Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Erős évet zárt a BMW Magyarországon 2022-ben

A BMW Group számára erős év volt 2022 a stagnáló magyarországi újautó-piacon: 5267 új autó eladásával az értékesítés 18 százalékkal bővült.

Létrehozva:

|

A BMW Group Magyarország vezetői kedden Budapesten sajtótájékoztatón számoltak be arról, hogy a német gyártóhoz tartozó márkák pozíciója nemcsak a prémium szegmensben erősödött, hanem a környezetbarát járművek kategóriájában is. Ezt a nehéz gazdasági környezetben a stabil kereskedői hálózatnak  és a széles modellkínálatnak tulajdonítják. A BMW márkából 4785 új autót, MINI-ből 482 darabot helyeztek forgalomba tavaly Magyarországon. Ez mindkét márka esetében rekord 2021-hez képest, értékesítési volumenben pedig 18, illetve 5 százalékos növekedés. Tisztán elektromos modellből a csoporthoz tartozó kereskedések 550 darabot adtak el Magyarországon – ebből 469 volt BMW. Így 119 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése 2021-hez képest, amivel a BMW a legnépszerűbb prémium elektromos gyártó lett a tradicionális márkák között – hangsúlyozták.

A plug-in hibrid modellek eladása 44 százalékkal 769 darabra nőtt. Motorból 636-ot adott el a BMW tavaly, a 3,5 százalékos visszaesés nem ingatta meg a márka piacvezető szerepét az 500 köbcentiméternél nagyobb kategóriájú motorok magyarországi piacán. A BMW Group 2022-ben világszerte mintegy 2,4 millió gépkocsit és több mint 202 000 motorkerékpárt értékesített. A BMW Group a világ vezető prémium autó- és motorkerékpár-gyártó vállalata, a BMW, a MINI, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márka tulajdonosa. Több mint 30 járműgyártó és -összeszerelő létesítményt üzemeltet, termékeit több mint 140 országában forgalmazza. A csoport 2022 nyarán évi mintegy 150 000 darab autó gyártására alkalmas autógyár építését kezdte meg Debrecenben,  novemberben pedig bejelentette, hogy akkumulátor-összeszerelő üzemet is létrehoz ugyanott, a projekt összértéke így eléri a 800 milliárd forintot. A vállalat 111,2 milliárd eurós összbevétel mellett a 2021-es pénzügyi évben 16,1 milliárd eurós nyereséget termelt.

Advertisement

Zöld Közlekedés

100%-ban zöld energiával működő HPC töltőket telepítenek a magyar városokban

Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Decemberben nyolc ALDI-áruház parkolójában telepítenek új, nagy teljesítményű HPC töltőberendezéseket, amelyekkel az érintettek már néhány perc alatt érezhetően növelni tudják a járműveik hatótávját – írja az alternativenergia.hu. A bővítés Érden, Kecskeméten, Debrecenben, Szombathelyen, Siófokon, Fóton, Székesfehérváron és Zalaegerszegen történik. A fejlesztések célja, hogy a vásárlók decemberben az ünnepi időszakban is gyorsan megbízhatóan tölthessék elektromos járműveiket, akár egy rövid bevásárlás alatt is. Ráadásul a töltők használata továbbra is egyszerű: a helyszínen bankkártyával vagy QR-kódos indítással néhány másodperc alatt el lehet kezdeni a töltést.

Felidézték, hogy az ALDI és az E.ON cégcsoport együttműködése 2018-ban indult, ekkor jelentek meg először az áruházlánc parkolóiban a vállalatcsoport által üzemeltetett elektromos töltők. Az ALDI Süd vállalatcsoport tagja az ALDI Magyarország, amely 187 üzletből álló hálózatával a magyar gazdaság meghatározó szereplője. Az E.ON Grouphoz tartozó E.ON Drive Infrastructure (EDRI) vezető európai töltőállomás-üzemeltető. Az EDRI által fejlesztett, kiépített és üzemeltetett nyilvános töltőhálózat bármilyen típusú elektromos jármű számára használható és a vállalat minden töltőjét 100 százalékban zöld energiával látja el.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák