Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A monacói pályán teszteltek egy új, elképesztően gyors elektromos kerékpár

2024-ben új bajnokságot indítanának az elektromos kerékpárok számára.

Létrehozva:

|

Május 6-án a monacói ePrixnél átfogó teszt alá vetettek egy új elektromos kerékpárt a Formula-E nagydíj szünetében – számol be az Archysport. A kísérlet egy későbbi, lehetséges versenysorozatot készített elő, a világon egyedülálló e-bicikli több mint 91 kilométer per órás sebességcsúcsot ért el a jellegzetes, kanyargós városi pályán.

Az Electro Tourt az egykori kazah kerékpáros, Andrej Kasecskin alapította, aki korábban részt vett a világ legrangosabb országúti kerékpárversenyén, a franciaországi Tour de France-on, illetve a harmadik legrangosabb versenyen, a spanyolországi a Vueltán. Az egyedülálló elektromos biciklivel megtartott sebességi tesztet a Formula-1 elektromos „kistestvére”, a Formula-E szervezte meg a monacói nagydíj világhírű pályáján. Egy versenyző három kört tett meg: egy első bemelegítő kört, egy gyorskört, valamint egy tiszteletkört. A gyorskört mintegy 3,38 perc alatt teljesítette, összehasonlításképp: egy Formula-E-ben szereplő autónak átlagosan 1,31 percre van szüksége egy teljes kör megtételéhez.

Andrej Kasecskinnek tízévnyi kutatásra és fejlesztésre volt szüksége, hogy elkészítse a páratlan, kifejezetten versenyekre szánt elektromos kerékpárt. A modell karbonból készült, ezért mindössze 11 kilogrammos, tehát rendkívül könnyű. Az 500 wattos teljesítményű bicikli egyenes vonalon 130 kilométer per órás végsebesség elérésére képes.

Advertisement

A szervezők célja az, hogy egy új szakágat hozzanak létre az elektromos sportok családjában. Az Electro Tour a tervek szerint 2024-ben indulhat el, a sorozat egyes állomásai a Grand Prix-pályák lennének. A verseny profi és amatőr kerékpárosok bajnoksága lenne, a 12 csapat négy-négy versenyzővel léphetne be. Az e-biciklik egyébként egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert, eladásokban már meg is előzik a hagyományosakat. Éppen ezért nem meglepő, hogy a technológia a versenyzés világát is eléri. A második legrangosabb kerékpárbajnokságának, az olaszországi Giro d’Italiának évek óta van elektromos kategóriája – igaz, ez népszerűségében egyelőre meg sem közelíti a hagyományos versenyt.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Rekordmennyiségű áramot töltöttek a magyar elektromos autósok

Közel 3200 elektromos töltőberendezés működik Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az engedélyköteles elektromos töltőberendezések száma Magyarországon tavaly év végén 3191 volt, amelyhez 6191 csatlakozó tartozott, a felhasznált energia összmennyisége a negyedik negyedévben új csúcsra emelkedett – írja az alternativenergia.hu. A MEKH tavaly júliusban publikált adatai szerint 2023-ban még 2507 engedélyköteles elektromos töltőberendezést tartottak nyilván, így a növekedés üteme 2024-ben elérte a 27 százalékot. Tavaly év végén a legtöbb töltőállomás Budapesten, Pest és Veszprém vármegyében volt elérhető, 1119, 425, illetve 185 darabbal, míg Nógrád, Tolna és Békés vármegyében 20, 35, illetve 52 berendezés működött. A csaknem 6200 csatlakozó közel háromnegyedét (74 százalék) váltakozó áramú típusok adták.

A MEKH negyedéves jelentése szerint tavaly október és december között a nyilvános töltőberendezéseken értékesített villamos energia új negyedéves csúcsra, 8,69 gigawattórára (GWh) emelkedett. Ebből az AC (váltakozó áramú) töltések 1,9 GWh-t, míg a DC (egyenáramú) töltések csaknem 6,8 GWh-t tettek ki. A töltések darabszáma mindkét kategóriában tovább nőtt 2024-ben, az év végére a szolgáltatók összesen 396 690 darab töltést regisztráltak – ismertette a MEKH. Egy éve a töltések száma 312 ezer körül alakult.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák