Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Az olaszországi benzinkutaknak fel kell tüntetni a hatósági árat is

Átlátható és ellenőrzött árpolitikát akar teremteni Olaszországban a Giorgia Meloni vezette kormány szerdától életbe léptetett rendelkezésével, miszerint az üzemanyag-állomásokon fel kell tüntetni a benzin és gázolaj napi átlagos árát is.

Létrehozva:

|

A benzinkutak kijelzőtábláinál azt az úgynevezett literenkénti árátlagot is ki kell írni, amelyet a környezetvédelmi minisztérium határoz meg naponta. Így a fogyasztók azonnal látják a különbséget a tárca által kalkulált összeg és a kútnál értékesített üzemanyag pillanatnyi ára között. Az intézkedést nem teljesítő kutak üzemeltetői pénzbírságot kockáztatnak, ha pedig többszörösen megsértik a rendelkezést, a hatóságok felfüggeszthetik az állomás tevékenységét hét naptól akár kilencven napig terjedő időszakra.  A kutak ellenőrzését a helyi prefektúrák végzik a pénzügyőrséggel együttműködésben.

A kormány egy úgynevezett riasztási bizottság létrehozásáról is döntött, amelynek az üzemanyagárak ellenőrzés alatt tartása mellett feladata lesz az árak okozta esetleges feszültségek kezelése is. A tervek között szerepel az autósztrádákon értékesített üzemanyag felső árhatárának megszabása is. A Meloni-kormány kedd este vezette be a törvényerejű rendeletet, miután az ünnepek alatt számos olaszországi kútnál az üzemanyagár hirtelen literenként két euró fölé emelkedett. December utolsó napjaitól a benzin ára literenként közel húsz eurócenttel nőtt. A kormányülés előtt Giorgia Meloni Giancarlo Giorgetti gazdasági miniszterrel, valamint a pénzügyőrség parancsnokával, Giuseppe Zafarana tábornokkal egyeztetett.

A rendeletet részletező közlemény szerint a kormány az üzemanyagárak átláthatóságát akarja elérni az alkalmazott árak ellenőrzésének megerősítésével. A kútüzemeltetőket tömörítő szövetség (Faib) elnöke, Giuseppe Sperduto szerint nem helyes “spekulánsokként” feltüntetni az üzemanyagtöltő állomásokat, miután az árak azt követően emelkedtek, hogy a kormány megszüntette a korábbi állami támogatási rendszert. A Faib azonnali egyeztetést sürgetett a kormánnyal. Az ukrajnai háború tavaly februári kirobbanása után az akkori – Mario Draghi vezette – kormány literenként 0,30 euróval csökkentette az üzemanyagra kivetett adók mértékét. A kedvezményt ősszel a felére csökkentették, majd január elsejétől a Meloni-kormány eltörölte. A környezetvédelmi minisztérium adatai szerint a benzin literenkénti fogyasztói árának több mint felét az adók teszik ki.

Zöld Közlekedés

Volvo: a tisztább és biztonságosabb városi közlekedésre optimalizálva

A Volvo Trucks bemutatja első olyan teherautó-modelljét, amelyet kizárólag elektromos hajtással dobnak piacra.

Létrehozva:

|

Szerző:

A nehéz rakományok szállítására is alkalmas, és a sofőr számára kiemelkedő kilátást kínáló FM Low Entry egy elektromos teherautó, amelyet a biztonságos és hatékony városi közlekedésre optimalizáltak. Ahogyan egyre több város törekszik a károsanyag-kibocsátási szintek csökkentésével a városi környezet javítására, az olyan nulla károsanyag-kibocsátású teherautók iránti kereslet is gyorsan növekszik, amelyek megfelelnek ezeknek az új vásárlói követelményeknek. A Volvo Trucks elektromosteherautó-kínálatának legújabb eleme – a Volvo FM Low Entry – egy nehézkategóriás tehergépjármű, amelyet kifejezetten a városi területeken a különféle szállítási feladatok ellátására fejlesztettek ki. Ez egyben a Volvo Trucks első olyan modellje, amely csak elektromos hajtással kerül a piacra.

„A lokálisan nulla károsanyag-kibocsátású Volvo FM Low Entry nagyszerűen kiegészíti az elektromos termékpalettánkat, kiválóan alkalmas városi közlekedésre, és a járművezetőt szem előtt tartva terveztük. Erőteljes, mégis könnyen vezethető és egyszerű manőverezhetőséget kínál. Az új Volvo FM Low Entry tökéletesen összecseng az elektromos kínálatunk bővítésére irányuló törekvéseinkkel, így még több ügyfelünk számára teszi lehetővé, hogy csökkentse szén-dioxid-kibocsátását” – fejti ki Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.

Ötcsillagos Direct Vision Standard minősítés

Az alacsony vezetési pozíció tökéletes kilátást kínál a sofőrnek, aki így a környezetét is kényelmesen szemmel tarthatja. Az FM Low Entry ezen jellemzőjével ötcsillagos minősítést szerzett a London régiójában érvénybe lépő, és a nehézgépjárműveket minősítő Direct Vision Standard szabályrendszerében, amely 2024 negyedik negyedévében lép hatályba.*

A Volvo FM Low Entry rendkívül sokoldalú, és könnyen hozzáigazítható az olyan szállítási feladatok speciális követelményeihez, mint például a hulladékkezelés, az áruterítés és az építkezési munkálatok.

Advertisement

A most bemutatott új modell a Volvo jól ismert FM termékére épül. A tágas fülke alacsonyabbra és előrébb került, az alacsony lépcső és a lapos padló pedig megkönnyíti a fülkébe történő be- és kiszállást. Ezek a tervezési jellemzők ergonomikus, kényelmes és hatékony munkakörnyezetet teremtenek a sofőrök számára a forgalmas városi környezetben. Az új FM Low Entry modell kezdetben Európában, valamint Törökországban, Ausztráliában és Dél-Koreában kerül piacra. Az értékesítés 2024 első negyedévében, a gyártás pedig 2024 második negyedévében indul.

Nyolc elektromos teherautó-modell

Ezzel az új, tisztán elektromos városi teherautóval a Volvo világszerte immár összesen nyolc elektromos teherautó-modellt kínál. 2019-ben a Volvo Trucks lett az első globális gyártó, amely megkezdte a nehéz elektromos tehergépkocsik sorozatgyártását, és a vállalat célja, hogy 2030-ra az új Volvo teherautók globális értékesítésének 50%-a elektromos legyen.

A Volvo FM Low Entry fő jellemzői:

  • A kilátás (a sztenderd specifikációval) megfelel a Londoni Közlekedési Hivatal Direct Vision Standard szabványának.
  • A teherautó Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS) rendszerrel van felszerelve a könnyű kormányzás és a vibráció csökkentése érdekében.
  • Háromféle ülésopció áll rendelkezésre: sofőrülés plusz 0, 1 vagy 3 utas. A 3 utasülés a vezetőfülke hátsó részén helyezkedik el, így a sofőr nem látja őket. Ez minimalizálja a holtteret, és a kiváló kilátáshoz is hozzájárul.
  • A számos ergonómiai jellemző közé tartozik az alacsony fellépő, a lapos padló és a jól elhelyezett kapaszkodók a könnyű és biztonságos be- és kiszálláshoz.
  • A teherautó elérhető a Volvo új kamerás monitorrendszerével.
  • Két fülkeméret érhető el: Hálófülke (belmagasság 1575 mm) és Globetrotter fülke (belmagasság 1945 mm).
  • Rendelkezésre álló tengelykialakítások: 4X2, 6X2, 6X4, 8X2, 8X4
  • Megengedett szerelvényössztömeg: 19–32 tonna
  • Motor: 330 kWh
  • Akkumulátor: 360 kWh (4 akkumulátor)
  • Hatótávolság: 200 km-ig (a hatótáv több paramétertől is függ, mint például a terhelés, a vezetési stílus, a vezetési ciklus, a domborzat, a hőmérséklet, stb.)
  • Töltés: 250 kW (DC), 43 kW (AC)
  • Tengelytáv: 3900–6000 mm

Forrás: Volvo Trucks Hungary

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!