Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

A MOL folytatja használt sütőolaj visszagyűjtő kampányát

A MOL folytatja használt sütőolaj visszagyűjtő kampányát – tudatta a társaság közleményben szombaton az MTI-vel.

Létrehozva:

|

Mintegy 350 MOL benzinkúton lehet zárt edénybe átöntve környezetbarát módon leadni a használt zsiradékot. Ebből a Rossi Biofuel komáromi üzemében biodízelt készítenek, amit a MOL a fenntarthatóbb gázolaj gyártásához használ, hogy csökkentse a széndioxid-kibocsátást. A vállalat körforgásos gazdaságot középpontba állító stratégiájának megfelelően a használt sütőolajból környezetre káros hulladék helyett újrahasznosított, környezetbarát termék lesz.

A visszagyűjtő kampányban az elmúlt 11 év alatt összesen 2888 tonna használt sütőolaj gyűlt össze a kutakon. A vállalat honlapján lévő töltőállomás-keresőben, illetve az ingyenes Mol Move applikációban megtalálhatók azok a MOL-kutak, ahol az olaj 10 literes mennyiségig, más hulladékokkal, vegyszerekkel nem kevert állapotban, bármilyen tárolódobozban leadható a kútkezelő személyzetnek – közölte a társaság.

Advertisement

Zöldinfó

Hazai fejlesztésű okospadok hódítják a világot

Köztéri okosbútorokat fejlesztő vállalkozásba fektetett a Hiventures.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. 600 millió forintos tőkebefektetést nyújt a köztéri okosbútorokat fejlesztő Kuube Hungary Kft-nek a Divat & Design Tőkealapból – írja az alternativenergia.hu. A közleményben ismertették: a Kuube Hungary magyar alapítású technológiai vállalkozás, amely napenergiával működő off-grid, vagyis a közüzemi elektromos hálózattól független köztéri okosbútorok fejlesztésével és nemzetközi piaci értékesítésével foglalkozik. A 2020-ban alapított cég termékei – okospadok, valamint buszmegállók és közösségi terek okos utcabútorai – már több mint 15 országban vannak jelen, számos európai és ázsiai nagyvárosban, például Tokióban, Bangkokban és Manilában is megtalálhatók. A Kuube okosbútor egy moduláris kültéri infrastruktúra-megoldás, amely közterületi padként működik. Az újrahasznosítható anyagokból készült termék dizájnja úgy készült, hogy funkcionálisan és esztétikailag is a környezetbe illeszthető legyen.

A fokozott igénybevételnek és az időjárásnak is ellenálló bútorok számos digitális és fenntarthatósági funkciót egyesítenek: például USB és vezeték nélküli eszköztöltést, ingyenes Wi-Fi hotspotot és opcionális környezeti – hőmérsékletet, levegőminőséget, UV indexet érzékelő – szenzorokat. Emellett érintőkijelzők és profi audiorendszer segítik a városi tájékoztatást, a turisztikai és közszolgáltatási tartalmak megosztását. A termékcsalád jelenleg hat típusból áll. A Hiventures 600 millió forintos befektetését kiemelten piacnyitásra, értékesítésre, márkaépítésre, új modellek fejlesztésére fordíthatják.

A befektetés nagyban támaszkodik a Kuube és a világ egyik legnagyobb elektronikai gyártócége, a Foxconn között 2024-ben megkötött gyártási megállapodásra. A gyártás a Foxconn komáromi üzemében történik, ahol kifejezetten a Kuube termékeire összpontosítva új gyártósort is kialakítottak. A befektetés a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szakmai partnersége mellett, a Hiventures által kezelt Divat & Design Tőkealapból valósul meg. A tőkealap a hagyományos, akár több éve működő márkák mellett kimondottan keresi a feltörekvő, technológiai újításokat tartalmazó designipari befektetési lehetőségeket. A Hiventures és a MDDÜ stratégiai megállapodása a magyarországi divat- és designipari ágazat fellendítését, valamint egy értékteremtő kreatívipari startup ökoszisztéma kialakítását célozza – közölték.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák