Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Erkélytől az ipari méretig: új, moduláris energiatároló megoldások érkeztek

Változatos termékekkel vonultak fel az akkumulátorgyártók az idei Intersolar Europe-on.

Létrehozva:

|

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Skálázható energiatároló rendszert mutatott be az Anker Solix Európa legnagyobb napenergia-fókuszú kiállításán Münchenben – számol be a PV Magazine. A terméket alapvetően erkélynapelemek számára tervezték, de jóval nagyobb fotovoltaikus rendszerekkel is kompatibilis. A csomag egy 3,6 kW-os, 2,688 kWh tárolókapacitású akkumulátort tartalmaz, amely akár nyolc napelem áramát is képes kezelni. A rendszer 14,4 kW napenergia-bemenetig, 65,5 kWH kapacitásig és 4,8 kW kimenetig bővíthető. Az Intersolar Europe eseményen a Growatt is lerántotta a leplet NEXA 2000 nevű termékéről. Ez egy 2 kWh-s, minden az egyben akkumulátor- és inverterrendszer, amely gallium-nitrid alapú inverterekkel bír. A termék modulárisan bővíthető, teljes bemeneti kapacitása 2,6 kW, tárolási kapacitása pedig 2-8 kWh.

Az Evermore gyártó is bemutatta friss projektjeit, a cég célja, hogy a tehenek által fogyasztott fűből nyert szén felhasználásával 50%-kal csökkentse az anódkötő anyagok költségét. A vállalat előreláthatóan idén dobja piacra első kész termékét.

A CNP Solutions akkumulátorcellák számára készít részelemeket. A cég egy új, hat hengeres rendszert mutatott be anódkötő anyagának felvitelére, az eszköz célja a biztonság és az alkalmazhatóság tesztelése, amely jelenleg különösen fontos az anódpiacon.

Advertisement

Az Aeson elektromos járművekhez és hálózati tároláshoz szánt nátrium-akkumulátorokat vonultatott fel, hangsúlyozva, hogy ezek kapacitásának növekedése potenciális költségelőnyökkel jár a lítium-ion akkumulátorokkal szemben. A Hydrostor a The smarter E Awards energiatárolási díjat kapott A-Compressed Air Energy Storage (A-CAES) technológiájáért. A cég a közelmúltban 200 millió dollárnyi beruházást kapott egy 500 MW-os kaliforniai létesítmény fejlesztésére, emellett rövidesen Ausztráliában is tárolási projektbe kezdhet.

Kínai vállalatok is jelentős bejelentéseket tettek: a Sofar egy rugalmas kereskedelmi és ipari tárolórendszert, valamint a PowerMagic Mini nevű 98,3 kWh-s LFP tárolószekrényt ismertette, míg a Dunext a Powerhill nevű, ipari felhasználásra tervezett, 233 kWh-s LiFePO4 szekrényt mutatta be, amely 100 kW kimeneti és 120 kW napenergia-bemeneti kapacitással rendelkezik.

Advertisement

Zöld Energia

Évi 617 tonnával kevesebb károsanyag: napelemes fejlesztéssel zöldül az Alstom mátranováki gyára

Az Alstom egy 1,5 megawatt kapacitású napelemparkkal zöldíti mátranováki gyárának villamosenergia-felhasználását.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A gyár éves villamosenergia-igényének 23 százalékát zöldárammal kiváltó beruházás során 6600 négyzetméternyi napelemet telepítenek majd a szakemberek – írja az alternativenergia.hu. A tájékoztatás szerint a napelemek 1600-1700 megawattóra zöldáramot biztosítanak majd évente gyár számára, amivel a telephely 617 tonna károsanyagkibocsátástól kíméli meg a környezetet évente. A cég emlékeztet, hogy a mátranováki gyárban négy évtizede kezdték meg a forgóvázkeretek gyártását metró- és vasúti szerelvényekhez. A Mátranovákon előállított termékek számos szerelvénytípusban megtalálhatóak Európa-szerte: a hagyományos és a nagysebességű vonatokban, elővárosi vonatokban, mozdonyokban és emeletes vasúti kocsikban.

Az Alstom a magyar vasúti közlekedés meghatározó szereplője, több mint 20 éve van jelen Magyarországon. Az ország egyik legnagyobb metrószerelvény-beszállítója, amely a budapesti metrószerelvények 50 százalékát gyártotta a 2-es valamint a 4-es metróvonalra, és az utóbbin közlekednek az első vezető nélküli metrók Közép- és Kelet-Európában. Emellett a MÁV 25 darab Traxx mozdonyt üzemeltet saját állományában, illetve számos további bérelt Alstom villamosmozdony fut Magyarországon. A vállalat ezen túlmenően modernizálta a MÁV-Start 59 elektromos motorvonatát is a legmodernebb ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel, amelynek köszönhetően ezek a szerelvények a korábbinál biztonságosabban és jóval hatékonyabban közlekedhetnek a magyar vasúti vonalakon – ismertette az Alstom.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák