Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A BKV energiatakarékos fényfüggönnyel díszített villamost indít útnak pénteken

Az adventi időszak egyik budapesti jelképét, a fényvillamost idén energiatakarékos fényfüggönnyel indítja útnak a BKV péntektől.

Létrehozva:

|

A BKV az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleménye szerint az energiakrízis miatt a teljes flotta idén nem indul el, de a vállalat kereste a megoldást arra, hogy utasok “az év ezen kitüntetett időszakában”, járataikon utazva is “átérezhessék az adventi várakozás időszakának szépségét”.

Beszámoltak arról, hogy a BKV az idén az energiahatékonyságra figyelve díszít fel fényfüggönnyel egy KCSV-7-es járművet. A típus alkalmas arra, hogy pluszenergia felhasználása nélkül üzemeltesse a jármű tetején lévő oldallemezről “lehulló” fényfüggönyt, hiszen fékezési energiát visszatápláló rendszer működik a villamoson – ismertették. A villamos december 16-án indul és egészen január 8-ig szállítja utasait. Kivilágítással minden nap hozzávetőleg 15 óra 30 perc és 22 óra között közlekedik. Hétköznapokon a 2-es villamos vonalán, hétvégeken más-más napokon pedig a 41-es, az 56A, a 14-es, a 2-es, a 49-es, a 12-es, és 19-es villamos vonalán.

A fényfüggönyös villamos közlekedése valós időben is követhető a bkk.hu/unnepijaratok oldalon.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Közös kutatóközpont az akkumulátoripar fenntartható jövőjéért

Koreai-magyar akkumulátoripari kutatóközpont jön létre Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Magyar Akkumulátor Szövetség vezetésével koreai-magyar akkumulátoripari kutatóközpont jön létre Magyarországon a 2022-ben elindított Economic Innovation Partnership Program (EIPP) részeként a dél-koreai Korea Development Institute (KDI) és a magyar Nemzetgazdaság Minisztériummal közreműködésben; a kompetenciaközpont 2026-ban startolhat – közölte az akkumulátor szövetség az MTI-vel. Az alternativenergia.hu közleményében ismertette, hogy a 2022-2025 évre szóló EIPP részeként indult el a korai-magyar együttműködés az elektromobilitás, a logisztika és az akkumulátoripar területén. Az együttműködésben magyar oldalon több minisztérium – a Nemzetgazdasági Minisztérium, az Energiaügyi Minisztérium, a Kulturális és Innovációs Minisztérium – valamint kiemelt intézmények – a Neumann Nonprofit Közhasznú Kft., a Magyar Akkumulátor Szövetség, a HUMDA, a Magyar Közút, a Közlekedéstudományi Intézet, az Innovatív Képzésfejlesztési Központ, továbbá a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – vesznek részt.

A program első évében a résztvevők átfogó elemzést végeztek az EU és Magyarország akkumulátor-életciklus kezelési gyakorlatáról, felépítették a magyar és koreai partnerekből álló szakmai hálózatot. A második évben a központ működési modellje, a Battery Passport-kompatibilis adatarchitektúra és az RRR (reuse-repurpose-recycle) folyamatok fejlesztése került a középpontba, a harmadik év célja a kormányzási és pénzügyi modell véglegesítése volt. A program záró szakaszában előkészítették a koreai-magyar akkumulátoripari központ létrehozásához szükséges terveket – írták a közleményben. A tájékoztatás szerint az együttműködést formálisan záró 2025. november 5-i konferencián központi téma volt a Korea-Hungary Battery Cooperation Research Center (KHBCC) megvalósítási és működési terve. A központ platformot teremt tudásmegosztásra, kutatás-fejlesztésre és iparági együttműködésre Magyarország és Dél-Korea között.

A közleményben hangsúlyozták, a KHBCC a jövőben fontos szerepet játszhat abban, hogy a vállalatok megfeleljenek az Európai Unió akkumulátorokra vonatkozó szabályozási előírásoknak, különösen az adatátviteli és életciklus-követési rendszerek fejlesztésében, valamint az újrahasznosítási és újrafelhasználási folyamatok támogatásában. Az érintetett felek megerősítették elkötelezettségüket a központ 2026-os elindítása mellett, amely hozzájárul a magyar akkumulátor-ökoszisztéma nemzetközi versenyképességének erősítéséhez. Az akkumulátor szövetség közleményében rámutatott arra, hogy az EIPP keretében zajló közös munka hosszú távon hozzájárul a magyar-koreai tudásmegosztás, ipari innováció és fenntartható fejlődés megerősítéséhez az akkumulátoriparban, valamint a KHBCC 2026-os elindításának szakmai megalapozásához. A Magyar Akkumulátor Szövetség 2021. július 1-jén, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával alakult. A szervezet több mint 100 vállalatot fog össze, köztük magyar és nemzetközi gyártókat, energiatermelőket, kivitelezőket és rendszerüzemeltető cégeket. Céljuk, hogy elősegítsék az iparági szereplők és a kormányzati szervek közötti együttműködést, képviseljék a tagok érdekeit, biztosítva ezzel a szektor versenyképességét mind hazai, mind nemzetközi szinten.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák