

Zöld Közlekedés
A fenntarthatóság is fókuszba kerül a Hungaroringen
A Hungaroring évek óta törekszik a fenntarthatóságra, és a mostani felújításon is fontosak a zöld szempontok.
Ahogy az egész világ, úgy a Formula-1 is egyre inkább a fenntarthatóság irányába halad, a versenysorozatnak még zöld stratégiája is van, amelynek célja, hogy 2030-ra elérjék a nettó zéró kibocsátást. A vonatkozó szabályzások a versenyhelyszíneket is érintik, részben ennek köszönhetően Magyarország leghíresebb versenypályája is fokozatosan fenntarthatóbbá válik. A Hungaroring Sport Zrt. az ökodrive.hu keresésére azt közölte, hogy a szabályzások nem kötik a pályákat, akadnak azonban támogató ötletek a megvalósításhoz. Ezek közé tartozik, hogy a paddockokban például nem használhatók egyszer használatos műanyag tányérok és evőeszközök, vagy hogy szelektíven kell gyűjteni a hulladékot. Hasonló törekvések a nézőtéri területeken is tetten érhetőek. A Hungaroring esetében az F1-es versenyhétvégén szerveznek kifejezetten fenntarthatósági programokat, ez 2022-ben a Minden doboz visszajár nevű projektben csúcsosodott ki, amelynek keretében az alumínium-dobozok újrahasznosítására hívták fel a figyelmet. Emellett a hétvégén megmaradó tartós vagy nem feldolgozott élelmiszereket adományként ajánlották fel a rászorulóknak.
A Hungaroring 2021-ben vezette be a repohár szolgáltatást, és már a hulladékot is szelektíven gyűjtik, de a pályának megvan a kerete a zajszabályozásra is. A zöld szempontok a hétköznapokon is középpontban maradnak: a helyi irodában is szelektíven gyűjtik a hulladékot, a pályán belüli közlekedést pedig elektromos autókkal, illetve elektromos rollerekkel oldják meg.
A fenntartható mobilitást a szurkolók számára is igyekeznek biztosítani, 2021-ben és 2022-ben a korábbiaktól eltérően már nem busz szállította őket a helyszínre, hanem a MÁV HÉV Zrt.-vel való együttműködésnek köszönhetően HÉV – a vasútról leszállva aztán gyalogosan vagy busszal lehetett megközelíteni a pályát. Kerékpártárolót is kialakítottak, hogy a bicikliseket is segítsék. A szurkolók esetében egy önkéntes programmal is ösztönzik a fenntarthatóságot. A programban a lelkes szurkolók részt vehetnek a verseny lebonyolításában, ezzel olyan réteg juthat ki a helyszínre, amely a jegyet nem tudná megvásárolni, ám részt venne az eseményen. A Hungaroringen egyébként a közelmúltban kezdődött meg egy átfogó felújítás, ezzel kapcsolatban is szem előtt tartják a zöld szempontokat. Az új főtribün tetején például napelemeket helyeznek el, ezek képesek lesznek biztosítani a pálya energiaigényének egy részét.

Zöld Közlekedés
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramara nyerte
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramar, a Közönségdíjat a Suzuki Vitara nyerte – közölte az Autós Nagykoalíció (ANK) hétfőn az MTI-vel.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 26 márka 63 autójára érkezett jelölés. A Magyar Év Autója 2025 díjakért 42 modell indult, a Humda Green által támogatott Év Zöldautója 2025 díjakért pedig 19 modell küzdött.
A Magyar Év Autója megmérettetésén a zsűri hét kategóriában hirdetett győztest. A kedvező árú autók kategóriát (8 millió forint alatti kezdőárral) a Dacia Duster nyerte, a Skoda Superb Combi a családi autók között győzött, az Audi A5 Limousine a flotta autók között, a Hyundai Tucson (kis- és közepes méret) és a Mazda CX-80 (nagy SUV-ok) a szabadidő-autók között, a Volkswagen Touareg R a prémium autók mezőnyében lett első, míg a Volkswagen Transporter a kishaszonjárművek között győzedelmeskedett. A verseny történetében először alakult ki pontegyenlőség az élen, így a zsűri döntése alapján a sportautó kategóriában két autó kapott elismerést, a BMW M5 és a Volkswagen Golf GTI. Az Év Meglepetése 2025 különdíjat kapott az Alfa Romeo Junior – ismertették.
Az Év Zöldautója 2025 versenyre három kategóriában nevezték az importőrök és az autógyártók a plug-in hibrid és teljesen elektromos autóikat. A legjobb hibrid ezúttal a Skoda Kodiaq phev modell lett. A legtöbb jelölt a legjobb elektromos autók kategóriában indult, ahol az Audi A6 e-tron vitte el a pálmát. A kedvező árú (15 millió forint alatti kategória) elektromos autók között a Kia EV3 győzött.
Az Év Magyar Autója 2025 versenyre az idén három hazai autógyártóból kettő nevezett. A díj történetében harmadjára vihette el az Audi Hungaria a fődíjat, ezúttal a győri gyártású Cupra Terramar győzött. A közlemény szerint a Közönségdíj 2025 elismerésre mind a 63 nevezett autó esélyes volt. A nyertes a Suzuki Vitara lett a Suzuki Swift és a Ford Explorer előtt. A februárban és márciusban lezajlott online szavazáson több mint ötezren vettek részt. A Suzuki korábban már háromszor elhódította ezt a díjat, legutóbb az S-Cross nyert.
A zsűri ezúttal is kiosztotta az Év Autós PR-szakembere díjat, amelyet az idén az RN Hungary Kft. – a Renault, Dacia és Alpine márkák magyarországi importőre – kommunikációs és PR-igazgatója, Horváth Bence kapott. A tájékoztatás szerint a díjátadó ünnepséget a GreenTech 2025 konferencia keretében a ZalaZone-ban tartják május 23-án. A díjazottak teljes listája a www.evmagyarautoja.hu honlapon tekinthető meg, ahol az egyes autókra leadott pontszámok is nyilvánosak – tájékoztatott az ANK.
-
Zöldinfó24 óra telt el a létrehozás óta
Híd épülhet a Balaton fölé, kezdődik az építkezés!
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Betáplálási lehetőség nyílik meg a napelemes háztartásoknak!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Az energiatárolás jövőjét hozza el egy brit fejlesztés
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Nem erre számítottak a napelemek vizsgálatakor a kutatók!
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Olcsó napelemek, amelyeket a kerítésre is telepíthetünk!