszönhetően a tekerés viszonylag kényelmes.

Advertisement

A modell 3999 dollárba, vagyis megközelítőleg 1,5 millió dollárba kerül, ami annyira nem is kiugró ár az elektromos kerékpárok között. A termék egyelőre online rendelhető elő, az üzletekbe még nem érkezett meg.

Zöld Közlekedés

Az amerikai vámok negatívan hatnak a német járműipar üzleti hangulatára

A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató csökkent áprilisban a müncheni ifo gazdaságkutató intézet felmérésének eredményei szerint.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján olvasható összefoglaló alapján az ágazat vállalatainak az üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 30,7 pontra csökkent áprilisban a márciusi mínusz 30,5 pont után. Az április elején életbe lépett amerikai vámok gyakorlatilag elfojtották a kezdeti pozitív üzleti fejleményeket, különösen az európai piacon – idézte az ifo közleménye Anita Wölflt, az ifo ágazati szakértőjét. A németországi járműipari vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor mínusz 36,4 pontra javult a márciusi mínusz 39,6 pontról, azonban a mutató továbbra is meglehetősen alacsony szinten áll.

Ezzel szemben az ágazat vállalatainak a következő hat hónapra vonatkozó üzleti várakozásai romlottak az előző hónaphoz képest, a mutató mínusz 24,8 pontra süllyedt az év negyedik hónapjában az előző havi mínusz 20,9 pont után. Az ifo felméréséből ugyanakkor az is kiderült, hogy a németországi járműipari vállalatok jelentősen kedvezőbben ítélték meg rendelésállományukat, mint egy hónappal korábban: a mutató a márciusi mínusz 49,5 pontról mínusz 26,8 pontra javult áprilisban, ám még így is nagyon alacsony szinten áll.

A javulásban kétségtelenül fontos szerepet játszik az euróövezetből érkező megrendelések múlt év vége óta történő növekedése, hiszen ezek a megrendelések adják a német autóipari export egyharmadát – nyilatkozta Anita Wölfl.

Az ágazat üzleti kilátásait azonban rontják az április elején életbe lépett amerikai vámintézkedések, ennek megfelelően a német járműipar exportvárakozásai meredeken romlottak az előző havihoz képest: a vonatkozó mutató mínusz 13,7 pontra esett az előző havi mínusz 1,9 pontról. A negyedévente közölt kapacitáskihasználtság a januári 80,3 százalékról 79,2 százalékra romlott áprilisban. Az ifo közleménye szerint bár a német járműpari vállalatok továbbra is csökkentik a munkahelyek számát, a leépítések üteme lassult az előző hónapokhoz képest: a vállalatok foglalkoztatási várakozásait jelző mutató áprilisban mínusz 18,7 pontra javult, miután márciusban mínusz 47,0 ponton többéves mélypontot ért el.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák