Zöld Közlekedés
Elektromos előrelépés: a Volvo 600 kilométer hatótávú e-teherautót dob piacra
Akár 600 km megtétele egyetlen töltéssel. Ennyire lesz képesek a Volvo Trucks elektromos nehézgépjárműveinek következő generációja. A hosszabb megtehető távolság jelentős előrelépést jelent a nulla kipufogógáz-kibocsátású távolsági árufuvarozás terén.
A nehézteherautók villamosítása folyamatosan zajlik a világban, és mára már lehetővé vált a nagyobb távolságok megtétele is. A Volvo Trucks a jövő évben fogja piacra dobni az elektromos Volvo FH modell új, még hosszabb hatótáv megtételére is képes változatát, amellyel akár 600 km megtétele is lehetséges egyetlen töltéssel. Ezzel a járművel a fuvarozó cégek akár már a régiók közötti és a hosszú távú útvonalakon is üzemeltethetnek akkumulátoros elektromos tehergépjárműveket, amelyek akár egy teljes munkanapot is képesek lesznek töltés nélkül ledolgozni. Az új generációs elektromos Volvo FH modellt 2025. második felében kezdik majd el értékesíteni.
“Az új elektromos zászlóshajó termékünk nagyszerűen kiegészíti majd a már amúgy is széles elektromos termékpalettánkat, és lehetővé teszi a zéró kipufogógáz-kibocsátású távolsági árufuvarozást. Ez az új modell tökéletes megoldás lesz azon ügyfeleink számára, akik magas éves futásteljesítménnyel rendelkeznek, és akik elkötelezettek a CO2-kibocsátás csökkentése iránt” – mondja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.
Öt éve élen az elektromosságban
A 600 kilométeres hatótávot egy új hajtáslánc-technológiai megoldás hívta életre, az úgynevezett elektromos hátsó tengely, aminek köszönhetően még több hely szabadul fel az akkumulátorok számára. A még hatékonyabb akkumulátorok, a továbbfejlesztett akkumulátor-kezelő rendszer és a hajtáslánc általános hatékonyságjavulása is mind hozzájárulnak a magasabb hatótáv eléréséhez.
A Volvo Trucks piacvezető a közép- és nehézkategóriás elektromos teherautók piacán a nyolc, sorozatban gyártott akkumulátoros elektromos termékből álló palettájával. A széles termékfelhozatalnak köszönhetően villamosítható a városi és regionális áruterítés, az építőipar, a hulladékkezelés, és hamarosan a hosszú távú fuvarfeladatok is. A svéd gyártó eddig a világ 46 országában összesen több mint 3800 darab elektromos teherautót szállított le ügyfelei számára.
Azért, hogy 2040-re elérje a nettó zéró károsanyag-kibocsátási céljait, a Volvo Trucks háromirányú stratégiával támogatja a karbonsemleges áruszállításért folyó küzdelmet. A megközelítés három pillérét az akkumulátoros elektromos, az üzemanyagcellás elektromosés a megújuló üzemanyagokkal – mint például a zöld hidrogén, a biogáz vagy a HVO (hidrogénezett növényi olaj) – üzemeltetett belsőégésű motorok adják.
Forrás: Volvo Trucks Hungary
Zöld Közlekedés
85%-os kibocsátáscsökkentést ígér a BDN új H2-dízel fejlesztése
Magyar együttműködésben indul hidrogénmotor fejlesztés.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Japán–Magyar technológiai együttműködés a hidrogénhajtás fejlesztésében: a BDN Automotive, az iLabo Corporation és a Magyar Hidrogéntechnológia Szövetség partnerségi megállapodást írt alá – írja az alternativenergia.hu. A most aláírt megállapodás nemcsak egy technológiai partnerség kezdete, hanem egy közös jövőkép megvalósításának első lépése is, amelyben a japán precizitás, a magyar mérnöki tudás és a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettség találkozik – hangsúlyozták az aláíró felek. Ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodást írt alá a japán iLabo Corporation, a BDN Automotive Kft. (BDN) és a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség (MHTSZ), amely a hidrogén belső égésű motorok (H2 ICE) fejlesztését és kísérleti alkalmazását célozza.
Az aláírás egyben a BDN legújabb hidrogén-dízel, kettős üzemű fejlesztésének hivatalos nyitóeseménye volt, amely a dízelmotorok utólagos átalakításával akár 85%-os CO2-kibocsátás-csökkentést tesz lehetővé a meglévő járműflotta cseréje nélkül. Az eseményt Hikariko Ono, Magyarországi Japán Nagykövet és Lepsényi István, az MHTSZ elnöke nyitották meg, akik hangsúlyozták, hogy a kezdeményezés nemcsak fontos mérföldkő a hidrogénalapú közlekedés hazai és nemzetközi elterjedésében, hanem jól példázza, hogy a hidrogén a nemzetközi innováció és gazdasági együttműködés új motorja is.
Az MHTSZ koordinációs szerepet vállal a kommunikációban, a szabályozói párbeszédben és az ökoszisztéma-építésben, ezzel elősegítve a technológia társadalmi elfogadását és a hidrogén, mint energiahordozó integrációját a gazdaságba. Lepsényi István beszédében kiemelte, hogy ezek az együttműködések és sikerek bizonyítják, hogy mennyire fontosok azok a hazai vállalatok fejlesztéseit támogató programok és rendezvények, amelyeket évről évre megrendez a Szövetség. Hozzátette, újabb hazai vállalatok előtt nyithat teret a Hydrogen Open Budapest esemény januárban, amelyre 14 országból több száz nemzetközi szakember és vállalatvezető érkezik, hogy a hidrogéntechnológia lehetőségeit, az előttünk álló szabályozási feladatokat, fejlesztési irányokat és támogatási lehetőségeket egyeztesse nemzetközi szinten.
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaMinden harmadik autós dízelt választana, az elektromos járművek iránt továbbra is csekély az érdeklődés
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaTartós növekedési pályán a magyar kőolaj- és földgázkitermelés
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaA természetes erőforrások állapota közvetlenül befolyásolja a világgazdaság több mint felét
