

Zöld Közlekedés
A Ford visszatér a Forma-1-be: Újabb korszak kezdődik a motorsport történetében!
A Ford motorjait fogja használni a Red Bull Racing és az AlphaTauri 2026 és 2030 között, miután a Honda kivonul a versenysorozatból.
A Ford közel 20 év motorsporttól való távollét után tér vissza a Forma-1-be, rögtön két csapat számára is biztosítva technológiáját – számol be az Engadget. Az autógyártó a Red Bullal együttműködve egy következő generációs hibrid berendezést fejleszt a Red Bull Racing és az AlphaTauri testvércsapat számára. A csapatok 2026 és legalább 2030 között használják majd a Ford motorjait, a gyártó közleménye szerint olyan területeken biztosítanak majd szakértelmet, mint amilyen az akkumulátorcellák és az elektromos motorok technológiája, valamint a hajtómű vezérlőszoftvere és analitikája.
A Fordnak nagy múltja van a Forma-1-ben, amely egészen az 1960-as évekig nyúlik vissza. Motorgyártóként 13 versenyzői és 10 konstruktőri bajnokságban játszott szerepet, mielőtt 2004-ben visszavonult a sportágtól. A motorok fokozott villamosítására és a teljesen fenntartható üzemanyagokra vonatkozó közelgő szabályváltozások most arra ösztönözték a vállalatot, hogy visszatérjen.
„A Ford visszatérése a Forma-1-be a Red Bull Racinggel együtt arról szól, hogy vállalatként merre tartunk – egyre inkább elektromos, szoftveresen meghatározott, modern járművek és élmények felé” – nyilatkozta Jim Farley, a cég elnök-vezérigazgatója. Mint hozzátette, az F1 hihetetlenül költséghatékony platform lesz az innováció, az ötletek és technológiák megosztása, valamint az új ügyfelek tízmillióival való kapcsolatfelvétel számára.
A Red Bull azért kezdett el először saját F1-es motort létrehozni, mert a Honda, a jelenlegi partnere hamarosan elhagyja a sportágat, hogy nagyobb figyelmet fordítson az üzemanyagcellás és elektromosautó-technológiára. Bár a Honda hivatalosan 2021 végén távozott az F1-ből, az új motorszabályok 2026-os életbe lépéséig továbbra is támogatni fogja a Red Bullt. Várható volt, hogy a Red Bullnak némi segítségre lesz szüksége a hibrid rendszer kiépítésében, itt jött képbe a Ford.

Zöld Közlekedés
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramara nyerte
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramar, a Közönségdíjat a Suzuki Vitara nyerte – közölte az Autós Nagykoalíció (ANK) hétfőn az MTI-vel.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 26 márka 63 autójára érkezett jelölés. A Magyar Év Autója 2025 díjakért 42 modell indult, a Humda Green által támogatott Év Zöldautója 2025 díjakért pedig 19 modell küzdött.
A Magyar Év Autója megmérettetésén a zsűri hét kategóriában hirdetett győztest. A kedvező árú autók kategóriát (8 millió forint alatti kezdőárral) a Dacia Duster nyerte, a Skoda Superb Combi a családi autók között győzött, az Audi A5 Limousine a flotta autók között, a Hyundai Tucson (kis- és közepes méret) és a Mazda CX-80 (nagy SUV-ok) a szabadidő-autók között, a Volkswagen Touareg R a prémium autók mezőnyében lett első, míg a Volkswagen Transporter a kishaszonjárművek között győzedelmeskedett. A verseny történetében először alakult ki pontegyenlőség az élen, így a zsűri döntése alapján a sportautó kategóriában két autó kapott elismerést, a BMW M5 és a Volkswagen Golf GTI. Az Év Meglepetése 2025 különdíjat kapott az Alfa Romeo Junior – ismertették.
Az Év Zöldautója 2025 versenyre három kategóriában nevezték az importőrök és az autógyártók a plug-in hibrid és teljesen elektromos autóikat. A legjobb hibrid ezúttal a Skoda Kodiaq phev modell lett. A legtöbb jelölt a legjobb elektromos autók kategóriában indult, ahol az Audi A6 e-tron vitte el a pálmát. A kedvező árú (15 millió forint alatti kategória) elektromos autók között a Kia EV3 győzött.
Az Év Magyar Autója 2025 versenyre az idén három hazai autógyártóból kettő nevezett. A díj történetében harmadjára vihette el az Audi Hungaria a fődíjat, ezúttal a győri gyártású Cupra Terramar győzött. A közlemény szerint a Közönségdíj 2025 elismerésre mind a 63 nevezett autó esélyes volt. A nyertes a Suzuki Vitara lett a Suzuki Swift és a Ford Explorer előtt. A februárban és márciusban lezajlott online szavazáson több mint ötezren vettek részt. A Suzuki korábban már háromszor elhódította ezt a díjat, legutóbb az S-Cross nyert.
A zsűri ezúttal is kiosztotta az Év Autós PR-szakembere díjat, amelyet az idén az RN Hungary Kft. – a Renault, Dacia és Alpine márkák magyarországi importőre – kommunikációs és PR-igazgatója, Horváth Bence kapott. A tájékoztatás szerint a díjátadó ünnepséget a GreenTech 2025 konferencia keretében a ZalaZone-ban tartják május 23-án. A díjazottak teljes listája a www.evmagyarautoja.hu honlapon tekinthető meg, ahol az egyes autókra leadott pontszámok is nyilvánosak – tájékoztatott az ANK.
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Híd épülhet a Balaton fölé, kezdődik az építkezés!
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Betáplálási lehetőség nyílik meg a napelemes háztartásoknak!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Az energiatárolás jövőjét hozza el egy brit fejlesztés
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Nem erre számítottak a napelemek vizsgálatakor a kutatók!
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Olcsó napelemek, amelyeket a kerítésre is telepíthetünk!