Zöld Közlekedés
A Mercedes-AMG a jövő elektromos autóját építi
A Vision AMG koncepció megmutathatja a Mercedes-AMG jövőjét.
Egyre több hagyományos, jól ismert autógyártó dönt az elektromos modellek bevezetéséről. A trend már a luxusautók piacát is elérte, a Mercedes ehhez igazodva mutatta be Vision AMG nevű koncepcióját – számol be az interestingengineering.com. A modell betekintést nyújt a Mercedes-AMG elektromos, zöld jövőjébe. „A Vision AMG látványos stílusban mutatja be, hogy miként nézhet ki a Mercedes-AMG-nél a villamosítás, miközben hű marad a márka ízléséhez” – mondta Gorden Wagener, a Mercedes-Benz Group AG vállalatcsoport tervezési igazgatója. Mint hozzátette, a látványterv extrém arányai felkeltik a teljesítmény iránti bűvöletet és szenvedélyt. A Mercedes célja az, hogy 2030-ra legalább néhány piacon teljesen átálljon az elektromos autókra. Ennek keretében a vállalat most azt fontolgatja, hogy az affalterbachi székhelyű AMG-nél csak elektromos járműveket kezd el gyártani.
A Vision AMG innovatív, bivalyerős motorját a Mercedes-Benz 100 százalékos tulajdonában lévő leányvállalata, a YASA fejlesztette. A kompakt és könnyű gép sokkal erőteljesebb, mint a hagyományos elektromos motorok. A Mercedes határozottan halad elektromos jövője felé, a cég korábban bejelentette, hogy e-autója, a VISION EQXX egyetlen töltéssel közel ezer kilométert tehet meg. Ezt kétévnyi fejlesztés és tesztelés után sikerült is bebizonyítani.
Az AMG-nek van már tapasztalata az elektromos modellek terén, 2014-ben vezették be a limitált számú, a benzines verzión alapuló SLS AMG Electric Drive sportkocsit. Philipp Schiemer, a Mercedes-AMG GmbH vezérigazgatója szerint az AMG éppen újraformálja magát. „Ahogy egykor az alapítóatyák, úgy az új kezdet lenyűgöző érzetét érezzük most mi is Affalterbachban” – nyilatkozta, hozzátéve, hogy jól meg lett határozva a villamosított jövő pályája. Mint kiemelte, az új tervvel azt mutatják meg, hogy 2025-től kezdődően miként illesztik be az AMG-t a teljesen elektromos jövőbe. „Az AMG-nél mindig is kiálltunk az érzelmek, a vezetési élmény, a kezelhetőség, a zseniális aerodinamikai jellemzők és más innovatív megoldások mellett” – mondta, kiemelve, hogy ezt az első, teljesen Affalterbachban tervezett akkumulátoros elektromos járműnél is figyelembe veszik.
Zöld Közlekedés
Repülőrajtot vett a tavalyi piacvezető Toyota 2024 első két hónapjában hazánkban
A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon.
A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).
A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota az idei év első két hónapjában legközelebbi versenytársához képest tekintélyes, közel 500 darabos előnnyel, 3.198 új autó értékesítésével őrizte meg első helyét a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon. A Toyota a személyautó piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 2410 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel, utóbbin pedig 788 új autó értékesítésével, 21,8%-os részesedéssel áll a második helyen. Még látványosabb a Lexus menetelése: a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő japán luxusautómárka magyarországi történetében először ért el 7% fölötti (egészen pontosan 7,4%-os) prémium piaci részesedést, miután a tavaly év azonos időszakához képest mintegy 67%-al növelte értékesítéseit. Ezzel totál darabszámban a Lexus számos ismert hagyományos középkategóriás tömegmárka eladásait is túlszárnyalta.
Az év hátralévő részében sosem látott modellinvázió támogatja a két márka további piaci előretörését
A Toyota és a Lexus 2024-ben elképesztő modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.
2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:
- C-HR
- Camry
- Land Cruiser
- Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
- új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)
2024-ben megújuló Toyota modellek:
- Yaris
- GR Yaris
- Yaris Cross
- Yaris Van
- Proace City
- Proace City Verso
- Proace
- Proace Verso
- Hilux
2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:
- LBX
- LM
2024-ben megújuló Lexus modellek:
- UX
- NX
- LC
A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.
A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.
Tarolhat az elektromos autó programban a Toyota bZ4X
A vadonatúj modellek mellett kiemelt szerepet kap majd a piaci hódításban a Toyota bZ4X, a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, amely idéntől rendkívül jó rendelkezésre állással, akár készletről elérhető lesz. A modell februártól a vállalatok számára meghirdetett elektromos autó program egyik favoritja lehet a támogatás levonása utáni 12.999.999 Ft-os indulóárral. A programban egyébiránt a Toyota jeleneg 5 (bZ4X, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, a Lexus pedig 2 (UX 300e és RZ) modellel vesz részt.
Forrás: Toyota Central Europe – Hungary Kft.