Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Az ABB öt új, hibrid-elektromos komphajó hajtóművének szállítására nyert kizárólagos szállítói megbízást a Washington State Ferries-től

A megbízás keretében az ABB rendszerintegrációs szakértelme a projekt egészére kiterjed: a hajógyári ajánlattételi szakaszától kezdve a hajók üzembe helyezésén át a kezdeti üzemeltetésig.

Létrehozva:

|

A Washington State Ferries (WSF) az ABB-t bízta meg, hogy az új, innovatív, 160 autó szállítására méretezett hibrid-elektromos komphajók hajtásrendszerének kizárólagos beszállítójaként (propulsion single source vendor/PSSV) vegyen részt az új kompflotta kialakításban. A projekt jelentős mérföldkövet jelent a fenntartható tengeri szállítás fejlődésében az Egyesült Államokban és azon túl is, az ABB pedig kulcsszerepet játszik az öt új építésű hajó kialakításában és szállításában.

Az ABB PSSV minőségében hibrid-elektromos hajtásrendszereket fog szállítani: a szállítási terjedelem magában foglalja az Onboard DC Grid™ fedélzeti energiaelosztási megoldást, az energiatárolást, a fejlett energiagazdálkodást és az integrált hajóautomatizálást. Az innovatív meghajtási csomagot úgy tervezték, hogy növelje az üzemeltetési hatékonyságot, segítsen csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, és biztosítsa az új hajók megbízható teljesítményét. Az ABB széles körű tervezési és mérnöki támogatást is nyújt, szorosan együttműködve a WSF-fel, hogy biztosítsa a hibrid-elektromos technológia zökkenőmentes integrációját az új komphajókba. Az ilyen együttműködésen alapuló megközelítés jól példázza az ABB elkötelezettségét a partnerei egyedi igényeinek megfelelő, testre szabott megoldások szállítása iránt.

Megtiszteltetés számunkra, hogy a Washington State Ferries minket választott az új, 160 autó szállítására képes hibrid-elektromos komphajók hajtásrendszere kizárólagos beszállítójának – mondta Drew Orvieto, az ABB Marine & Ports részlegéhez tartozó Marine Systems, US értékesítési vezetője.

Ez a partnerség kiválóan mutatja a fenntarthatósággal kapcsolatos közös elképzeléseinket és az elkötelezettségünket az iparágat előrevivő, fejlett, innovatív technológiák fejlesztése és alkalmazása iránt. Nagyon várjuk, hogy a projekt keretében hatékonyan segítsük a WSF-et abban a küldetésében, hogy tisztább és hatékonyabb kompjáratokat biztosítson az általa kiszolgált közösségek számára.

Advertisement

A WSF irányítja az Egyesült Államok legnagyobb kompflottáját, 21 személy- és autószállító kompot üzemeltet 10 útvonalon, amelyek 19 terminált szolgálnak ki. Az öt új hibrid-elektromos komphajó lesz az első a WSF 3,98 milliárd dolláros kompflotta-elektrifikációs programja keretében átadásra kerülő 16 új hajó közül. Az új kompok döntő szerepet játszanak majd a WSF stratégiájában, amelynek célja a flotta modernizálása és a környezeti lábnyom csökkentése. Az ABB meghajtási rendszereinek integrálásával a WSF célja, hogy az üzemanyag-fogyasztásnak és az üvegházhatású gázok kibocsátásának jelentős csökkentését érje el, és 2050-re – az állam tágabb környezetvédelmi céljaival összhangban – nulla károsanyag-kibocsátású kompflottát alakítson ki.

Nagy vonalakban azt mondhatom, hogy ez az ABB-vel kötött szerződés a flottánk újjáépítéséről és az ügyfeleink megbízható kiszolgálásáról szól – nyilatkozta Matt von Ruden, a WSF rendszer-villamosítási programjának vezetője.

Az ABB speciális tudása és szakértelme segít csökkenteni a kockázatot és biztosítani a teljesítményt az első öt új, hibrid-elektromos komphajónk tervezése, építése és szállítása során.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Új korszak kezdődött a flottakezelésben a költségek tartós emelkedése miatt

Néhány év alatt mintegy 30 százalékkal nőtt a vállalati járműflották költsége Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az elmúlt öt évben akár 30 százalékkal is nőhetett Európában a vállalati járműflották teljes tulajdonlási költsége (Total Cost of Ownership – TCO) derül ki az Arval Mobility Observatory legújabb iparági jelentéséből, a tanulmány szerint az emelkedés alapjaiban változtatta meg a flottakezelés és költségtervezés logikáját Európa-szerte, mivel a korábban kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos és aktív menedzsmentet igényelnek – írja az alternativenergia.hu. Kiemelték, a növekedés hátterében több, egymást erősítő piaci tényező áll. Az új járművek beszerzési ára 2020 óta átlagosan 15-25 szálékkal emelkedett, ami már önmagában megemelte a flották induló költségszintjét. Ezzel párhuzamosan a finanszírozási és lízingdíjak a kamatok változásával 2-4 százalékponttal nőttek, érezhetően megterhelve a havi kiadásokat.

Az energiapiac volatilitása tovább fokozta a költségnyomást, az üzemanyagárak 2020-hoz képest 20-35 százalékkal magasabb szinten stabilizálódtak, míg az üzleti áramtarifák időszakonként 30-60 százalékos emelkedést mutattak. A használtautó-piac ingadozó maradványértékei további kockázatot jelentenek, akár 10-15 százalék eltérés is előfordulhat a szerződéses ciklus végén, ami jelentősen befolyásolhatja a teljes életciklusra vetített költségeket. Agárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója a közleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy a korábban stabilnak és kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos változást mutatnak, ezért nagyobb hangsúlyt kell fektetni a költségszerkezet átláthatóságára és a valós idejű adatelemzésre. Ez nem csupán operatív flottakezelési kérdés: a mobilitás mára stratégiai pénzügyi tényezővé vált, amely közvetlenül befolyásolja a vállalati döntéshozatalt és a hosszú távú üzleti tervezést is.

A közleményben részletezték, hogy a TCO-növekedés különösen erősen érinti azokat a szervezeteket, amelyek nagy futásteljesítményű vagy regionális, logisztikai feladatokra használt flottát üzemeltetnek. A jelentés arra is rámutat, hogy míg az autófenntartás költségei a magántulajdonú járművek esetében is érezhetően emelkedtek, a TCO emelkedés mértéke és hatása elsősorban a vállalati flottáknál mérhető pontosan, ahol a finanszírozási modellek, a maradványérték-kockázat és az energiaárak közvetlenül beépülnek az üzemeltetési szerződésekbe.

Advertisement

Az Arval Mobility Observatory tanulmánya 2020 és 2025 közötti flottaköltség-adatok, piaci mutatók és makrogazdasági trendek elemzésén alapul, az Európai Unió és az eurózóna országaiból származó statisztikákra és piaci mutatókra épülnek. A TCO modellek számítása a Eurostat, az Európai Bizottság Energetikai Főigazgatósága, valamint európai autópiaci indexek adatait használja. Az Arval a teljes körű gépjárműlízing egyik vezető nemzetközi szereplője és a mobilitási megoldások szakértője. A vállalat 1989-es alapítása óta a BNP Paribas csoport tagja, és annak Commercial, Personal Banking & Services divíziójába tartozik. 2024 végén az Arval közel 1,8 millió járművet kezelt, és 8600 munkatársa 29 országban kínál rugalmas, személyre szabott megoldásokat nagyvállalatoknak, kis- és középvállalkozásoknak, valamint magánügyfeleknek. Az Arval alapító tagja az Element-Arval Global Alliance-nak, amelynek flottája 55 országban több mint 4,5 millió járművet foglal magában – ismertették a közleményben.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák