Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Belgium és Hollandia szélenergia versenye: hogyan osztoznak a széllel?

A Whiffle nevű holland meteorológiai előrejelző szolgálat szerint Belgium az Északi-tengeren telepített szélerőműveivel “szelet lop” a szomszédos országok, köztük Hollandia szélturbináitól.

Létrehozva:

|

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

A közlés szerint a VRT belga műsorszolgáltatónak adott interjúban Remco Verzijlbergh meteorológus, a Whiffle vezérigazgatója elmondta: Belgium tengeri szélerőművei a szintén tengerbe telepített holland létesítmények szélenergiájának akár 3 százalékát is elnyelhetik – olvashatjuk az alternativenergia.hu oldalon. Verzijlbergh elmondta: a szélturbinákat úgy tervezték, hogy a “kinyerjék a szelet a levegőből”. Ha a szél erősségét a szélturbina mögött mérik, ott a szél kevésbé erősen fúj – magyarázta. Egy olyan szélenergiapark mögött tehát, ahol sok szélturbina található, lényegesen alacsonyabb szélsebesség mérhető – hívta fel a figyelmet. A meteorológus kifejtette, a belga szélerőművek “előnyben vannak” a hollandokkal szemben. A belga létesítmények ugyanis a holland turbinaparkoktól délnyugatra helyezkednek el, és mivel a szél a leggyakrabban ebből az irányból fúj, “gyakran lopnak el egy kis szelet a mieinkből” – mondta. Verzijlbergh úgy vélekedett: jobb koordinációra lenne szükség nemzetközi szinten is annak biztosítására, hogy egyetlen ország se kerüljön hátrányba a szélenergia területén. Koordinációra van szükség, hogy a kérdést egyetlen ország se kezelje oktalanul, továbbá, hogy ne alakuljon ki verseny a vízfelületért: ahol aki először épít, az kapja a legkedvezőbb szelet – fogalmazott a holland meteorológiai szolgálat vezérigazgatója, aki hozzátette: az Északi-tengeren sorban épülnek a szélerőművek, így egyre több és több “széllopás” fordulhat majd elő.

A hírportál emlékeztetett: a szélerőművek alkalmazása kulcsfontosságú a karbonsemlegességre törekvő országok számára. Ezen cél elérésére Belgium 2030-ig hat gigawatt teljesítményű szélerőműrendszert kíván építeni az Északi-tengeren. Egy gigawatthoz körülbelül 100 tengeri szélturbinára van szükség – tájékoztattak.

Advertisement

Zöld Energia

Évi 617 tonnával kevesebb károsanyag: napelemes fejlesztéssel zöldül az Alstom mátranováki gyára

Az Alstom egy 1,5 megawatt kapacitású napelemparkkal zöldíti mátranováki gyárának villamosenergia-felhasználását.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A gyár éves villamosenergia-igényének 23 százalékát zöldárammal kiváltó beruházás során 6600 négyzetméternyi napelemet telepítenek majd a szakemberek – írja az alternativenergia.hu. A tájékoztatás szerint a napelemek 1600-1700 megawattóra zöldáramot biztosítanak majd évente gyár számára, amivel a telephely 617 tonna károsanyagkibocsátástól kíméli meg a környezetet évente. A cég emlékeztet, hogy a mátranováki gyárban négy évtizede kezdték meg a forgóvázkeretek gyártását metró- és vasúti szerelvényekhez. A Mátranovákon előállított termékek számos szerelvénytípusban megtalálhatóak Európa-szerte: a hagyományos és a nagysebességű vonatokban, elővárosi vonatokban, mozdonyokban és emeletes vasúti kocsikban.

Az Alstom a magyar vasúti közlekedés meghatározó szereplője, több mint 20 éve van jelen Magyarországon. Az ország egyik legnagyobb metrószerelvény-beszállítója, amely a budapesti metrószerelvények 50 százalékát gyártotta a 2-es valamint a 4-es metróvonalra, és az utóbbin közlekednek az első vezető nélküli metrók Közép- és Kelet-Európában. Emellett a MÁV 25 darab Traxx mozdonyt üzemeltet saját állományában, illetve számos további bérelt Alstom villamosmozdony fut Magyarországon. A vállalat ezen túlmenően modernizálta a MÁV-Start 59 elektromos motorvonatát is a legmodernebb ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel, amelynek köszönhetően ezek a szerelvények a korábbinál biztonságosabban és jóval hatékonyabban közlekedhetnek a magyar vasúti vonalakon – ismertette az Alstom.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák