Zöld Közlekedés
A BKV energiatakarékos fényfüggönnyel díszített villamost indít útnak pénteken
Az adventi időszak egyik budapesti jelképét, a fényvillamost idén energiatakarékos fényfüggönnyel indítja útnak a BKV péntektől.
A BKV az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleménye szerint az energiakrízis miatt a teljes flotta idén nem indul el, de a vállalat kereste a megoldást arra, hogy utasok “az év ezen kitüntetett időszakában”, járataikon utazva is “átérezhessék az adventi várakozás időszakának szépségét”.
Beszámoltak arról, hogy a BKV az idén az energiahatékonyságra figyelve díszít fel fényfüggönnyel egy KCSV-7-es járművet. A típus alkalmas arra, hogy pluszenergia felhasználása nélkül üzemeltesse a jármű tetején lévő oldallemezről “lehulló” fényfüggönyt, hiszen fékezési energiát visszatápláló rendszer működik a villamoson – ismertették. A villamos december 16-án indul és egészen január 8-ig szállítja utasait. Kivilágítással minden nap hozzávetőleg 15 óra 30 perc és 22 óra között közlekedik. Hétköznapokon a 2-es villamos vonalán, hétvégeken más-más napokon pedig a 41-es, az 56A, a 14-es, a 2-es, a 49-es, a 12-es, és 19-es villamos vonalán.
A fényfüggönyös villamos közlekedése valós időben is követhető a bkk.hu/unnepijaratok oldalon.
Zöld Közlekedés
A Skoda 2026-ban új, teljesen elektromos SUV-modellel bővíti kínálatát
A cseh Skoda Auto az év első három negyedévében 14,1 százalékkal növelte eladásait a világpiacon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A legnagyobb cseh autógyár szeptember végéig 765 700 darab személygépkocsit adott el, ebből 616 300 darabot Európában, ezzel a Skoda a harmadik helyet foglalja el az európai autópiacon – közölte a Skoda Auto Prágában közleményben. A Skoda Auto a német Volkswagen konszern része. A konszern Skoda gyáraiban előállított további márkáival együtt a cseh vállalat összesen 869 700 autót adott el, ami 7,5 százalékos éves növekedés – írja az alternativenergia.hu. “A Skoda márka kitűnő kilenc hónapos eredménye azt bizonyítja, hogy stratégiánk helyes. Gyorsan növekednek bevételeink, és egyre inkább jelen vagyunk a világpiacon” – mutatott rá Klaus Zellmer, a Skoda igazgatói tanácsának elnöke. Külön méltányolta, hogy a Skoda sikerrel tartja harmadik helyét az európai autópiacon. “Stratégiai célunk hogy ezt a helyünket 2030-ig megerősítsük” – jegyezte meg.
A Skoda eladásai leginkább Németországban nőttek, a 153 800 eladott autó 9,9 százalékos növekedést jelent. Csehországban 9,8 százalékkal 67 700 darabra emelkedett az eladás. Nagy az érdeklődés a Skoda kocsik iránt Nagy-Britanniában és Indiában is. A Skoda az első kilenc hónap alatt 150 700 elektromos autót adott el, az elektromos és hibrid meghajtású kocsik részesedése az eladásban 24,1 százalékra növekedett. A legkeresettebb modellek sorrendje: Octavia (142 200), Kodiaq (96 200), Kamiq (95 400) és a Fabia (90 ezer). A Skoda megerősítette, hogy 2026-ban piacra dobja a Skoda Epic modellt, amely teljesen elektromos családi kocsi (SUV crossrover) lesz.
-
Zöld Energia1 nap telt el a létrehozás ótaItt az új akkumulátor-generáció: leválthatják a lítiumot egy új anyagra
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás ótaÚj lehetőség a napelemeseknek: az aggregátorokkal akár többszörös bevétel is elérhető
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás ótaÁllami támogatás érkezhet a napelemes háztartások számára energiatárolóra
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaAranyat érő gomba, pusztuló élőhelyek szigorúbb ellenőrzések jönnek Romániában
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaÉvek óta halogatom a napelem telepítést, már késő?
