Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A rugózásával is energiát termel a jövő autója

Létrehozva:

|

Az Audi kutatás és fejlesztési főnöke árulta el, hogy már nagyon közel járnak a szériamegoldáshoz. Az Audi A3 konnektorról is tölthető hibrid változatának bemutatóján a német márka kutatásért és fejlesztésekért felelős igazgatója, dr. Ulrich Hackenberg elárulta, hogy sikeresen kifejlesztettek egy olyan futóműmegoldást, amellyel energiát lehet termelni.

“A legtöbben nincsenek tisztában azzal, hogy a járművek lengéscsillapítója mennyire fel tud forrósodni menet közben. Egy göröngyös úton akár 100-125 fokosra is melegedhetnek a gátlók, és ez az értékes energia hő formájában szabadon távozik. Ezért találtuk ki azt, hogy a hagyományos futóműelemeket generátorokkal helyettesítjük, így hasznosítva a mozgási energiát” – árulta el a brit Autoexpressnek Hackenberg, hozzátéve, hogy ez a megoldás nem csupán az energia-visszanyerés miatt lehet hasznos, hanem az autó vezethetőségét is nagyban befolyásolja majd. „Nem csupán energiát tudunk kivenni majd a futóműből, hanem vissza is tudunk majd küldeni, így gyakorlatilag mind a négy gátló feszességét külön-külön tudjuk állítani.”

Az Audi szakembere további részleteket nem árult el, így nem lehet tudni, hogy a futómű-generátorok által termelt áram a hibrid rendszer akkumulátorába kerül, így növelve a hatótávolságot, vagy az autó elektromos fogyasztóit (például rádió, navigáció, szellőzés stb.) látja el energiával, ezzel is tehermentesítve a hagyományos, belső égésű motort. Az mindenesetre biztos, hogy ha megjelenik a szériautókban, akkor a hazai úthálózat minősége remek energiaforrás lesz.

forrás: origo.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

85%-os kibocsátáscsökkentést ígér a BDN új H2-dízel fejlesztése

Magyar együttműködésben indul hidrogénmotor fejlesztés.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Japán–Magyar technológiai együttműködés a hidrogénhajtás fejlesztésében: a BDN Automotive, az iLabo Corporation és a Magyar Hidrogéntechnológia Szövetség partnerségi megállapodást írt alá – írja az alternativenergia.hu. A most aláírt megállapodás nemcsak egy technológiai partnerség kezdete, hanem egy közös jövőkép megvalósításának első lépése is, amelyben a japán precizitás, a magyar mérnöki tudás és a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettség találkozik – hangsúlyozták az aláíró felek. Ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodást írt alá a japán iLabo Corporation, a BDN Automotive Kft. (BDN) és a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség (MHTSZ), amely a hidrogén belső égésű motorok (H2 ICE) fejlesztését és kísérleti alkalmazását célozza.

Az aláírás egyben a BDN legújabb hidrogén-dízel, kettős üzemű fejlesztésének hivatalos nyitóeseménye volt, amely a dízelmotorok utólagos átalakításával akár 85%-os CO2-kibocsátás-csökkentést tesz lehetővé a meglévő járműflotta cseréje nélkül. Az eseményt Hikariko Ono, Magyarországi Japán Nagykövet és Lepsényi István, az MHTSZ elnöke nyitották meg, akik hangsúlyozták, hogy a kezdeményezés nemcsak fontos mérföldkő a hidrogénalapú közlekedés hazai és nemzetközi elterjedésében, hanem jól példázza, hogy a hidrogén a nemzetközi innováció és gazdasági együttműködés új motorja is.

Az MHTSZ koordinációs szerepet vállal a kommunikációban, a szabályozói párbeszédben és az ökoszisztéma-építésben, ezzel elősegítve a technológia társadalmi elfogadását és a hidrogén, mint energiahordozó integrációját a gazdaságba. Lepsényi István beszédében kiemelte, hogy ezek az együttműködések és sikerek bizonyítják, hogy mennyire fontosok azok a hazai vállalatok fejlesztéseit támogató programok és rendezvények, amelyeket évről évre megrendez a Szövetség. Hozzátette, újabb hazai vállalatok előtt nyithat teret a Hydrogen Open Budapest esemény januárban, amelyre 14 országból több száz nemzetközi szakember és vállalatvezető érkezik, hogy a hidrogéntechnológia lehetőségeit, az előttünk álló szabályozási feladatokat, fejlesztési irányokat és támogatási lehetőségeket egyeztesse nemzetközi szinten.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák