Zöld Közlekedés
A Lexus RZ hozta el az Év Zöld Autója díjat egyenesen Franciaországból
Az Európában évek óta 99%-ban elektrifikált autókat értékesítő Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett autója, az RZ 450e nyerte az Év Zöld Autója díjat a francia Grand Prix Auto Moto versenyen.
Az első tisztán elektromos Lexus dedikált platformra épül, optimalizált vezetési élményt és energiahatékonyságot kínálva. A Lexus RZ-t jellegzetes futurisztikus formavilága és a luxus legmagasabb szintjét képviselő utastere, valamint a kimagasló energiahatékonyság és különleges vezetési élmény kiemeli az elektromos autók mezőnyéből.
A Lexus RZ 450e crossover nyerte el az év zöld autójának járó arany díjat a 2023-as franciaországi Grand Prix Auto Moto versenyen. A díj zsűrije, az Auto Moto vezető magazin szerkesztősége az RZ-t „az év legjobb karbonmentes autójának” választotta. A bírálati szempontok között szerepeltek a beszerzési és birtoklási költségek, a praktikum és a vezetési élmény. A trófeát Martin Millot, a Lexus France marketingosztályának vezetője vette át októberben, egy párizsi ünnepségen. Az RZ 450e az első Lexus modell, amelyet kifejezetten tisztán elektromos járműként fejlesztettek. Célja nem csupán a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés biztosítása, hanem a Lexus Electrified filozófiájához hűen az elektromos járművekben rejlő teljes potenciál kiaknázása a vezetési élmény újragondolása érdekében. Az RZ egyben az első modell, amely a Lexus új, kompakt e-Axle rendszerének előnyeit is élvezheti. Ezek elöl és hátul az új DIRECT4 intelligens összkerékhajtási rendszerrel együttműködve dolgoznak. Ez az exkluzív Lexus technológia a vezetési körülményekhez igazodva automatikusan beállítja a hajtóerő első-hátsó elosztását, ami az energiahatékonyságot is javítja. A DIRECT4 előnyei mellett az RZ dedikált EV platformja kiváló merevségének, alacsony súlypontjának és hosszú tengelytávjának köszönhetően optimális manőverezhetőséget és reakciókészséget biztosít. A nagy teljesítményű lítium-ion akkumulátor a padlólemezbe van beépítve az utastér alatt. Az RZ tisztán elektromos hajtáslánca és dedikált platformja új tervezési szabadságot tesz lehetővé. A jármű kitűnik a tömegből jellegzetes külső formáival, míg a belső tér letisztult és nyitott, egyszerre egyszerű és fényűző, a Lexus Omotenashi vendégszeretetét és Takumi kézműves munkáját kifejező tér.
Forrás: Lexus Magyarország
Zöld Közlekedés
Új korszak kezdődött a flottakezelésben a költségek tartós emelkedése miatt
Néhány év alatt mintegy 30 százalékkal nőtt a vállalati járműflották költsége Európában.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az elmúlt öt évben akár 30 százalékkal is nőhetett Európában a vállalati járműflották teljes tulajdonlási költsége (Total Cost of Ownership – TCO) derül ki az Arval Mobility Observatory legújabb iparági jelentéséből, a tanulmány szerint az emelkedés alapjaiban változtatta meg a flottakezelés és költségtervezés logikáját Európa-szerte, mivel a korábban kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos és aktív menedzsmentet igényelnek – írja az alternativenergia.hu. Kiemelték, a növekedés hátterében több, egymást erősítő piaci tényező áll. Az új járművek beszerzési ára 2020 óta átlagosan 15-25 szálékkal emelkedett, ami már önmagában megemelte a flották induló költségszintjét. Ezzel párhuzamosan a finanszírozási és lízingdíjak a kamatok változásával 2-4 százalékponttal nőttek, érezhetően megterhelve a havi kiadásokat.
Az energiapiac volatilitása tovább fokozta a költségnyomást, az üzemanyagárak 2020-hoz képest 20-35 százalékkal magasabb szinten stabilizálódtak, míg az üzleti áramtarifák időszakonként 30-60 százalékos emelkedést mutattak. A használtautó-piac ingadozó maradványértékei további kockázatot jelentenek, akár 10-15 százalék eltérés is előfordulhat a szerződéses ciklus végén, ami jelentősen befolyásolhatja a teljes életciklusra vetített költségeket. Agárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója a közleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy a korábban stabilnak és kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos változást mutatnak, ezért nagyobb hangsúlyt kell fektetni a költségszerkezet átláthatóságára és a valós idejű adatelemzésre. Ez nem csupán operatív flottakezelési kérdés: a mobilitás mára stratégiai pénzügyi tényezővé vált, amely közvetlenül befolyásolja a vállalati döntéshozatalt és a hosszú távú üzleti tervezést is.
A közleményben részletezték, hogy a TCO-növekedés különösen erősen érinti azokat a szervezeteket, amelyek nagy futásteljesítményű vagy regionális, logisztikai feladatokra használt flottát üzemeltetnek. A jelentés arra is rámutat, hogy míg az autófenntartás költségei a magántulajdonú járművek esetében is érezhetően emelkedtek, a TCO emelkedés mértéke és hatása elsősorban a vállalati flottáknál mérhető pontosan, ahol a finanszírozási modellek, a maradványérték-kockázat és az energiaárak közvetlenül beépülnek az üzemeltetési szerződésekbe.
Az Arval Mobility Observatory tanulmánya 2020 és 2025 közötti flottaköltség-adatok, piaci mutatók és makrogazdasági trendek elemzésén alapul, az Európai Unió és az eurózóna országaiból származó statisztikákra és piaci mutatókra épülnek. A TCO modellek számítása a Eurostat, az Európai Bizottság Energetikai Főigazgatósága, valamint európai autópiaci indexek adatait használja. Az Arval a teljes körű gépjárműlízing egyik vezető nemzetközi szereplője és a mobilitási megoldások szakértője. A vállalat 1989-es alapítása óta a BNP Paribas csoport tagja, és annak Commercial, Personal Banking & Services divíziójába tartozik. 2024 végén az Arval közel 1,8 millió járművet kezelt, és 8600 munkatársa 29 országban kínál rugalmas, személyre szabott megoldásokat nagyvállalatoknak, kis- és középvállalkozásoknak, valamint magánügyfeleknek. Az Arval alapító tagja az Element-Arval Global Alliance-nak, amelynek flottája 55 országban több mint 4,5 millió járművet foglal magában – ismertették a közleményben.
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor
