Zöld Közlekedés
Erős évet zárt a BMW Magyarországon 2022-ben
A BMW Group számára erős év volt 2022 a stagnáló magyarországi újautó-piacon: 5267 új autó eladásával az értékesítés 18 százalékkal bővült.
A BMW Group Magyarország vezetői kedden Budapesten sajtótájékoztatón számoltak be arról, hogy a német gyártóhoz tartozó márkák pozíciója nemcsak a prémium szegmensben erősödött, hanem a környezetbarát járművek kategóriájában is. Ezt a nehéz gazdasági környezetben a stabil kereskedői hálózatnak és a széles modellkínálatnak tulajdonítják. A BMW márkából 4785 új autót, MINI-ből 482 darabot helyeztek forgalomba tavaly Magyarországon. Ez mindkét márka esetében rekord 2021-hez képest, értékesítési volumenben pedig 18, illetve 5 százalékos növekedés. Tisztán elektromos modellből a csoporthoz tartozó kereskedések 550 darabot adtak el Magyarországon – ebből 469 volt BMW. Így 119 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése 2021-hez képest, amivel a BMW a legnépszerűbb prémium elektromos gyártó lett a tradicionális márkák között – hangsúlyozták.
A plug-in hibrid modellek eladása 44 százalékkal 769 darabra nőtt. Motorból 636-ot adott el a BMW tavaly, a 3,5 százalékos visszaesés nem ingatta meg a márka piacvezető szerepét az 500 köbcentiméternél nagyobb kategóriájú motorok magyarországi piacán. A BMW Group 2022-ben világszerte mintegy 2,4 millió gépkocsit és több mint 202 000 motorkerékpárt értékesített. A BMW Group a világ vezető prémium autó- és motorkerékpár-gyártó vállalata, a BMW, a MINI, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márka tulajdonosa. Több mint 30 járműgyártó és -összeszerelő létesítményt üzemeltet, termékeit több mint 140 országában forgalmazza. A csoport 2022 nyarán évi mintegy 150 000 darab autó gyártására alkalmas autógyár építését kezdte meg Debrecenben, novemberben pedig bejelentette, hogy akkumulátor-összeszerelő üzemet is létrehoz ugyanott, a projekt összértéke így eléri a 800 milliárd forintot. A vállalat 111,2 milliárd eurós összbevétel mellett a 2021-es pénzügyi évben 16,1 milliárd eurós nyereséget termelt.
Zöld Közlekedés
Elektromos autós áttörés: a Leapmotor a miniautóktól a C-SUV kategóriáig hódít
Gyorsan bővül a kínai Leapmotor hálózata Magyarországon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A Leapmotor az elmúlt mintegy négy hónap alatt csaknem 80 autót helyezett forgalomba Magyarországon, a megrendelések száma már eléri a 130-at – írja az alternativenergia.hu. A kínai gyártó, amely a legmodernebb technológiával és versenyképes árakkal próbál részesedéshez jutni az elektromos járművek európai piacán, Magyarországon is berobbant a városi miniautók szegmensébe, további modelljeivel pedig helyet kér a rendkívül népszerű C-SUV szegmensben is. A jövő évben két újabb modellel jelennek meg a piacon. Magyarországon jelenleg a C-SUV szegmensbe tartozik az eladott új elektromos személyautók 28 százaléka, 37 márka 74 modellel versenyez a vevőkért ebben a kategóriában. A Leapmotor feltörekvő autógyártó 2015-ben alakult, elektromos járműveinek értékesítését 2019-ben kezdte meg. Immár 30 piacon van jelen, eddig több mint egymillió autót adott el világszerte. A cégben 2023-ban 20 százalékos részesedést vásárolt a Stellantis csoport. 2024 szeptemberében megkezdte működését Európában a Leapmotor International B.V., a Stellantis vezetésével létrejött vegyesvállalat, amelyben a Stellantis N.V. 51 százalékos, a Leapmotor pedig 49 százalékos részesedéssel rendelkezik. Európában a márkakereskedések és szervizpartnerek száma már eléri a 600-at.
A magyarországi Emil Frey Csoport a svájci központú Emil Frey AG cégcsoport tagja. A Stellantis járműipari konszern tíz márkájának importőre Magyarországon, mintegy százféle modellt kínál, beleértve a kishaszonjárműveket is. Több mint 100 szerződéses partnerrel – márkakereskedőkkel és szervizekkel – van kapcsolatban országszerte. Balkány György országigazgató korábbi tájékoztatása szerint az Emil Frey Hungary 2024-ben mintegy 11 ezer járművet értékesített, az idén várhatóan 12 500-at fog.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
-
Zöld Közlekedés2 nap telt el a létrehozás ótaElektromos autós áttörés: a Leapmotor a miniautóktól a C-SUV kategóriáig hódít
-
Zöld Közlekedés6 nap telt el a létrehozás ótaMagyarországon is bővült az autópiac: robbanásszerűen nőtt az elektromos és plug-in hibrid értékesítés
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaA Legionella-kockázat, amit sok épület nem vesz komolyan
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTuristalátványosság lett a velencei delfinből, de a hatóságok óva intenek a közeledéstől
