Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Erős évet zárt a BMW Magyarországon 2022-ben

A BMW Group számára erős év volt 2022 a stagnáló magyarországi újautó-piacon: 5267 új autó eladásával az értékesítés 18 százalékkal bővült.

Létrehozva:

|

A BMW Group Magyarország vezetői kedden Budapesten sajtótájékoztatón számoltak be arról, hogy a német gyártóhoz tartozó márkák pozíciója nemcsak a prémium szegmensben erősödött, hanem a környezetbarát járművek kategóriájában is. Ezt a nehéz gazdasági környezetben a stabil kereskedői hálózatnak  és a széles modellkínálatnak tulajdonítják. A BMW márkából 4785 új autót, MINI-ből 482 darabot helyeztek forgalomba tavaly Magyarországon. Ez mindkét márka esetében rekord 2021-hez képest, értékesítési volumenben pedig 18, illetve 5 százalékos növekedés. Tisztán elektromos modellből a csoporthoz tartozó kereskedések 550 darabot adtak el Magyarországon – ebből 469 volt BMW. Így 119 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése 2021-hez képest, amivel a BMW a legnépszerűbb prémium elektromos gyártó lett a tradicionális márkák között – hangsúlyozták.

A plug-in hibrid modellek eladása 44 százalékkal 769 darabra nőtt. Motorból 636-ot adott el a BMW tavaly, a 3,5 százalékos visszaesés nem ingatta meg a márka piacvezető szerepét az 500 köbcentiméternél nagyobb kategóriájú motorok magyarországi piacán. A BMW Group 2022-ben világszerte mintegy 2,4 millió gépkocsit és több mint 202 000 motorkerékpárt értékesített. A BMW Group a világ vezető prémium autó- és motorkerékpár-gyártó vállalata, a BMW, a MINI, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márka tulajdonosa. Több mint 30 járműgyártó és -összeszerelő létesítményt üzemeltet, termékeit több mint 140 országában forgalmazza. A csoport 2022 nyarán évi mintegy 150 000 darab autó gyártására alkalmas autógyár építését kezdte meg Debrecenben,  novemberben pedig bejelentette, hogy akkumulátor-összeszerelő üzemet is létrehoz ugyanott, a projekt összértéke így eléri a 800 milliárd forintot. A vállalat 111,2 milliárd eurós összbevétel mellett a 2021-es pénzügyi évben 16,1 milliárd eurós nyereséget termelt.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Hatótáv, ár, töltés: ezek döntik el az elektromos autók jövőjét a fiataloknál

Sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Magyar Elektromobilitási és Technológai Egyesület saját közvéleménykutatást végzett a 18-35 éves lakosság körében az elektromos autózással kapcsolatos általános vélekedésre vonatkozóan – ismertette az alternativenergia.hu. Az online kérdőív egyértelmű eredményeket mutat. Továbbra is sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.

A válaszadók 80 százalékának van jogosítványa, illetve a jogosítvánnyal rendelkezők 90 százaléka jelenleg használ valamilyen autót a családon belül. A mindennapi ingázásban az autó kiemelt szerepet játszik, gyakran más közlekedési módokkal (tömegközlekedés, e-roller, kerékpár) kombinálva. Az éves futásteljesítmény jelentős részben 10. 000 km alatt realizálódik a hétköznapi átlagos napi távolság pedig leggyakrabban 25-50 km közé esik. A válaszadók szerint közel 90 százaléka tudja, mi a különbség a meghajtásmódok között (tisztán elektromos, plug-in hibrid, hibrid). A válaszadók 70 százaléka tájékozottnak érzi magát az elektromos autókat illetően, közel 20% rendszeresen követi az elektromos autózással kapcsolatos híreket. Az elektromos autók előnyei között a válaszadók jellemzően a környezetbarát működést, az alacsonyabb fenntartási költségeket, a csendes működését, az innovatív technológiai megoldásokat, adókedvezményeket, ingyenes parkolást, otthoni töltés kényelmét emelték ki. Sokak számára vonzó, hogy az elektromos autók lokálisan nem bocsátanak ki káros anyagokat, illetve a jövő közlekedésének kulcselemeként tekintenek rájuk.

A hátrányok oldalán ugyanakkor markánsan jelenik meg néhány korlátozó tényező. A legfontosabb a magas beszerzési ár, amelyet szinte minden válaszadó problémaként jelölt meg. Emellett gyakoriak a korlátozott hatótávval, a kevés töltőállomással, a hosszú töltési idővel és az akkumulátor élettartamával kapcsolatos aggályok. Továbbá olyan tévhitek is tartják még mindig magukat, mint a néhány évenkénti meghajtó akkumulátorcsere, az e-autók gyakori kigyulladása vagy az elektromágneses sugárzásveszély. A kitöltők 36%-a 301-400 km, 27%-a 401-600 km, további 37%-a pedig 600 km feletti hatótávot tartaná ideálisnak. A válaszadók 80 százaléka 5 éven belül szeretne elektromos autót vásárolni. 73% az árhoz köti a vásárlást (“olcsóbb lenne”, “lejjebb mennének az árak”, “ha lenne rá pénzem”), de jelentős részük a hatótáv növekedését, a töltőinfrastruktúra javulását, az állami támogatások elérhetőségét és a használtpiaci kínálat javulását is feltételként jelölte meg. A válaszadók 60 százaléka az európai és a kínai autók között nem lát egyértelmű, markáns minőségi különbséget. A következő vásárlásnál már 80% fontolóra venné a kínai e-autók vásárlását. A hagyományos belsőégésű motorral szerelt új autók 2035 utáni EU-s értékesítési tilalma tekintetében elmondható, hogy a válaszadók fele nem ért egyet a szabályozással, 30% támogatja azt, míg 20% nem tudja megítélni.

Advertisement

A kutatási eredmények alapján a képlet egyértelmű, az elektromos autókkal kapcsolatos korlátok és a tévhitek lebontása kizárólag edukáción keresztül valósulhat. Ennek érdekében a vállalati, állami és a civil szerepvállalás nélkülözhetetlen, az érintettek hatékony és eredményes együttműködése a kulcstényező. Civil szervezetünk egyik fő küldetése ezen tévhitek lebontása, illetve ezen keresztül a hazai elektromobilitás térnyerésének elősegítése. További részletek a civil szerveztünk honlapján elérhetőek.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák