Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Mercedes-AMG a jövő elektromos autóját építi

Létrehozva:

|

A Vision AMG koncepció megmutathatja a Mercedes-AMG jövőjét.

Egyre több hagyományos, jól ismert autógyártó dönt az elektromos modellek bevezetéséről. A trend már a luxusautók piacát is elérte, a Mercedes ehhez igazodva mutatta be Vision AMG nevű koncepcióját – számol be az interestingengineering.com. A modell betekintést nyújt a Mercedes-AMG elektromos, zöld jövőjébe. „A Vision AMG látványos stílusban mutatja be, hogy miként nézhet ki a Mercedes-AMG-nél a villamosítás, miközben hű marad a márka ízléséhez” – mondta Gorden Wagener, a Mercedes-Benz Group AG vállalatcsoport tervezési igazgatója. Mint hozzátette, a látványterv extrém arányai felkeltik a teljesítmény iránti bűvöletet és szenvedélyt. A Mercedes célja az, hogy 2030-ra legalább néhány piacon teljesen átálljon az elektromos autókra. Ennek keretében a vállalat most azt fontolgatja, hogy az affalterbachi székhelyű AMG-nél csak elektromos járműveket kezd el gyártani.

A Vision AMG innovatív, bivalyerős motorját a Mercedes-Benz 100 százalékos tulajdonában lévő leányvállalata, a YASA fejlesztette. A kompakt és könnyű gép sokkal erőteljesebb, mint a hagyományos elektromos motorok. A Mercedes határozottan halad elektromos jövője felé, a cég korábban bejelentette, hogy e-autója, a VISION EQXX egyetlen töltéssel közel ezer kilométert tehet meg. Ezt kétévnyi fejlesztés és tesztelés után sikerült is bebizonyítani.

Advertisement

Az AMG-nek van már tapasztalata az elektromos modellek terén, 2014-ben vezették be a limitált számú, a benzines verzión alapuló SLS AMG Electric Drive sportkocsit. Philipp Schiemer, a Mercedes-AMG GmbH vezérigazgatója szerint az AMG éppen újraformálja magát. „Ahogy egykor az alapítóatyák, úgy az új kezdet lenyűgöző érzetét érezzük most mi is Affalterbachban” – nyilatkozta, hozzátéve, hogy jól meg lett határozva a villamosított jövő pályája. Mint kiemelte, az új tervvel azt mutatják meg, hogy 2025-től kezdődően miként illesztik be az AMG-t a teljesen elektromos jövőbe. „Az AMG-nél mindig is kiálltunk az érzelmek, a vezetési élmény, a kezelhetőség, a zseniális aerodinamikai jellemzők és más innovatív megoldások mellett” – mondta, kiemelve, hogy ezt az első, teljesen Affalterbachban tervezett akkumulátoros elektromos járműnél is figyelembe veszik.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Tesla vezet, de jönnek a kínai márkák is a hazai használtautó-piacra

Az elektromos márkák egy-két év múlva jelennek meg nagyobb tömegben a használtautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A magyarországi használtautó-piacon a 2026-2027-es időszakban, a flottaautók kifutásával, második hullámként jelenhet meg nagyobb tömegben a használt elektromos autók kínálata – erre számít az egyik legjelentősebb piaci szereplő, az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező Das WeltAuto. Az alternativenergia.hu kifejti: az elektromos autók aránya a teljes használtpiacon még mindig elenyésző, a szegmens azonban látványosan élénkül. A használtautó-piac stabilan növekszik, miközben új korszak kezdődik: az elektromos és kínai márkák megjelenése átrajzolja a jövő kínálatát – hívja fel a figyelmet Tóth Péter, a Das WeltAuto értékesítési igazgatója. A közleményben idézik a Datahouse statisztikáját, amely szerint a Tesla továbbra is a legjelentősebb elektromos márka a magyarországi használtautó-piacon, 2655 tranzakcióval és 0,38 százalékos részesedéssel. A kínai újhullámos márkák (MG, BYD, Omoda, DFSK, Jaecoo, Lynk & Co, Aiways, NIO stb.) összesen 1155 jármű eladásával még csak 0,17 százalékos szeletet fednek le a piacból, de megjelenésük már jól látható. A kínai márkák mezőnyét az MG közel 800 autóval vezeti, ugyanakkor a BYD gyorsan növeli ismertségét – teszik hozzá.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a teljes magyarországi használtautó-piac 2025 első kilenc hónapjában lendületben maradt: közel 700 ezer tulajdonosváltás történt január és szeptember között, 2,8 százalékkal haladva meg az előző év azonos időszakának adatát. Szeptemberben ismét 80 ezer fölé emelkedett a havi tulajdonosváltás. A magyar használtautó-piacot változatlanul három márka – az Opel, a Volkswagen és a Suzuki – uralja. A piacszegmensre bontott szerkezet stabil: a kompakt (C-szegmens) és kisautó (B-szegmens) továbbra is a legnépszerűbb, eközben az SUV-láz a használt járművek esetében jóval visszafogottabb, mint az új autóknál. A tranzakciók közel ötöde (19,2 százalék) Budapesten zajlik, a főváros és agglomerációja az országos forgalom több mint harmadát (35,8 százalék) adja. Tóth Péter közölte, a Das WeltAuto hálózatában azt tapasztalják, hogy az ellenőrzött előéletű autók gyorsabban találnak gazdára, még a bizonytalanabb piaci környezetben is. A vásárlók ma sokkal tudatosabbak: a bizalom és az átlátható szerviztörténet felértékelődött – mutatott rá.

A Das WeltAuto a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága. A 30 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózatban a vevők állapotfelmérésen átesett, gondosan szervizelt autók közül választhatnak, a legjobb minőségű járművek esetében a cég garanciát is vállal.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák