Zöld Közlekedés
Ez most az egyik legvagányabb elektromos motor
Az olasz Fantic ezúttal nem egy újabb retro dual sport motorral, hanem egy elektromos járművel hívta fel a figyelmet magára.
Napelemes rendszerek elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen (x)
Az olasz Fantic leginkább retro stílusú dual sport motorjai miatt ismert, a kategória különlegessége, hogy utakon és terepen egyaránt jól használható. A gyártó termékei a világ számos piacán, így hazánkban is jelen vannak. A cégnek ugyanakkor akad egy modellje, az ISSIMO 45, amely merőben eltér a jól ismert motoroktól – írja a Ride Apart alapján az ökodrive.hu. Az ISSIMO 45 nem egy dual sport motor típusú modell, ránézésre leginkább egy speciális elektromos kerékpárra, egy úgynevezett s-pedelecre emlékeztet. Ez közlekedési szempontból már a segédmotoros kerékpárokkal azonos kategóriába tartozik, és magát az ISSIMO 45-öt is ilyen kategóriába minősítették a meglehetősen jó teljesítménye miatt.
A Fantic elektromos kerékpárjának furcsa, keretes váza van, ennek köszönhetően egyedi módon alakítható megjelenése. A fő attrakció mégis a kifejezetten erős Bafang M600 motor, amely 120 newtonméter forgatónyomatékra képes. A berendezés 500 wattos, de 45 kilométer per órás sebességet is fenn tud tartani, ami azt sugallja, hogy csúcsteljesítménye ennél is nagyobb. A kerékpárhoz egy 600 wattórás levehető akkumulátor is tartozik, egy második akkumulátor beszerelésével pedig 50 kilométerről 100-ra növelhető a hatótáv. A hátsó kerékben található Heavy Duty ENVILO CVT a kerékpár másodlagos hajtóműként szolgál, ily módon pedállal is hatékonyan lehet hajtani. A felfüggesztőkar sima és egyenetlen úton is kényelmessé teszi az utazást, az elülső és hátsó hidraulikus tárcsafékek pedig gyors megállást biztosítanak.
A gyártó elülső rendszámtábla-tartóval, komplett világítási rendszerrel és visszapillantóval is ellátta az ISSIMO 45-öt. Mindezek elengedhetetlenek az Európai Unióban egy s-pedelec számára. Végezetül a modell a hagyományos e-kerékpár pedálrendszer mellett egy olyan szabályozót is kapott, amellyel a felhasználó kényelmesen válthat az elektromos kerékpár és az elektromos motor funkciók között. Az ISSIMI 45 használata jogosítványhoz kötött. A modell kiskereskedelmi ára az EU-ban 3590 és 3670 euró (mintegy 1,46-1,49 millió forint) között mozog.
Zöld Közlekedés
A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik
A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.
A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.
Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.
A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.
-
Zöld Energia7 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
