Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Elektromos hajtású motorkerékpárt mutatott be a Harley-Davidson

Létrehozva:

|

Elektromos hajtású kísérleti motorkerékpár modellt mutatott be csütörtökön a kultikus amerikai motorkerékpárokat gyártó Harley-Davidson.

A Harley-Davidson Budapest az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a LiveWire, az első elektromos hajtású Harley-Davidson modell egyelőre nem kerül kereskedelmi forgalomba, mivel az elektromos projekt kifejezetten a márka rajongói tábora elvárásainak felmérésére indult.
Az elektromos motorkerékpárt a Harley-Davidson egy kiválasztott vásárlói köre próbálhatja ki a jövő héttől. A legendás 66-os út (Route 66) végigmotorozásával kezdő 2014-es amerikai túra harminc Harley-Davidson márkakereskedést keres majd fel. A motorokat kiértékelő túra jövőre Kanadában és Európában folytatódik.

“Amerikára mindig is jellemző volt, hogy folyton újraértelmezte saját magát” – idézi a közlemény Matt Levaticht, a Harley-Davidson Motor Company elnök-vezérigazgatóját. “A LiveWire Projekt vásárlóink véleményére alapozó újabb izgalmas kezdeményezés” – mutatott rá.  “A LiveWire Projekt sokkal inkább hasonlít az első elektromos gitárra, mint egy elektromos autóra” – fogalmazott Mark-Hansd Richer első alelnök, marketing igazgató.

A Harley-Davidson Inc. legutóbb, áprilisban a vártnál nagyobb, 265,9 millió dolláros első negyedéves nyereségről számolt be. A vállalat értékesítési árbevétele az előző évihez képest 10,2 százalékkal 1,73 milliárd dollárra nőtt az első negyedévben. A beszámolási időszakban a Harley Davidson 80 682 motorkerékpárt szállított le disztribútorainak világszerte, 7,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Advertisement

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Hatótáv, ár, töltés: ezek döntik el az elektromos autók jövőjét a fiataloknál

Sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Magyar Elektromobilitási és Technológai Egyesület saját közvéleménykutatást végzett a 18-35 éves lakosság körében az elektromos autózással kapcsolatos általános vélekedésre vonatkozóan – ismertette az alternativenergia.hu. Az online kérdőív egyértelmű eredményeket mutat. Továbbra is sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.

A válaszadók 80 százalékának van jogosítványa, illetve a jogosítvánnyal rendelkezők 90 százaléka jelenleg használ valamilyen autót a családon belül. A mindennapi ingázásban az autó kiemelt szerepet játszik, gyakran más közlekedési módokkal (tömegközlekedés, e-roller, kerékpár) kombinálva. Az éves futásteljesítmény jelentős részben 10. 000 km alatt realizálódik a hétköznapi átlagos napi távolság pedig leggyakrabban 25-50 km közé esik. A válaszadók szerint közel 90 százaléka tudja, mi a különbség a meghajtásmódok között (tisztán elektromos, plug-in hibrid, hibrid). A válaszadók 70 százaléka tájékozottnak érzi magát az elektromos autókat illetően, közel 20% rendszeresen követi az elektromos autózással kapcsolatos híreket. Az elektromos autók előnyei között a válaszadók jellemzően a környezetbarát működést, az alacsonyabb fenntartási költségeket, a csendes működését, az innovatív technológiai megoldásokat, adókedvezményeket, ingyenes parkolást, otthoni töltés kényelmét emelték ki. Sokak számára vonzó, hogy az elektromos autók lokálisan nem bocsátanak ki káros anyagokat, illetve a jövő közlekedésének kulcselemeként tekintenek rájuk.

A hátrányok oldalán ugyanakkor markánsan jelenik meg néhány korlátozó tényező. A legfontosabb a magas beszerzési ár, amelyet szinte minden válaszadó problémaként jelölt meg. Emellett gyakoriak a korlátozott hatótávval, a kevés töltőállomással, a hosszú töltési idővel és az akkumulátor élettartamával kapcsolatos aggályok. Továbbá olyan tévhitek is tartják még mindig magukat, mint a néhány évenkénti meghajtó akkumulátorcsere, az e-autók gyakori kigyulladása vagy az elektromágneses sugárzásveszély. A kitöltők 36%-a 301-400 km, 27%-a 401-600 km, további 37%-a pedig 600 km feletti hatótávot tartaná ideálisnak. A válaszadók 80 százaléka 5 éven belül szeretne elektromos autót vásárolni. 73% az árhoz köti a vásárlást (“olcsóbb lenne”, “lejjebb mennének az árak”, “ha lenne rá pénzem”), de jelentős részük a hatótáv növekedését, a töltőinfrastruktúra javulását, az állami támogatások elérhetőségét és a használtpiaci kínálat javulását is feltételként jelölte meg. A válaszadók 60 százaléka az európai és a kínai autók között nem lát egyértelmű, markáns minőségi különbséget. A következő vásárlásnál már 80% fontolóra venné a kínai e-autók vásárlását. A hagyományos belsőégésű motorral szerelt új autók 2035 utáni EU-s értékesítési tilalma tekintetében elmondható, hogy a válaszadók fele nem ért egyet a szabályozással, 30% támogatja azt, míg 20% nem tudja megítélni.

Advertisement

A kutatási eredmények alapján a képlet egyértelmű, az elektromos autókkal kapcsolatos korlátok és a tévhitek lebontása kizárólag edukáción keresztül valósulhat. Ennek érdekében a vállalati, állami és a civil szerepvállalás nélkülözhetetlen, az érintettek hatékony és eredményes együttműködése a kulcstényező. Civil szervezetünk egyik fő küldetése ezen tévhitek lebontása, illetve ezen keresztül a hazai elektromobilitás térnyerésének elősegítése. További részletek a civil szerveztünk honlapján elérhetőek.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák