Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Bőrönd méretű eszköz töltheti az elektromos autókat

Létrehozva:

|

A ZipCharge fejlesztése sokkal kényelmesebbé teheti az elektromos járművek használatát.

Az elektromos járművek terjedésének egyik nagy akadálya a töltési infrastruktúra hiányossága. Számos vállalat dolgozik azon, hogy kiépüljön a megbízható hálózat, a londoni ZipCharge szerint ugyanakkor nem biztos, hogy a töltőknek feltétlenül állomásoknak kell lenniük. A cég a közelmúltban egy különleges eszközt mutatott be: ez a GoHub, a világ első hordozható, közös használatra tervezett elektromosjármű-töltője – számol be a PV Magazine. A berendezést elsősorban azoknak hozták létre, akiknek nincs utcán kívüli, saját töltőhelye. A szerkezetnek köszönhetően bármelyik parkolóhelyből rövid idő alatt töltőállomás válhat. A GoHub azokat az akkumulátorokat használja, amelyeket a ZipCharge tavaly novemberben mutatott be. A könnyű, kompakt, kerekes bőrönd méretű, 4 kilowattórás egységeknek megannyi felhasználási módja lehet, és otthon vagy egy autó csomagtartójában is könnyedén tárolhatóak. Az eszközök 30 percnyi töltéssel akár 32 kilométerre elég energiát biztosíthatnak az elektromos járművek számára.

Az akkumulátorok már elérhetőek a piacon, a GoHub keretében pedig bérelni is lehet majd őket. A GoHub egyik nagy előnye, hogy az adott közösség igényeinek megfelelően alakítható, nagyvárosi és vidéki környezetben pedig egyaránt jól alkalmazható. A rendszer további akkumulátoros kiegészítéssel ráadásul nap- vagy szélerőművel is kombinálható. A gyártó szerint az eszköz telepítése háromszor olcsóbb és gyorsabb lesz, mint a statikus utcai töltőké. Jonathan Carrier, a vállalat alapítója kiemelte, 2030-ig globálisan 100 ezer GoHubot akarnak eladni.

Advertisement

Az ABB és a Shell is a rugalmas és minőségi elektromos töltés elősegítésén dolgozik. A két vállalat 2019-ben megkötött partnerségének célja az infrastruktúra látványos feljavítása, a Shell 2025-ig 500 ezer, 2030-ra pedig 2,5 millió otthoni, kereskedelmi és saját kiskereskedelmi töltőt szeretne telepíteni. A Volkswagen Group kifejezetten Európában próbálja felgyorsítani a fejlesztést: 2024-ig több lépcsőben több ezer új töltőpontot telepítene Németországba, az Egyesült Királyságba és más európai országokba.

 

Advertisement

 

Kép: ZipCharge

Advertisement

Zöld Közlekedés

A Chery a leggyorsabban növekvő kínai autóexportőr

A kínai Chery autógyártó új, nemzetközi növekedési szakaszba lépett.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Chery Group az idén január és október között 2 288 929 járművet adott el, ami 13 százalékos éves növekedés; a vállalat globális felhasználói bázisa már meghaladja a 18 milliót, köztük több mint 5,56 millió külföldi vevővel, ezzel a Chery egy új minőségű, nemzetközi növekedési szakaszba lépett – ismerteti a vállalat közleményében, amelyet magyarországi importőr partnere, a Grand Automotive Central Europe Kft. juttatott el az MTI-hez. Októberben a Chery Group 281 161 járművet adott el, ami 3,3 százalékos éves növekedés – írja az alternativenergia.hu. Az új energiával hajtott járművek (NEV) értékesítése 110 346 darabra emelkedett, ez 54,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A külföldi szállítások elérték a 126 434 járművet, ami 13 százalékos éves növekedés – immár hat egymást követő hónapban haladta meg az export a 100 000 darabot. Az összesített export jelenleg 1 062 862 járműnél tart, amivel a Chery kínai autógyártóként a leggyorsabban érte el egy naptári éven belül az egymillió exportált járművet – írták.

A közleményben kiemelik, hogy a vállalat áttörést ért el az új energiahajtású üzletág méretében és növekedési ütemében, sikeresen alakítva ki egy népszerű, piacképes modellportfóliót. A folyamatos technológiai innovációnak tulajdonítják, hogy a Chery Group január és október között 697 891 NEV-et értékesített, ami 73,1 százalékos éves növekedés. Ezzel megerősítette pozícióját a legjobb öt autógyártó között a NEV-ek értékesítési volumene alapján – mutattak rá. A Chery dinamikusan halad előre Európában globális stratégiájának megvalósításában. A vállalat felgyorsította európai terjeszkedését: az év első tíz hónapjában 171 147 járművet értékesített az EU és az Egyesült Királyság piacain, ami 2,4-szeres növekedés az előző évhez képest. Emlékeztettek: a Chery az első kínai márka, amely helyi gyártást valósított meg Európában, már működik Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban, most pedig Franciaországban és Németországban terjeszkedik.

A Chery autómárka piacra lépését Magyarországon az idén áprilisban jelentette be a Grand Automotive vállalat, amellyel a vezérképviseleti feladatokról kötött megállapodást a kínai Chery Automobile. Az értékesítés az év második felében megkezdődött, október végéig eddig több mint 750 autót adtak el Magyarországon. A Chery márkával már rövid távon a top 10 eladott márka közé kívánnak bekerülni Magyarországon, középtávon pedig ennél is ambiciózusabb terveik vannak – közölték az MTI kérdésére. Jelenleg 14 értékesítési pontot érhetők el a kínai márka modelljei. A Grand Automotive tájékoztatása szerint december közepéig további 5 márkakereskedés nyílik, és a jövő év során folytatják a hálózat bővítését. Jelenleg a márka kínálatában három hibrid és két benzin meghajtású modell szerepel, a paletta novemberben egy újabb tölthető hibriddel egészül ki. A tájékoztatás szerint a Chery egyelőre nem hoz Magyarországra tisztán elektromos autót, hanem vagy hagyományos belső égésű motorra szerelt, vagy az úgynevezett új energiahajtású (tölthető hibrid, öntöltő hibrid) modelleket. Az eddigi eladásokban a NEV modellek értékesítési aránya meghaladta az 50 százalékot.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák