Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Ez most az egyik legvagányabb elektromos motor

Az olasz Fantic ezúttal nem egy újabb retro dual sport motorral, hanem egy elektromos járművel hívta fel a figyelmet magára.

Létrehozva:

|

Napelemes rendszerek elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen (x)

Az olasz Fantic leginkább retro stílusú dual sport motorjai miatt ismert, a kategória különlegessége, hogy utakon és terepen egyaránt jól használható. A gyártó termékei a világ számos piacán, így hazánkban is jelen vannak. A cégnek ugyanakkor akad egy modellje, az ISSIMO 45, amely merőben eltér a jól ismert motoroktól – írja a Ride Apart alapján az ökodrive.hu. Az ISSIMO 45 nem egy dual sport motor típusú modell, ránézésre leginkább egy speciális elektromos kerékpárra, egy úgynevezett s-pedelecre emlékeztet. Ez közlekedési szempontból már a segédmotoros kerékpárokkal azonos kategóriába tartozik, és magát az ISSIMO 45-öt is ilyen kategóriába minősítették a meglehetősen jó teljesítménye miatt.

A Fantic elektromos kerékpárjának furcsa, keretes váza van, ennek köszönhetően egyedi módon alakítható megjelenése. A fő attrakció mégis a kifejezetten erős Bafang M600 motor, amely 120 newtonméter forgatónyomatékra képes. A berendezés 500 wattos, de 45 kilométer per órás sebességet is fenn tud tartani, ami azt sugallja, hogy csúcsteljesítménye ennél is nagyobb. A kerékpárhoz egy 600 wattórás levehető akkumulátor is tartozik, egy második akkumulátor beszerelésével pedig 50 kilométerről 100-ra növelhető a hatótáv. A hátsó kerékben található Heavy Duty ENVILO CVT a kerékpár másodlagos hajtóműként szolgál, ily módon pedállal is hatékonyan lehet hajtani. A felfüggesztőkar sima és egyenetlen úton is kényelmessé teszi az utazást, az elülső és hátsó hidraulikus tárcsafékek pedig gyors megállást biztosítanak.

A gyártó elülső rendszámtábla-tartóval, komplett világítási rendszerrel és visszapillantóval is ellátta az ISSIMO 45-öt. Mindezek elengedhetetlenek az Európai Unióban egy s-pedelec számára. Végezetül a modell a hagyományos e-kerékpár pedálrendszer mellett egy olyan szabályozót is kapott, amellyel a felhasználó kényelmesen válthat az elektromos kerékpár és az elektromos motor funkciók között. Az ISSIMI 45 használata jogosítványhoz kötött. A modell kiskereskedelmi ára az EU-ban 3590 és 3670 euró (mintegy 1,46-1,49 millió forint) között mozog.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Feszültség az EU és Kína között az elektromos autók támogatása miatt

Folytatódnak az Európai Unióval az egyeztetések a kínai elektromos autók ármegállapodásáról.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi védintézkedésekről, az EU és egyes kínai vállalatok külön tárgyalásai kockára tehetik a kölcsönös bizalmat, és lassíthatják az általános előrehaladást – írja az alternativenergia.hu. Ho Ja-tung, a minisztérium szóvivője pekingi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a felek a hét elején kereskedelmi védintézkedésekről szóló megbeszéléseket folytattak, és a konzultációk a jövő héten is folytatódnak. “Kína üdvözli az EU döntését, hogy újraindítja a minimálár-megállapodásra vonatkozó konzultációkat, és értékeli, hogy az EU visszatért a párbeszéden alapuló konfliktuskezelés útjára” – fogalmazott.

A szóvivő szerint a kínai gépipari és elektronikai import-export kamarát több kínai vállalat hatalmazta fel egy olyan javaslat előterjesztésére, amely egységes iparági álláspontot képvisel – emelte ki, hozzátéve, hogy a felek ezen az alapon több fordulóban folytattak konzultációkat, és előrelépést értek el. “Kína reméli, hogy az EU betartja a kétoldalú vezetői szinten elért fontos konszenzust, szigorúan követi a megkülönböztetésmentesség elvét, és a korábbi munkára alapozva mielőbb párbeszéd útján rendezi a súrlódásokat”- közölte. Hozzátette: ez elősegítené mindkét fél iparágainak fejlődését egy nyitott és stabil piaci környezetben.

Az Európai Unió 2024 októberében akár 45,3 százalékos vámokat hagyott jóvá azokra a kínai elektromos autókra, amelyek esetében a brüsszeli vizsgálat szerint tisztességtelen állami támogatások befolyásolhatják a piaci verseny alakulását. Peking szerint gyártói versenyképesebbek, és a vámok helyett minimáláras megoldást javasolt.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák