Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A fenntarthatóság is fókuszba kerül a Hungaroringen

A Hungaroring évek óta törekszik a fenntarthatóságra, és a mostani felújításon is fontosak a zöld szempontok.

Létrehozva:

|

Ahogy az egész világ, úgy a Formula-1 is egyre inkább a fenntarthatóság irányába halad, a versenysorozatnak még zöld stratégiája is van, amelynek célja, hogy 2030-ra elérjék a nettó zéró kibocsátást. A vonatkozó szabályzások a versenyhelyszíneket is érintik, részben ennek köszönhetően Magyarország leghíresebb versenypályája is fokozatosan fenntarthatóbbá válik. A Hungaroring Sport Zrt. az ökodrive.hu keresésére azt közölte, hogy a szabályzások nem kötik a pályákat, akadnak azonban támogató ötletek a megvalósításhoz. Ezek közé tartozik, hogy a paddockokban például nem használhatók egyszer használatos műanyag tányérok és evőeszközök, vagy hogy szelektíven kell gyűjteni a hulladékot. Hasonló törekvések a nézőtéri területeken is tetten érhetőek. A Hungaroring esetében az F1-es versenyhétvégén szerveznek kifejezetten fenntarthatósági programokat, ez 2022-ben a Minden doboz visszajár nevű projektben csúcsosodott ki, amelynek keretében az alumínium-dobozok újrahasznosítására hívták fel a figyelmet. Emellett a hétvégén megmaradó tartós vagy nem feldolgozott élelmiszereket adományként ajánlották fel a rászorulóknak.

A Hungaroring 2021-ben vezette be a repohár szolgáltatást, és már a hulladékot is szelektíven gyűjtik, de a pályának megvan a kerete a zajszabályozásra is. A zöld szempontok a hétköznapokon is középpontban maradnak: a helyi irodában is szelektíven gyűjtik a hulladékot, a pályán belüli közlekedést pedig elektromos autókkal, illetve elektromos rollerekkel oldják meg.

A fenntartható mobilitást a szurkolók számára is igyekeznek biztosítani, 2021-ben és 2022-ben a korábbiaktól eltérően már nem busz szállította őket a helyszínre, hanem a MÁV HÉV Zrt.-vel való együttműködésnek köszönhetően HÉV – a vasútról leszállva aztán gyalogosan vagy busszal lehetett megközelíteni a pályát. Kerékpártárolót is kialakítottak, hogy a bicikliseket is segítsék. A szurkolók esetében egy önkéntes programmal is ösztönzik a fenntarthatóságot. A programban a lelkes szurkolók részt vehetnek a verseny lebonyolításában, ezzel olyan réteg juthat ki a helyszínre, amely a jegyet nem tudná megvásárolni, ám részt venne az eseményen. A Hungaroringen egyébként a közelmúltban kezdődött meg egy átfogó felújítás, ezzel kapcsolatban is szem előtt tartják a zöld szempontokat. Az új főtribün tetején például napelemeket helyeznek el, ezek képesek lesznek biztosítani a pálya energiaigényének egy részét.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Elektromos autós áttörés: a Leapmotor a miniautóktól a C-SUV kategóriáig hódít

Gyorsan bővül a kínai Leapmotor hálózata Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Leapmotor az elmúlt mintegy négy hónap alatt csaknem 80 autót helyezett forgalomba Magyarországon, a megrendelések száma már eléri a 130-at – írja az alternativenergia.hu. A kínai gyártó, amely a legmodernebb technológiával és versenyképes árakkal próbál részesedéshez jutni az elektromos járművek európai piacán, Magyarországon is berobbant a városi miniautók szegmensébe, további modelljeivel pedig helyet kér a rendkívül népszerű C-SUV szegmensben is. A jövő évben két újabb modellel jelennek meg a piacon. Magyarországon jelenleg a C-SUV szegmensbe tartozik az eladott új elektromos személyautók 28 százaléka, 37 márka 74 modellel versenyez a vevőkért ebben a kategóriában. A Leapmotor feltörekvő autógyártó 2015-ben alakult, elektromos járműveinek értékesítését 2019-ben kezdte meg. Immár 30 piacon van jelen, eddig több mint egymillió autót adott el világszerte. A cégben 2023-ban 20 százalékos részesedést vásárolt a Stellantis csoport. 2024 szeptemberében megkezdte működését Európában a Leapmotor International B.V., a Stellantis vezetésével létrejött vegyesvállalat, amelyben a Stellantis N.V. 51 százalékos, a Leapmotor pedig 49 százalékos részesedéssel rendelkezik. Európában a márkakereskedések és szervizpartnerek száma már eléri a 600-at.

A magyarországi Emil Frey Csoport a svájci központú Emil Frey AG cégcsoport tagja. A Stellantis járműipari konszern tíz márkájának importőre Magyarországon, mintegy százféle modellt kínál, beleértve a kishaszonjárműveket is. Több mint 100 szerződéses partnerrel – márkakereskedőkkel és szervizekkel – van kapcsolatban országszerte. Balkány György országigazgató korábbi tájékoztatása szerint az Emil Frey Hungary 2024-ben mintegy 11 ezer járművet értékesített, az idén várhatóan 12 500-at fog.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák