Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Építőanyag bio műanyagból

Létrehozva:

|

A fogyasztói termékek kialakításakor és csomagolásakor már teret nyert a bio műanyag, nemrégiben azonban új, különleges alkalmazási módját ismerhette meg a szakma és nagyközönség. Egy teljes pavilon megépítéséhez alkalmazták ugyanis a speciális bio műanyagot a Stuttgarti Egyetem rendkívüli projektjének köszönhetően. 

Az eddig ismeretlen és szokatlan felhasználási mód lényege, hogy nem kőolaj eredetű forrásokból készül, hanem megújuló természetes rostokból. Az új anyag tulajdonsága: szükség szerint feldolgozható későbbiekben bármilyen technikával, tűzálló és tartós, alkalmas a laminálásra, a lézeres vágásra vagy bármilyen felületi kezelésre.

 

Fontos hangsúlyozni, hogy minden építőanyagokra vonatkozó szabványnak megfelel és mind a külső, mind a belső burkolásnál úgymond testhezálló anyagnak számít. A technológiáról tudni kell azt is, hogy az egyetemi projektben résztvevő szakemberek a bio műanyagból gyártott lapokat alakították ki olyan háromdimenziós alakzattá, amelyből a folyamat végén egyedi stílusú szerkezet “képződött”. A kutatási projekc célja, a burkolási lehetőségek kiszélesítése, olyan jövőbeli megoldások kifejlesztése, amely egyaránt szolgálja majd a megújuló erőforrások használatát és él az az újrahasznosíthatóság lehetőségével.

Advertisement

forrás: alternativenergia.hu

 

Advertisement
1 Comment

1 Comments

  1. Női Napszemüveg

    2014-06-02 at 21:40

    Hogyan kell megosztani a képet facebookon Női Napszemüveg

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek

Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.

A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.

A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák