Zöld Közlekedés
Az egyik legtöbbször választott elektromos autónak bizonyult a Fiat 500e
A Stellantis-csoport legnagyobb példányszámban eladott elektromos járműve, a Fiat 500e a világ negyvennégy országában kapható.
2023-ban a Fiat 500e jelentős eredményeket elérve megerősítette piacvezető pozícióját Európában.
„A Fiat 500e 2023-ban sorban másodszor bizonyult Európa legnagyobb számban eladott elektromos városi kisautójának, és ezzel újfent megerősítette sikerét.” – mondta Olivier Francois, a FIAT vezérigazgatója, a Stellantis globális marketing igazgatója.
„Az 500e bevezetése óta több mint 185 ezer példányban talált gazdára szerte a világon; a modell kulcsszerepet játszik a nagyvárosok zöld átállásában. A 500e jelenleg a világ negyvennégy országában kapható, hozzájárulva a márka globális villamosítási folyamatának sikeréhez. Egyszerű, ösztönös, társadalmilag releváns megoldásokat kínálunk, miközben minden pillanatban ügyfeleink igényeit tartjuk figyelmünk középpontjában.”
A FIAT elektromos ékkövének sikerét kiemelkedő értékesítési eredmények igazolják: 2020-as bevezetése óta az 500e Európa legnagyobb darabszámban eladott elektromos városi járműve, egyben a Stellantis-csoport legkeresettebb villanyautója.
A tavalyi évben az 500e 14,7 százalékos piaci részesedést ért el az A+B BEV szegmensben, és ezzel Európa legnépszerűbb akkumulátoros elektromos modelljének bizonyult a városi és miniautók kategóriájában. A Fiat 500e piacrésze 0,3 százalékponttal haladta meg a 2022-es eredményt, miközben a méretosztályban 5 százalékkal csökkentek az eladások. Ezen túlmenően a modell az első helyen végzett öt országban: Olaszországban, Németországban, Spanyolországban, Belgiumban és Ausztriában. Szegmense második legnépszerűbb tagja lett Franciaországban, míg a portugál és lengyel piacokon a kategória negyedik helyén zárta az évet.
Európában összesen csaknem 65 ezer példányban talált gazdára a Fiat 500e.
Miközben a környezetvédelmi szempontok egyre hangsúlyosabban a figyelem középpontjába kerülnek, az 500e 2023-ban dobogós helyezést ért el az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) összesített rangsorában Olaszországban és Németországban, míg a francia és spanyol villanyautó-piacon az abszolút negyedik helyen zárta az évet. Ha a tíz legnagyobb európai újautó-piac BEV-eladásait tekintjük, a Fiat 500e a negyedik legnépszerűbb akkumulátoros elektromos járműnek bizonyult.
A Torinóban tervezett és gyártott 500e az olasz kreativitás jelképe, amely világszerte meghódítja az olasz termékek, az olasz ipar rajongóinak szívét. Sikerét nem kevesebb mint negyvenkét nemzetközi díj is jelzi: ezzel már most a FIAT történetének legtöbb elismerésben részesült típusa.
A tavalyi év során jelentősen kibővült a Fiat 500e családja: megjelent a modell húga, a Topolino, valamint nővére, a vadonatúj Fiat 600e. Ezzel teljessé vált a márka elektromos portfoliója, lehetővé téve, hogy a Fiat továbbra is élen járjon a villamosítás terén.
Forrás: Stellantis
Zöld Közlekedés
A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik
A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.
A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.
Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.
A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
