Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A rugózásával is energiát termel a jövő autója

Létrehozva:

|

Az Audi kutatás és fejlesztési főnöke árulta el, hogy már nagyon közel járnak a szériamegoldáshoz. Az Audi A3 konnektorról is tölthető hibrid változatának bemutatóján a német márka kutatásért és fejlesztésekért felelős igazgatója, dr. Ulrich Hackenberg elárulta, hogy sikeresen kifejlesztettek egy olyan futóműmegoldást, amellyel energiát lehet termelni.

“A legtöbben nincsenek tisztában azzal, hogy a járművek lengéscsillapítója mennyire fel tud forrósodni menet közben. Egy göröngyös úton akár 100-125 fokosra is melegedhetnek a gátlók, és ez az értékes energia hő formájában szabadon távozik. Ezért találtuk ki azt, hogy a hagyományos futóműelemeket generátorokkal helyettesítjük, így hasznosítva a mozgási energiát” – árulta el a brit Autoexpressnek Hackenberg, hozzátéve, hogy ez a megoldás nem csupán az energia-visszanyerés miatt lehet hasznos, hanem az autó vezethetőségét is nagyban befolyásolja majd. „Nem csupán energiát tudunk kivenni majd a futóműből, hanem vissza is tudunk majd küldeni, így gyakorlatilag mind a négy gátló feszességét külön-külön tudjuk állítani.”

Az Audi szakembere további részleteket nem árult el, így nem lehet tudni, hogy a futómű-generátorok által termelt áram a hibrid rendszer akkumulátorába kerül, így növelve a hatótávolságot, vagy az autó elektromos fogyasztóit (például rádió, navigáció, szellőzés stb.) látja el energiával, ezzel is tehermentesítve a hagyományos, belső égésű motort. Az mindenesetre biztos, hogy ha megjelenik a szériautókban, akkor a hazai úthálózat minősége remek energiaforrás lesz.

forrás: origo.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Környezetbarát Credobusok állnak forgalomba: már idén 269 új jármű szolgálja az utasokat

Tíz új Credo autóbuszt helyeztek forgalomba Sárváron.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az autóbusz-korszerűsítési program részeként 2018-2023 között 2500 új autóbuszt sikerült beszerezni egy hazai gyártóval kötött keretmegállapodásnak megfelelően, 2025-2027 között további 869 korszerű, környezetkímélő Credobus Econell 12 Next típusú autóbusz érkezik, amelyek közül 269 még az idén forgalomba állhat 17 vármegyében – írja az alternativenergia.hu. Az autóbuszpark folyamatos megújítására van szükség, ezért Lázár János építési és közlekedési miniszter ezer új autóbusz beszerzésére tett ígéretet ez év elején. Ha ezt az ezer új autóbuszt be tudjuk szerezni, akkor a Volán válik Közép-Európa legnagyobb és a legfiatalabb járműállománnyal rendelkező közúti közszolgáltatójává – mondta. Az új buszokkal a Szeleste, Tompaládony, Simaság, Pápoc, Vásárosmiske, Bögöte, Szemenye, Rábatöttös vonalakon találkozhatnak a utazók. A sárvári telephelyhez 57 autóbusz tartozik, a most lezajlott korszerűsítéssel az itt közlekedő autóbuszok átlagéletkora jelentősen csökkent, hiszen két 19 éves, három 18 éves és öt 17 éves autóbuszt lehetett lecserélni – tette hozzá Ágh Péter.

Felhívta a figyelmet arra, hogy az országbérlettel és vármegyebérlettel jelentős kedvezményeket igénybe véve lehet utazni; Vas vármegyében több mint 308 ezer 860 vármegyebérletet vásároltak eddig. Az ezer autóbuszból 131 a nyáron megérkezett, és idén még 269 áll forgalomba. 2026-ban 300, 2027-ben pedig további 300 busz érkezése várható. A társaság kötelékében közlekedő autóbuszok átlagéletkora ezzel 9,5 évre csökken – mondta Kovács Attila, a MÁV Személyszállítási Zrt. autóbuszközlekedési műszaki főigazgatója. Kondora István, Sárvár polgármestere hangsúlyozta: a város egyszerre ipari, turisztikai és közlekedési központja a kisrégiónak, ezért nemcsak a városban élők számára jelent könnyebbséget a közösségi közlekedés színvonalának emelkedése. “Ötcsillagos várost építünk, ezért fontos, hogy a nálunk közlekedő autóbuszok is ezt a törekvésünket tükrözzék” – mondta.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák