Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Elektromos autók – páneurópai töltőhálózat jöhet

Létrehozva:

|

Összesen húsz országban 322 töltőállomást alakítanak ki. Az Allego és a Fortum Charge & Drive elindította a MEGA-E nevű páneurópai projektet, amelynek célja a kontinens metropolisz-régióiban és az autópályák mellett egy töltőállomás-hálózat kiépítése.

Az infrastruktúra a High-Power töltőtechnológián és intelligens töltőközpontokon fog alapulni. A tervezett rendszer 2025-re lehetővé teszi majd az elektromos autók feltöltését több mint 20 európai államban. A projekt kiterjed többek között Belgiumra, Dániára, az Egyesült Királyságra, Észtország, Finnországra, Franciaországra, Hollandiára, Lengyelországra, Lettországra, Litvániára, Luxemburgra, Németországra, Norvégiára és Svédországra. Az Allego és a Fortum Charge & Drive már tavaly szeptemberben aláírtak egy együttműködési szándéknyilatkozatot. A MEGA-E projekt fontos eredménye a kooperációnak. A programot az Európai Unió társfinanszírozásra ajánlotta és választotta ki, s összesen 322 töltőállomást és 27 e-töltő központot építenek ki a 20 országban. Az Allego a közép-európai, míg a Fortum Charge & Drive a skandináviai hálózatrész megvalósításáért felel. A töltőállomások és -központok kiépítése – a finanszírozási körök lezárultát követően – 2018 első felében kezdődik el.

forrás: alternativenergia.hu

 

Advertisement

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

85%-os kibocsátáscsökkentést ígér a BDN új H2-dízel fejlesztése

Magyar együttműködésben indul hidrogénmotor fejlesztés.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Japán–Magyar technológiai együttműködés a hidrogénhajtás fejlesztésében: a BDN Automotive, az iLabo Corporation és a Magyar Hidrogéntechnológia Szövetség partnerségi megállapodást írt alá – írja az alternativenergia.hu. A most aláírt megállapodás nemcsak egy technológiai partnerség kezdete, hanem egy közös jövőkép megvalósításának első lépése is, amelyben a japán precizitás, a magyar mérnöki tudás és a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettség találkozik – hangsúlyozták az aláíró felek. Ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodást írt alá a japán iLabo Corporation, a BDN Automotive Kft. (BDN) és a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség (MHTSZ), amely a hidrogén belső égésű motorok (H2 ICE) fejlesztését és kísérleti alkalmazását célozza.

Az aláírás egyben a BDN legújabb hidrogén-dízel, kettős üzemű fejlesztésének hivatalos nyitóeseménye volt, amely a dízelmotorok utólagos átalakításával akár 85%-os CO2-kibocsátás-csökkentést tesz lehetővé a meglévő járműflotta cseréje nélkül. Az eseményt Hikariko Ono, Magyarországi Japán Nagykövet és Lepsényi István, az MHTSZ elnöke nyitották meg, akik hangsúlyozták, hogy a kezdeményezés nemcsak fontos mérföldkő a hidrogénalapú közlekedés hazai és nemzetközi elterjedésében, hanem jól példázza, hogy a hidrogén a nemzetközi innováció és gazdasági együttműködés új motorja is.

Az MHTSZ koordinációs szerepet vállal a kommunikációban, a szabályozói párbeszédben és az ökoszisztéma-építésben, ezzel elősegítve a technológia társadalmi elfogadását és a hidrogén, mint energiahordozó integrációját a gazdaságba. Lepsényi István beszédében kiemelte, hogy ezek az együttműködések és sikerek bizonyítják, hogy mennyire fontosok azok a hazai vállalatok fejlesztéseit támogató programok és rendezvények, amelyeket évről évre megrendez a Szövetség. Hozzátette, újabb hazai vállalatok előtt nyithat teret a Hydrogen Open Budapest esemény januárban, amelyre 14 országból több száz nemzetközi szakember és vállalatvezető érkezik, hogy a hidrogéntechnológia lehetőségeit, az előttünk álló szabályozási feladatokat, fejlesztési irányokat és támogatási lehetőségeket egyeztesse nemzetközi szinten.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák