Zöld Közlekedés
A fenntarthatóság is fókuszba kerül a Hungaroringen
A Hungaroring évek óta törekszik a fenntarthatóságra, és a mostani felújításon is fontosak a zöld szempontok.
Ahogy az egész világ, úgy a Formula-1 is egyre inkább a fenntarthatóság irányába halad, a versenysorozatnak még zöld stratégiája is van, amelynek célja, hogy 2030-ra elérjék a nettó zéró kibocsátást. A vonatkozó szabályzások a versenyhelyszíneket is érintik, részben ennek köszönhetően Magyarország leghíresebb versenypályája is fokozatosan fenntarthatóbbá válik. A Hungaroring Sport Zrt. az ökodrive.hu keresésére azt közölte, hogy a szabályzások nem kötik a pályákat, akadnak azonban támogató ötletek a megvalósításhoz. Ezek közé tartozik, hogy a paddockokban például nem használhatók egyszer használatos műanyag tányérok és evőeszközök, vagy hogy szelektíven kell gyűjteni a hulladékot. Hasonló törekvések a nézőtéri területeken is tetten érhetőek. A Hungaroring esetében az F1-es versenyhétvégén szerveznek kifejezetten fenntarthatósági programokat, ez 2022-ben a Minden doboz visszajár nevű projektben csúcsosodott ki, amelynek keretében az alumínium-dobozok újrahasznosítására hívták fel a figyelmet. Emellett a hétvégén megmaradó tartós vagy nem feldolgozott élelmiszereket adományként ajánlották fel a rászorulóknak.
A Hungaroring 2021-ben vezette be a repohár szolgáltatást, és már a hulladékot is szelektíven gyűjtik, de a pályának megvan a kerete a zajszabályozásra is. A zöld szempontok a hétköznapokon is középpontban maradnak: a helyi irodában is szelektíven gyűjtik a hulladékot, a pályán belüli közlekedést pedig elektromos autókkal, illetve elektromos rollerekkel oldják meg.
A fenntartható mobilitást a szurkolók számára is igyekeznek biztosítani, 2021-ben és 2022-ben a korábbiaktól eltérően már nem busz szállította őket a helyszínre, hanem a MÁV HÉV Zrt.-vel való együttműködésnek köszönhetően HÉV – a vasútról leszállva aztán gyalogosan vagy busszal lehetett megközelíteni a pályát. Kerékpártárolót is kialakítottak, hogy a bicikliseket is segítsék. A szurkolók esetében egy önkéntes programmal is ösztönzik a fenntarthatóságot. A programban a lelkes szurkolók részt vehetnek a verseny lebonyolításában, ezzel olyan réteg juthat ki a helyszínre, amely a jegyet nem tudná megvásárolni, ám részt venne az eseményen. A Hungaroringen egyébként a közelmúltban kezdődött meg egy átfogó felújítás, ezzel kapcsolatban is szem előtt tartják a zöld szempontokat. Az új főtribün tetején például napelemeket helyeznek el, ezek képesek lesznek biztosítani a pálya energiaigényének egy részét.
Zöld Közlekedés
Magyarországon is bővült az autópiac: robbanásszerűen nőtt az elektromos és plug-in hibrid értékesítés
Az EU-ban 5,8 százalékkal nőtt az új autók eladása októberben.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az Európai Unióban 5,8 százalékkal, 916 ezer 609-re nőtt az új autók eladása októberben az előző év azonos hónapjához képest – áll az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára fölkerült jelentésben. Az elektromos járművek (BEV) eladása 38,6 százalékkal, 173 ezer 173-ra emelkedett az Európai Unióban októberben – tájékoztatott az alternativenergia.hu. A Volkswagen Csoport eladásai az EU-ban 7,9 százalékkal, a Stellantis-é 6,6 százalékkal, a Renault Csoporté pedig 10 százalékkal nőtt a múlt hónapban. A német luxusautó-gyártó, a BMW AG eladásai 8,7 százalékkal emelkedtek, míg fő versenytársa, a Mercedes-Benz eladásai 2 százalékkal nőttek. A japán Toyota Csoport járműveinek eladásai 10,8 százalékkal estek, a dél-koreai Hyundai Csoporté viszont 0,1 százalékkal nőttek, miközben Ford Motor Company eladásai 8,8 százalékkal csökkentek októberben tavaly októberrel összevetve. A Tesla amerikai elektromos autógyártó 5647 járművet adott el az Európai Unióban a múlt hónapban, ami 48 százalékos csökkenést jelent a tavaly októberi 10 ezer 867-hez. Eközben a kínai BYD Co. eladásai 195 százalékkal, 4525-ről, 13 ezer 350-re ugrottak.
Az idei első 10 hónapban az EU-ban az autóeladások 1,4 százalékkal, 8 millió 974 ezer 26-ra nőttek. Az év elejétől október végéig 1 millió 473 ezer 447 új BEV-autót regisztráltak, ami 25,7 százalékos növekedés. Az uniós piaci részesedés 16,4 százalékát tették ki, a részesedés nagyobb az egy évvel korábbi 13,2 százaléknál. A benzinüzemű autók részesedése 27,4 százalékra zsugorodott az egy évvel korábbi 34 százalékról, a dízelüzeműeké pedig 12,3 százalékról, 9,2 százalékra csökkent. Az ACEA honlapján szereplő adatok szerint Magyarországon 10 ezer 803 új autót helyeztek forgalomba októberben, 7,7 százalékkal többet az egy évvel korábbi 10 ezer 34-nél. A dízeles autók eladása 17,2 százalékkal, 1077-re esett, míg a benzineseké 11,7 százalékkal, 2662-re csökkent. A BEV-autók eladása 48,3 százalékkal, 943-ra emelkedett, a hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autóké 62,8 százalékkal, 666-ra ugrott, míg a hibrid-elektromos (HEV) autóké 17,2 százalékkal, 5415-re bővült októberben éves összevetésben.
Az idei első tíz hónapban 106 ezer 755 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, 7,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A dízeles autók eladása 1,2 százalékkal, 12 ezer 304-re nőtt, a benzineseké 14,4 százalékkal, 25 ezer 610-re csökkent. A BEV-autók eladása 25,2 százalékkal, 8968-ra, PHEV-autóké 12,8 százalékkal, 5308-ra, a PHEV-autóké pedig 20,2 százalékkal, 53 ezer 995-re emelkedett.
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaA Legionella-kockázat, amit sok épület nem vesz komolyan
