Zöld Közlekedés
Az ABB öt új, hibrid-elektromos komphajó hajtóművének szállítására nyert kizárólagos szállítói megbízást a Washington State Ferries-től
A megbízás keretében az ABB rendszerintegrációs szakértelme a projekt egészére kiterjed: a hajógyári ajánlattételi szakaszától kezdve a hajók üzembe helyezésén át a kezdeti üzemeltetésig.
A Washington State Ferries (WSF) az ABB-t bízta meg, hogy az új, innovatív, 160 autó szállítására méretezett hibrid-elektromos komphajók hajtásrendszerének kizárólagos beszállítójaként (propulsion single source vendor/PSSV) vegyen részt az új kompflotta kialakításban. A projekt jelentős mérföldkövet jelent a fenntartható tengeri szállítás fejlődésében az Egyesült Államokban és azon túl is, az ABB pedig kulcsszerepet játszik az öt új építésű hajó kialakításában és szállításában.
Az ABB PSSV minőségében hibrid-elektromos hajtásrendszereket fog szállítani: a szállítási terjedelem magában foglalja az Onboard DC Grid™ fedélzeti energiaelosztási megoldást, az energiatárolást, a fejlett energiagazdálkodást és az integrált hajóautomatizálást. Az innovatív meghajtási csomagot úgy tervezték, hogy növelje az üzemeltetési hatékonyságot, segítsen csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, és biztosítsa az új hajók megbízható teljesítményét. Az ABB széles körű tervezési és mérnöki támogatást is nyújt, szorosan együttműködve a WSF-fel, hogy biztosítsa a hibrid-elektromos technológia zökkenőmentes integrációját az új komphajókba. Az ilyen együttműködésen alapuló megközelítés jól példázza az ABB elkötelezettségét a partnerei egyedi igényeinek megfelelő, testre szabott megoldások szállítása iránt.
Megtiszteltetés számunkra, hogy a Washington State Ferries minket választott az új, 160 autó szállítására képes hibrid-elektromos komphajók hajtásrendszere kizárólagos beszállítójának – mondta Drew Orvieto, az ABB Marine & Ports részlegéhez tartozó Marine Systems, US értékesítési vezetője.
Ez a partnerség kiválóan mutatja a fenntarthatósággal kapcsolatos közös elképzeléseinket és az elkötelezettségünket az iparágat előrevivő, fejlett, innovatív technológiák fejlesztése és alkalmazása iránt. Nagyon várjuk, hogy a projekt keretében hatékonyan segítsük a WSF-et abban a küldetésében, hogy tisztább és hatékonyabb kompjáratokat biztosítson az általa kiszolgált közösségek számára.
A WSF irányítja az Egyesült Államok legnagyobb kompflottáját, 21 személy- és autószállító kompot üzemeltet 10 útvonalon, amelyek 19 terminált szolgálnak ki. Az öt új hibrid-elektromos komphajó lesz az első a WSF 3,98 milliárd dolláros kompflotta-elektrifikációs programja keretében átadásra kerülő 16 új hajó közül. Az új kompok döntő szerepet játszanak majd a WSF stratégiájában, amelynek célja a flotta modernizálása és a környezeti lábnyom csökkentése. Az ABB meghajtási rendszereinek integrálásával a WSF célja, hogy az üzemanyag-fogyasztásnak és az üvegházhatású gázok kibocsátásának jelentős csökkentését érje el, és 2050-re – az állam tágabb környezetvédelmi céljaival összhangban – nulla károsanyag-kibocsátású kompflottát alakítson ki.
Nagy vonalakban azt mondhatom, hogy ez az ABB-vel kötött szerződés a flottánk újjáépítéséről és az ügyfeleink megbízható kiszolgálásáról szól – nyilatkozta Matt von Ruden, a WSF rendszer-villamosítási programjának vezetője.
Az ABB speciális tudása és szakértelme segít csökkenteni a kockázatot és biztosítani a teljesítményt az első öt új, hibrid-elektromos komphajónk tervezése, építése és szállítása során.
Zöld Közlekedés
Hatótáv, ár, töltés: ezek döntik el az elektromos autók jövőjét a fiataloknál
Sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A Magyar Elektromobilitási és Technológai Egyesület saját közvéleménykutatást végzett a 18-35 éves lakosság körében az elektromos autózással kapcsolatos általános vélekedésre vonatkozóan – ismertette az alternativenergia.hu. Az online kérdőív egyértelmű eredményeket mutat. Továbbra is sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.
A válaszadók 80 százalékának van jogosítványa, illetve a jogosítvánnyal rendelkezők 90 százaléka jelenleg használ valamilyen autót a családon belül. A mindennapi ingázásban az autó kiemelt szerepet játszik, gyakran más közlekedési módokkal (tömegközlekedés, e-roller, kerékpár) kombinálva. Az éves futásteljesítmény jelentős részben 10. 000 km alatt realizálódik a hétköznapi átlagos napi távolság pedig leggyakrabban 25-50 km közé esik. A válaszadók szerint közel 90 százaléka tudja, mi a különbség a meghajtásmódok között (tisztán elektromos, plug-in hibrid, hibrid). A válaszadók 70 százaléka tájékozottnak érzi magát az elektromos autókat illetően, közel 20% rendszeresen követi az elektromos autózással kapcsolatos híreket. Az elektromos autók előnyei között a válaszadók jellemzően a környezetbarát működést, az alacsonyabb fenntartási költségeket, a csendes működését, az innovatív technológiai megoldásokat, adókedvezményeket, ingyenes parkolást, otthoni töltés kényelmét emelték ki. Sokak számára vonzó, hogy az elektromos autók lokálisan nem bocsátanak ki káros anyagokat, illetve a jövő közlekedésének kulcselemeként tekintenek rájuk.
A hátrányok oldalán ugyanakkor markánsan jelenik meg néhány korlátozó tényező. A legfontosabb a magas beszerzési ár, amelyet szinte minden válaszadó problémaként jelölt meg. Emellett gyakoriak a korlátozott hatótávval, a kevés töltőállomással, a hosszú töltési idővel és az akkumulátor élettartamával kapcsolatos aggályok. Továbbá olyan tévhitek is tartják még mindig magukat, mint a néhány évenkénti meghajtó akkumulátorcsere, az e-autók gyakori kigyulladása vagy az elektromágneses sugárzásveszély. A kitöltők 36%-a 301-400 km, 27%-a 401-600 km, további 37%-a pedig 600 km feletti hatótávot tartaná ideálisnak. A válaszadók 80 százaléka 5 éven belül szeretne elektromos autót vásárolni. 73% az árhoz köti a vásárlást (“olcsóbb lenne”, “lejjebb mennének az árak”, “ha lenne rá pénzem”), de jelentős részük a hatótáv növekedését, a töltőinfrastruktúra javulását, az állami támogatások elérhetőségét és a használtpiaci kínálat javulását is feltételként jelölte meg. A válaszadók 60 százaléka az európai és a kínai autók között nem lát egyértelmű, markáns minőségi különbséget. A következő vásárlásnál már 80% fontolóra venné a kínai e-autók vásárlását. A hagyományos belsőégésű motorral szerelt új autók 2035 utáni EU-s értékesítési tilalma tekintetében elmondható, hogy a válaszadók fele nem ért egyet a szabályozással, 30% támogatja azt, míg 20% nem tudja megítélni.
A kutatási eredmények alapján a képlet egyértelmű, az elektromos autókkal kapcsolatos korlátok és a tévhitek lebontása kizárólag edukáción keresztül valósulhat. Ennek érdekében a vállalati, állami és a civil szerepvállalás nélkülözhetetlen, az érintettek hatékony és eredményes együttműködése a kulcstényező. Civil szervezetünk egyik fő küldetése ezen tévhitek lebontása, illetve ezen keresztül a hazai elektromobilitás térnyerésének elősegítése. További részletek a civil szerveztünk honlapján elérhetőek.
-
Zöld Közlekedés7 nap telt el a létrehozás ótaElektromos járművek: most éri meg igazán váltani
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaFöld alá kerültek a kábelek: időjárásállóbbá vált a helyi villamosenergia-hálózat
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás ótaZöldül a távfűtés: 2026-ban tovább bővül a lakossági támogatási program
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaAz EKR akár 150 ezer lakóingatlan korszerűsítését teszi lehetővé 2027-ig
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaIngyenesen hozzáférhető klímaelőrejelzések: elkészült a FORESEE továbbfejlesztett verziója
