Zöld Közlekedés
Az egyik legtöbbször választott elektromos autónak bizonyult a Fiat 500e
A Stellantis-csoport legnagyobb példányszámban eladott elektromos járműve, a Fiat 500e a világ negyvennégy országában kapható.
2023-ban a Fiat 500e jelentős eredményeket elérve megerősítette piacvezető pozícióját Európában.
„A Fiat 500e 2023-ban sorban másodszor bizonyult Európa legnagyobb számban eladott elektromos városi kisautójának, és ezzel újfent megerősítette sikerét.” – mondta Olivier Francois, a FIAT vezérigazgatója, a Stellantis globális marketing igazgatója.
„Az 500e bevezetése óta több mint 185 ezer példányban talált gazdára szerte a világon; a modell kulcsszerepet játszik a nagyvárosok zöld átállásában. A 500e jelenleg a világ negyvennégy országában kapható, hozzájárulva a márka globális villamosítási folyamatának sikeréhez. Egyszerű, ösztönös, társadalmilag releváns megoldásokat kínálunk, miközben minden pillanatban ügyfeleink igényeit tartjuk figyelmünk középpontjában.”
A FIAT elektromos ékkövének sikerét kiemelkedő értékesítési eredmények igazolják: 2020-as bevezetése óta az 500e Európa legnagyobb darabszámban eladott elektromos városi járműve, egyben a Stellantis-csoport legkeresettebb villanyautója.
A tavalyi évben az 500e 14,7 százalékos piaci részesedést ért el az A+B BEV szegmensben, és ezzel Európa legnépszerűbb akkumulátoros elektromos modelljének bizonyult a városi és miniautók kategóriájában. A Fiat 500e piacrésze 0,3 százalékponttal haladta meg a 2022-es eredményt, miközben a méretosztályban 5 százalékkal csökkentek az eladások. Ezen túlmenően a modell az első helyen végzett öt országban: Olaszországban, Németországban, Spanyolországban, Belgiumban és Ausztriában. Szegmense második legnépszerűbb tagja lett Franciaországban, míg a portugál és lengyel piacokon a kategória negyedik helyén zárta az évet.
Európában összesen csaknem 65 ezer példányban talált gazdára a Fiat 500e.
Miközben a környezetvédelmi szempontok egyre hangsúlyosabban a figyelem középpontjába kerülnek, az 500e 2023-ban dobogós helyezést ért el az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) összesített rangsorában Olaszországban és Németországban, míg a francia és spanyol villanyautó-piacon az abszolút negyedik helyen zárta az évet. Ha a tíz legnagyobb európai újautó-piac BEV-eladásait tekintjük, a Fiat 500e a negyedik legnépszerűbb akkumulátoros elektromos járműnek bizonyult.
A Torinóban tervezett és gyártott 500e az olasz kreativitás jelképe, amely világszerte meghódítja az olasz termékek, az olasz ipar rajongóinak szívét. Sikerét nem kevesebb mint negyvenkét nemzetközi díj is jelzi: ezzel már most a FIAT történetének legtöbb elismerésben részesült típusa.
A tavalyi év során jelentősen kibővült a Fiat 500e családja: megjelent a modell húga, a Topolino, valamint nővére, a vadonatúj Fiat 600e. Ezzel teljessé vált a márka elektromos portfoliója, lehetővé téve, hogy a Fiat továbbra is élen járjon a villamosítás terén.
Forrás: Stellantis
Zöld Közlekedés
Közös kutatóközpont az akkumulátoripar fenntartható jövőjéért
Koreai-magyar akkumulátoripari kutatóközpont jön létre Magyarországon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A Magyar Akkumulátor Szövetség vezetésével koreai-magyar akkumulátoripari kutatóközpont jön létre Magyarországon a 2022-ben elindított Economic Innovation Partnership Program (EIPP) részeként a dél-koreai Korea Development Institute (KDI) és a magyar Nemzetgazdaság Minisztériummal közreműködésben; a kompetenciaközpont 2026-ban startolhat – közölte az akkumulátor szövetség az MTI-vel. Az alternativenergia.hu közleményében ismertette, hogy a 2022-2025 évre szóló EIPP részeként indult el a korai-magyar együttműködés az elektromobilitás, a logisztika és az akkumulátoripar területén. Az együttműködésben magyar oldalon több minisztérium – a Nemzetgazdasági Minisztérium, az Energiaügyi Minisztérium, a Kulturális és Innovációs Minisztérium – valamint kiemelt intézmények – a Neumann Nonprofit Közhasznú Kft., a Magyar Akkumulátor Szövetség, a HUMDA, a Magyar Közút, a Közlekedéstudományi Intézet, az Innovatív Képzésfejlesztési Központ, továbbá a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – vesznek részt.
A program első évében a résztvevők átfogó elemzést végeztek az EU és Magyarország akkumulátor-életciklus kezelési gyakorlatáról, felépítették a magyar és koreai partnerekből álló szakmai hálózatot. A második évben a központ működési modellje, a Battery Passport-kompatibilis adatarchitektúra és az RRR (reuse-repurpose-recycle) folyamatok fejlesztése került a középpontba, a harmadik év célja a kormányzási és pénzügyi modell véglegesítése volt. A program záró szakaszában előkészítették a koreai-magyar akkumulátoripari központ létrehozásához szükséges terveket – írták a közleményben. A tájékoztatás szerint az együttműködést formálisan záró 2025. november 5-i konferencián központi téma volt a Korea-Hungary Battery Cooperation Research Center (KHBCC) megvalósítási és működési terve. A központ platformot teremt tudásmegosztásra, kutatás-fejlesztésre és iparági együttműködésre Magyarország és Dél-Korea között.
A közleményben hangsúlyozták, a KHBCC a jövőben fontos szerepet játszhat abban, hogy a vállalatok megfeleljenek az Európai Unió akkumulátorokra vonatkozó szabályozási előírásoknak, különösen az adatátviteli és életciklus-követési rendszerek fejlesztésében, valamint az újrahasznosítási és újrafelhasználási folyamatok támogatásában. Az érintetett felek megerősítették elkötelezettségüket a központ 2026-os elindítása mellett, amely hozzájárul a magyar akkumulátor-ökoszisztéma nemzetközi versenyképességének erősítéséhez. Az akkumulátor szövetség közleményében rámutatott arra, hogy az EIPP keretében zajló közös munka hosszú távon hozzájárul a magyar-koreai tudásmegosztás, ipari innováció és fenntartható fejlődés megerősítéséhez az akkumulátoriparban, valamint a KHBCC 2026-os elindításának szakmai megalapozásához. A Magyar Akkumulátor Szövetség 2021. július 1-jén, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával alakult. A szervezet több mint 100 vállalatot fog össze, köztük magyar és nemzetközi gyártókat, energiatermelőket, kivitelezőket és rendszerüzemeltető cégeket. Céljuk, hogy elősegítsék az iparági szereplők és a kormányzati szervek közötti együttműködést, képviseljék a tagok érdekeit, biztosítva ezzel a szektor versenyképességét mind hazai, mind nemzetközi szinten.
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaMegérkeztek az új Citarók: modernebb és kényelmesebb buszok járnak a fővárosban
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaRekordmennyiségű áramot töltöttek a magyar elektromos autósok
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaEnergetikai korszerűsítés: már több ezer család részesült támogatásban országszerte
-
Zöld Közlekedés5 nap telt el a létrehozás ótaMinden harmadik autós dízelt választana, az elektromos járművek iránt továbbra is csekély az érdeklődés
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás ótaA természetes erőforrások állapota közvetlenül befolyásolja a világgazdaság több mint felét
