

Zöld Közlekedés
Ezzel a készlettel elektromos biciklivé alakíthatjuk kerékpárunkat
Az elektromos kerékpárok meglehetősen drágák, bizonyos termékekkel ugyanakkor egészen olcsón átalakíthatjuk meglévő modellünket.
Az Európai Unióban egyre többen döntenek a kerékpár használata mellett – ki spórolási, ki környezetvédelmi okokból. A biciklizésnek ugyanakkor megvan a nagy hátulütője: esetenként, például dimbes-dombos településeken, a tekerés kifejezetten fárasztóvá válhat. Ilyen helyzetekben egy elektromos kerékpár kínálhat megoldást, csakhogy a hasonló modellek meglehetősen költségesek, így nem mindenki engedheti meg magának a beruházást. Számukra jelenthetnek segítséget azok az átalakító készletek, melyek révén viszonylag olcsón e-kerékpár születhet egy hagyományos bicikliből. Ezen a téren az egyik legjobb megoldás egy új termék, a Swytch lehet – írja az ökodrive.hu.
A Swytch mindössze 449 dollárba, azaz nagyjából 176 ezer forintba kerül. Noha ez sokak számára még mindig magas árnak számít, az összeg eltörpül egy igazi e-bicikli ára mellett, amelyért akár milliós tételt is kifizethetünk. Sőt, a Swytch valójában még egy-egy csúcskategóriás kerékpár-alkatrésznél, például egy igazán jó minőségű hajtásláncnál is olcsóbb.
A termék további előnye, hogy telepítése hihetetlenül egyszerű, és ha jól szerelik fel, elég strapabíró is. A telepítés lényegében az első kerék teljes cseréjével jár, tehát egy elsőkerék-hajtású elektromos kerékpárt kaphat az, aki megveszi az átalakító készletet. A Swytch 13 különböző kerékméretben érhető el, vagyis nagyjából minden típusú kerékpárral kompatibilis, beleértve néhány összecsukható modellt is.
A rendszer egy 250 wattos hajtóműves agymotort használ, amely a kerékpáron elülső részére szerelhető fel. A berendezés a tárcsa- és a felnifék-beállításokkal egyaránt kompatibilis, így a telepítés rendkívül egyszerű. Az akkumulátorcsomagot a kormányra illesztett tartóban kell elhelyezni, aminek köszönhetően a vezetékek rövidek, és a telepítés sem bonyolult. Az aksi egy 36 voltos, 98 wattórás lítium-ion AIR berendezés. Érdemes hozzátenni, hogy Swytch alap hatótávolsága meglehetősen szerény, 14,4 kilométer, de elérhető nagyobb, 30,5 kilométeres csomag is. Komoly pozitívum, hogy a töltési idő alig több mint egy óra. A készlethez egy pedálszenzor is tartozik, ami a pedálrásegítő miatt fontos.

Zöld Közlekedés
Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche
A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.

A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években – jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen. A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. “Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel” – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.
A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben. A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál – mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett “egységcellát” tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban. A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés – mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez “szépségversenyt” rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.