Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Elkészült a Hummer első elektromos városi terepjárója

A Hummer elektromos pickupja és városi terepjárója iránt egyaránt óriási az érdeklődés.

Létrehozva:

|

Megkezdte a General Motors a régóta várt 2024 GMC Hummer elektromos utcai terepjáró gyártását detroiti-hamtramcki üzemében – számol be az Inside EVs. Az első darabot egy aukción értékesítették mintegy 500 ezer dollárért, azaz nagyjából 179 millió forintért. A befolyt összeget egy nonprofit szervezetnek, a Tread Lightly!-nak ajánlották fel, amely programok révén népszerűsíti a szabadtéri kikapcsolódást. A csoport a pénzt ösvények helyreállítására és a szabadtéri etika megismertetésére fogja fordítani.

Az első egységeket január 30-án kezdték el összeszerelni, az amerikai vállalat tájékoztatása szerint az ügyfelek az első negyedév végén kezdhetik el átvenni korábban megrendelt járműveiket. A teljesen elektromos városi terepjáró a Hummer pickup változata mellett készül ugyanabban a létesítményben, mint ahol a közelgő Chevrolet Silverado és a GMC Sierra elektromos autókat is gyártják majd. Ezen modellek ugyanazon az Ultium platformon alapulnak, mint a Hummer.

A GMC és a Buick Global alelnöke, Duncan Aldred egy üzleti kerekasztal-beszélgetésen kifejtette, hogy 2023 második felére jelentősen fokozni tervezik a termelést, de a konkrét értékesítési dátumokról vagy gyártási számokról nem beszélt. A cég korábban bejelentette, hogy több mint 90 ezer előrendelés érkezett be az elektromos Hummer pickup és városi terepjáró változatára, Aldred szerint ebből nagyjából 50-60 százalék a pickupra vonatkozik. „Úgy gondolom, hogy ez jelenleg a világ legkeresettebb járműve” – mondta Aldred, aki szerint valóban remek járműről van szó. A General Motors 2021 végén indította el az elektromos pickup gyártását, 2022-ig azonban csak valamivel több mint 850 egységet szállítottak le.

Advertisement

A 2024 GMC Hummer elektromos utcai terepjáróhoz három elektromos motor tartozik. A rendszer összkerékhajtású, és akár 830 lóerőre is képes, így a teljesen elektromos autó nagyjából 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer per órára. A modell megközelítőleg 22 centiméterrel rövidebb a pickupnál, és többek között egyenáramú gyorstöltésre is képes – 800 volton akár 300 kilowattig.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik

A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.

A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.

Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.

Advertisement

A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák